Ο 23χρονος Αυστραλός οδηγός της McLaren πήρε την 1η νίκη της καριέρας του, την 2η φετινή της McLaren και την 12η στο Ουγγαρόρινγκ.
Το πρωτάθλημα της F1 βρίσκεται σε μια συγκλονιστική φάση με 4ο διαφορετικό νικητή σε ισάριθμους αγώνες και τρομερές μάχες για τις υπόλοιπες θέσεις στο βάθρο. Το σημερινό Ουγγρικό GP είχε απρόβλεπτη συναρπαστική τροπή, συνεχείς αλλαγές, διαφορετικές στρατηγικές, απίστευτες μάχες για θέσεις, συγκρούσεις, δράμα και νεύρα, πολλά νεύρα από το Φερστάπεν αλλά και το Νόρις τους δυο μεγάλους χαμένους στον 13ο αγώνα της σεζόν.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. To σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Νόρις να στριμώχνει τον Πιάστρι δεξιά και το Φερστάπεν να βρίσκει χώρο από την εξωτερική. Ο Βρετανός κατάλαβε το λάθος του, άνοιξε πορεία, ο Πιάστρι έστριψε πρώτος, ο Φερστάπεν βρέθηκε εκτός πίστας, δεν έκοψε και ξαναμπήκε μπροστά από το Νόρις. Αναγκάστηκε να δώσει πίσω τη θέση, ενώ δεν ήθελε καθώς οι αγωνοδίκες εξέταζαν το συμβάν για να του επιβάλλουν ποινή. Όπως αναμενόταν, η μέση γόμα ήταν η προτιμητέα στην εκκίνηση: 13 οδηγοί επέλεξαν την μεσαία γόμα C4 για το πρώτο μέρος, ενώ τέσσερις εκκίνησαν με τη μαλακή που αποδείχτηκε λάθος επιλογή. Οι υπόλοιποι 3 εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα. Όλοι σχεδόν οι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική δυο αλλαγών.
Σε αντίθεση με ότι μας είχε συνηθίσει στο παρελθόν ο Φερστάπεν που διατηρούσε την 3η θέση μετά την παραχώρηση της 2ης στο Νόρις, δεν αντέδρασε έγκαιρα στην είσοδο των αντιπάλων του στα πιτ. Έτσι στην πρώτη σειρά αλλαγών έχασε την 3η θέση από το Χάμιλτον και στη 2η σειρά αλλαγών έχασε και την 4η θέση από το Λεκλέρκ. Κατάφερε να την πάρει πίσω κινούμενος ταχύτερα στο τελευταίο μέρος, πέρασε το Μονεγάσκο και πίεσε να περάσει και τη Mercedes. Ο Χάμιλτον έπαιξε σκληρή άμυνα ο Φερστάπεν που του έφταιγαν όλα, έκανε λάθος χτύπησαν και έχασε εκ νέου την 4η θέση από το Λεκλέρκ. Η Red Bull απογειώθηκε από το χτύπημα και Ολλανδός πρωταθλητής στάθηκε τυχερός που μπόρεσε να συνεχίσει και να τερματίσει.
Στη McLaren προσπαθώντας να σιγουρέψουν ότι ο Νόρις θα έμενε μπροστά από το Χάμιλτον τον έβαλαν νωρίτερα για τη 2η αλλαγή με αποτέλεσμα να βρεθεί μπροστά από τον Πιάστρι όταν ο Αυστραλός ολοκλήρωσε το 2ο πιτ στοπ του. Ο Νόρις είχε την ταχύτητα για να κερδίσει αλλά η ομάδα ζήτησε ν’ αλλάξουν θέσεις κάτι που ο Βρετανός υιοθέτησε απρόθυμα καθυστερώντας χαρακτηριστικά. Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τον ψύχραιμο Πιάστρι να πανηγυρίζει την 1η του νίκη, το Νόρις κακόκεφο, το Χάμιλτον να γράφει ιστορία ανεβαίνοντας για 200στη φορά στο βάθρο και το Φερστάπεν να βρίζει θεούς και δαίμονες.
Ο Χάμιλτον έχει βρεθεί 200 φορές στο βάθρο σε 345 εκκινήσεις, ένα ποσοστό 58%. Για την McLaren ήταν η 185η νίκη στην ιστορία της και το 49ο 1-2. Το προηγούμενο ήταν στη Μόντσα το 2021, ο Νόρις πάλι ήταν 2ος, ο Ρικιάρντο είχε κερδίσει. Μετά το τέλος του αγώνα ο Πιάστρι δήλωσε: «Είναι κάτι πολύ, πολύ ξεχωριστό. Αυτό είναι πραγματικά το όνειρο που είχα παιδί, να ανέβω στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου της F1. Φυσικά τα πράγματα μπλέχτηκαν λίγο στο τέλος, αλλά βρέθηκα στη σωστή θέση στην εκκίνηση και ευχαριστώ την ομάδα για την καταπληκτική προσπάθεια και το καταπληκτικό μονοθέσιο. Είναι τρομερά διασκεδαστικό να αγωνίζεσαι για τη McLaren, οπότε δεν μπορώ να τους ευχαριστήσω αρκετά που μου έδωσαν την ευκαιρία να είμαι στη F1 και να μπορέσω να κερδίσω μαζί τους μετά από 18 μήνες είναι μια απίστευτη αίσθηση». Ο Πιάστρι είναι ο 115ος νικητής στην ιστορία της F1 και ο μόνος που έχει γεννηθεί τον 21ο αιώνα.
Από την πλευρά του ο Νόρις συμπλήρωσε: «Είμαι χαρούμενος για την ομάδα. Δεν θυμάμαι πότε ήταν το τελευταίο 1-2 σε αγώνα. Είμαι απλά πολύ χαρούμενος, είμαι χαρούμενος και για τον Όσκαρ – ξέρω ότι κέρδισε στο Κατάρ [στο Sprint πέρυσι], αλλά νομίζω ότι θα πει κι αυτός ότι αυτή η νίκη, είναι πολύ περισσότερο από μια νίκη στο Sprint. Η πρώτη του πραγματική νίκη, είναι μια ξεχωριστή στιγμή, οπότε είμαι χαρούμενος γι’ αυτόν και για όλη την ομάδα. Ένα απίστευτο Σαββατοκύριακο για όλους μας, οπότε ναι, είμαι πολύ χαρούμενος. Ήταν δύσκολο να τον αφήσω να περάσει, αλλά ξέρω τι έχει κάνει ο Όσκαρ για μένα, στο παρελθόν. Νομίζω ότι αυτό είναι λίγο διαφορετικό, αλλά ναι, ταυτόχρονα μου είπαν να τον αφήσω να περάσει και το έκανα. Είναι πάντα δύσκολο όταν παλεύεις για μια νίκη και μια νίκη σημαίνει τόσα πολλά για μένα και για εκείνον».
Ο Χάμιλτον πρόσθεσε: «Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο καταπληκτικό κοινό. Συγχαρητήρια στη McLaren για το 1-2. Αυτή είναι η παλιά μου οικογένεια, οπότε είμαι πραγματικά χαρούμενος που βλέπω όλα τα παιδιά, όλη την ομάδα ξανά μπροστά. Για εμάς σήμερα, η ομάδα έκανε εξαιρετική δουλειά δεν είχαμε τον ρυθμό των McLaren ή των Red Bull, αλλά καταφέραμε να κρατηθούμε στην αρχή του αγώνα. Ήταν πολύ, πολύ δύσκολο να κάνουμε τα ελαστικά να αντέξουν και προφανώς η μάχη που είχαμε στο τέλος ήταν λίγο αγχωτική. Όταν βλέπεις τον ρυθμό με τον οποίο έκλεινε τη διαφορά σε ορισμένες στροφές, απλά γελάς στον εαυτό σου γιατί δεν είναι κάτι που μπορώ να κάνω, ειδικά στον τελευταίο τομέα ήταν πολύ, πολύ δυνατοί, το ίδιο και οι McLaren. Τον είδα να έρχεται από πολύ μακριά και μπορούσε να φρενάρει πολύ πιο αργά από μένα. Αλλά έστειλε το μονοθέσιο από μέσα, εγώ έμεινα σταθερός και αυτός χτύπησε τον τροχό μου και πέρασε, οπότε νομίζω ότι είναι ένα αγωνιστικό περιστατικό. Είμαι πολύ χαρούμενος και ευγνώμων για τους βαθμούς. Μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα».
Επόμενος αγώνας το GP του Βελγίου την Κυριακή 28/7 από την θρυλική πίστα του Σπα.
Η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών διαμορφώθηκε ως εξής:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών διαμορφώθηκε ως εξής:
Διαβάστε επίσης
F1 Ουγγαρία: Στους 60 βαθμούς Κελσίου!
F1 Mercedes: Θέλουμε να κλείσει η χρονιά όπως αρμόζει για το Λιούις!
Φερστάπεν: Θα έχουμε μάχη φέτος!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θα συνεχιστεί η επιδότηση για τα ηλεκτρικά οχήματα;
- Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά: Έργο με πολλαπλά οφέλη για την Ήπειρο και την Ελλάδα
- Στις Βρυξέλλες ο Κυριάκος Μητσοτάκης: Η Σύνοδος Κορυφής ΕΕ – Δυτικών Βαλκανίων το απόγευμα
- Κωστής Χατζηδάκης: Είχε παραγίνει η κατάσταση με τις τράπεζες – Σεβασμός στους Έλληνες πολίτες!