Το Ουγγρικό GP ήταν ένας αγώνας στρατηγικής με καθοριστικό παράγοντα τη χαμηλή θερμοκρασία οδοστρώματος. Αυτό έβγαλε εκτός παραθύρου λειτουργίας τη σκληρή γόμα (C4) η οποία ήταν ακατάλληλη για τις συγκεκριμένες συνθήκες αγώνα.
Ενώ πριν την εκκίνηση του αγώνα υπήρχαν ερωτηματικά για το αν θα μπορούσε να εφαρμοστεί στρατηγική μιας αλλαγής κατά τη διάρκεια του φάνηκε ξεκάθαρα ότι η στρατηγική δυο αλλαγών χωρίς χρήση της σκληρής γόμας ήταν η ενδεδειγμένη.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Ράσελ να κρατά την πρωτοπορία και τους Σάινθ – Λεκλέρκ να τον πιέζουν. Ο Βρετανός που είχε εκκινήσει με τη μαλακή γόμα κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τις Ferrari που είχαν την μέση γόμα στην εκκίνηση.
Πιο πίσω οι Χάμιλτον – Φερστάπεν κέρδιζαν σταδιακά θέσεις με τον Ολλανδό να πιέζει τη Mercedes. Ο Ράσελ μπήκε και έβαλε μέση γόμα στον 16ο γύρο. Τον ακολούθησε αμέσως ο Φερστάπεν (εκκίνησε με μαλακή έβαλε μέση) που βγαίνοντας ήταν στην 8η θέση.
Αντίστοιχα ο Ράσελ είχε πέσει 6ος. Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Σάινθ και έβαλε ξανά μέση γόμα δείχνοντας ξεκάθαρα ότι πάει σε στρατηγική δυο αλλαγών. Ο Χάμιλτον που εντωμεταξύ είχε ανέβει στη 2η θέση μπήκε στα πιτ και έβαλε τη μέση γόμα. Βγήκε από τα πιτ πίσω το Φερστάπεν.
Ο Λεκλέρκ εν τέλει μπήκε στα πιτ στον 22ο γύρο έβαλε τη μέση γόμα και βγήκε μπροστά από το Σάινθ. Πολύ σύντομα επιτέθηκε πίεσε και πέρασε στον 31ο γύρο το Ράσελ φρενάροντας πολύ αργά στη στροφή 1. Μια σπουδαία κίνηση από το Μονεγάσκο οδηγό. Ο Λεκλέρκ μάλιστα άρχισε ν’ ανοίγει τη διαφορά σ’ έναν αγώνα που στο μέσον του φάνταζε στα μέτρα του.
Στον 39ο γύρο ο Φερστάπεν μπήκε ξανά στα πιτ για φρέσκια μέση γόμα. Βγαίνοντας ήταν πίσω από Χάμιλτον, Πέρεζ, ο Μεξικάνος όμως teammate του δεν τον δυσκόλεψε. Η Mercedes αντέδρασε αμέσως τραβώντας στα πιτ το Ράσελ για να υπερασπιστεί τη θέση του. Το ίδιο και η Ferrari που κάλεσε σωστά το Λεκλέρκ. Δυστυχώς όμως ο Μονεγάσκος που είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα καθώς απέμεναν 30 γύροι ακόμη δεν είχε άλλη επιλογή από το να βάλει τη σκληρή γόμα. Αντίθετα ο Ράσελ που είχε εκκινήσει με τη μαλακή έβαλε το δεύτερο σετ μέσης γόμας.
Μπροστά οδηγούσαν οι Σάινθ Χάμιλτον που δεν είχαν ακόμη μπει για δεύτερη φορά. Ο Λεκλέρκ ήταν εύκολο θύμα για το Φερστάπεν καθώς τα ελαστικά του δεν είχαν καλό ρυθμό. Ο Φερστάπεν πέρασε μπροστά αλλά έκανε ένα λάθος, γύρισε και έχασε πάλι τη θέση από το Λεκλέρκ. Συνέχισε όμως και λίγο αργότερα εύκολα τον ξαναπέρασε.
