Ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές ελαστικών 18 ιντσών, της F1, τα ελαστικά αυτά θα αντικαταστήσουν τα ελαστικά 13 ιντσών από τη νέα χρονιά.
Η αλλαγή σε ελαστικά χαμηλού προφίλ αποτελεί μια τεχνολογική επανάσταση για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Απαιτήθηκε ένα εντατικό πρόγραμμα έρευνας και εξέλιξης που περιλάμβανε τόσο εσωτερικές όσο και εξωτερικές δοκιμές. Σε αντίθεση με τα παλιότερα ελαστικών 13 ιντσών, η υιοθέτηση ελαστικών 18 ιντσών μας υποχρέωσε να κάνουμε νέα σχέδια από λευκό χαρτί.
Οι μηχανικοί της Pirelli είδαν από την αρχή με διαφορετικό μάτι κάθε εξάρτημα του ελαστικού: Από το προφίλ, τη δομή έως τις γόμες. Πραγματοποιήθηκαν 28 μέρες δοκιμών στην πίστα για τα νέα ελαστικά 18 ιντσών μέσα στο 2021. Συνολικά έγιναν 36 μέρες δοκιμών αν αθροίσουμε και τις μέρες που είχαμε πραγματοποιήσει δοκιμές στα τέλη του 2019 και στην αρχή του 2020, προτού καθυστερήσει, λόγω πανδημίας COVID-19, το πρόγραμμα.
Η διαδικασία εξέλιξης των νέων ελαστικών 18 ιντσών ήταν μια απαιτητική διαδικασία από την αρχή ως το τέλος. Περιλάμβανε περισσότερες από 10.000 ώρες δοκιμών εσωτερικά και περισσότερες από 5000 ώρες δοκιμών σε προσομοιωτή. Σχεδιάστηκαν ηλεκτρονικά πάνω από 70 πρωτότυπα και απ’ αυτά πήραμε 30 διαφορετικές εκδοχές που δοκίμασαν στην πίστα οι οδηγοί.
Συμπληρώθηκαν 4267 γύροι, περισσότερα από 20.000km: περίπου η μισή περίμετρος της γης. Χρησιμοποιήθηκαν 392 σετ ελαστικών ή 1568 ελαστικά αν προτιμάτε. Σχεδόν όλες οι ομάδες συμμετείχαν στις δοκιμές εξέλιξης, συνολικά δοκίμασαν 19 οδηγοί: Απ’ αυτούς οι 15 αγωνίζονται στο σημερινό πρωτάθλημα. Ο ρόλος των οδηγών ήταν καθοριστικός, ο καθένας έδινε τη δική του οπτική στις διάφορες φάσεις εξέλιξης.
Η πολύτιμη άποψή τους βοήθησε στο να βελτιωθούν τα νέα ελαστικά βήμα βήμα, βάσει των σχολίων και των προσδοκιών που είχαν οι οδηγοί.
Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Με ένα τελευταίο τεστ βρόχινων ελαστικών ολοκληρώσαμε τις δοκιμές εξέλιξης των νέων ελαστικών 18 ιντσών. Πέρυσι η πανδημία COVID-19 μας υποχρέωσε να αλλάξουμε το πρόγραμμά μας εντελώς. Ακυρώσαμε τις δοκιμές στην πίστα και επικεντρωθήκαμε στις προσομοιώσεις αλλά και στην εξέλιξη μέσω ηλεκτρονικών σχεδίων και μοντέλων. Αυτό το σύστημα εικονικής πραγματικότητας μας βοήθησε να βελτιστοποιήσουμε κάποια υπάρχοντα πρωτότυπα ώστε να επιστρέψουμε το 2021 στην πίστα για 28 μέρες δοκιμών.
Ξεκινήσαμε τη διαδικασία εξέλιξης από το προφίλ, προτού περάσουμε στη βασική δομή και τελικά στις πέντε γόμες που θα πιστοποιήσουμε για τη νέα χρονιά. Τα αποτελέσματα που παρατηρούμε ως τώρα συνάδουν με την πληροφορία που έχουμε από τους οδηγούς οι οποίοι αγωνίζονται στο πρωτάθλημα. Αυτό είναι καθοριστικό για μας καθότι χρησιμοποιούμε παλιότερα μονοθέσια για δοκιμές.
Για τη νέα χρονιά έχουμε ακόμη κάποιες μέρες δοκιμών στη διάθεσή μας οι οποίες θα μας επιτρέψουν αν χρειαστεί να βελτιστοποιήσουμε τα ελαστικά του 2022 με τα νέα μονοθέσια. Αφότου οι εκδοχές των ελαστικών πάρουν την έγκριση της FIA, οι οδηγοί θα μπορέσουν να δοκιμάσουν τα τελικά ελαστικά 18 ιντσών μετά το Abu Dhabi Grand Prix. Θα περιμένουν όμως μέχρι τις δοκιμές εξέλιξης της νέας χρονιάς για να δοκιμάσουν αυτά τα ελαστικά με τα μονοθέσια του 2022 για πρώτη φορά».