Βλέποντας το πρόβλημα στο ρυθμό της σκληρής γόμας στη Ferrari, κράτησαν έξω το Σάινθ ως τον 48ο γύρο και του έβαλαν τη μαλακή γόμα. Ο Χάμιλτον βρέθηκε προσωρινά επικεφαλής ενώ ο Ράσελ έφτασε και πέρασε το Λεκλέρκ που ταλαιπωρούνταν με τη σκληρή γόμα.
Ο Χάμιλτον μπήκε στα πιτ για δεύτερη φορά ενώ προηγούνταν στον 52ο γύρο. Έβαλε τη μαλακή γόμα και βγήκε 5ος πίσω από τους Σάινθ και Πέρεζ. Ο Λεκλέρκ μπήκε για μαλακή γόμα και έπεσε ακόμη πιο πίσω στην 6η θέση. Ο Χάμιλτον με τη μαλακή γόμα κινήθηκε γρήγορα και πέρασε τους Σάινθ, Ράσελ ανεβαίνοντας εν τέλει δεύτερος.
Λίγο πριν την λήξη του αγώνα η έξοδος του Μπότας οριοθέτησε με εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας το ρυθμό και μια δυνατή ψιχάλα ξεκίνησε στον τελευταίο γύρο.
Ευτυχώς χωρίς δράμα για το Φερστάπεν που πήρε πανάξια μια νίκη στρατηγικής και ψυχολογίας. Βατερλώ για τη Ferrari που έμοιαζε να έχει στο τσεπάκι ένα εύκολο 1-2 αλλά με σοβαρά λάθη στρατηγικής βρέθηκε στο 4-6. Η νίκη αυτή του Φερστάπεν τον έφερε αγκαλιά με τον τίτλο. Πλέον ο Ολλανδός με διαφορά 80 βαθμών από το Λεκλέρκ χρειάζεται να παίξει λίγη άμυνα στους 9 τελευταίους αγώνες για να διατηρήσει τη διαφορά και τον τίτλο
. Μιλώντας μετά το τέλος του αγώνα ο Ολλανδός τόνισε: « Ήλπιζα να βρεθώ κοντά στο βάθρο αλλά είχαμε πολύ καλή στρατηγική αντιδρώντας στο τι έκαναν οι αντίπαλοί μας. Παρότι έκανα τετακέ κέρδισα στον αγώνα. Έδωσα πολλές μάχες, το διασκέδασα, τρελός αγώνας είμαι πολύ χαρούμενος που κέρδισα». Από την πλευρά του ο Χάμιλτον σημείωσε: «Στην αρχή είχα πρόβλημα, μετά όμως σιγά σιγά έβρισκα την ισορροπία. Ελπίζω να μειώσουμε κι άλλο τη διαφορά και να δίνουμε μάχη στην κορυφή. Ήλπιζα να βρέξει στο τέλος για να κοντράρω το Μαξ. Αν χτες είχα DRS σήμερα θα έδινα μάχη για τη νίκη».
Ο poleman Τζόρτζ Ράσελ που τελικά βρέθηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου, αποκτώντας όμως πολύτιμη εμπειρία για τη συνέχεια, τόνισε: «Εκκίνησα καλά, στο τέλος όμως με τη μέση γόμα και τη βροχή δεν ήταν εύκολα. Προοδεύουμε σίγουρα. Αλλάξαμε γρήγορα ελαστικά και τις δυο φορές, δεν ήταν εύκολο στο τέλος».
Ο Φερστάπεν έχει 80 βαθμούς διαφορά από το Λεκλέρκ και 85 από τον Πέρεζ που είναι 3ος. Η Red Bull έχει 97 βαθμούς διαφορά από τη Ferrari στους κατασκευαστές και ακολουθεί 3η η Mercedes, η οποία υπολείπεται 30 βαθμούς από τη Ferrari.
Επόμενος αγώνας μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα στο τέλος Αυγούστου (28/8) το Βέλγικο GP.
Η σημερινή τελική κατάταξη ήταν: