Χωρίς ανάσα για τη F1, τρίτος συνεχής αγώνας, σε μια μεγάλη πίστα καρτ, το Ουγγαρόρινγκ που βρίσκεται στα περίχωρα της Βουδαπέστης.

Είχα την ευκαιρία στο παρελθόν να οδηγήσω/συνοδηγήσω στο Ουγγαρόρινγκ, τόσο με Mercedes GLA 45 AMG, όσο και με BMW M2. Οπότε κατανοώ πλήρως τους οδηγούς που κάνουν λόγο για μια μεγάλη πίστα καρτ. Συνεχείς στροφές, υψομετρικές αλλαγές, περίεργες κλίσεις, τυφλές έξοδοι συνθέτουν ένα προκλητικό περιβάλλον σε μια πίστα που πλέον είναι καθιερωμένη στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Η μαζεμένη μορφή της την καθιστά πολύ δημοφιλή μόνο η Μόντσα και το Μονακό έχουν μεγαλύτερο σερί παρουσιών στο καλεντάρι. Πρόκειται για μια στενή και ενίοτε σκονισμένη διαδρομή τα δεδομένα της οποίας βρίσκονται πολύ κοντά σ’ αυτά του Μονακό, αν εξαιρέσει κανείς τις μπαριέρες.

 

Για πρώτη φορά το Ουγγρικό GP που θα διεξαχθεί αυτή την Κυριακή είναι μόλις ο 3ος αγώνας του πρωταθλήματος. Παραδοσιακά ο αγώνας αυτός έρχεται πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα, αλλά σ’ αυτή την διαφορετική χρονιά εν μέσω πανδημίας, θα διεξαχθεί λίγο νωρίτερα από το σύνηθες και σε άλλη θέση.

Αξίζει να προσέξει κανείς πόσο σοβαρά λαμβάνουν υπόψη τους το υγειονομικό πρωτόκολλο οι άνθρωποι της F1, από τις αποστάσεις που τηρούν στις συνεντεύξεις, ότι φορούν μάσκα και σε ανοικτό χώρο, ενώ η φυσική παρουσία στα πάντοκ έχει ελαχιστοποιηθεί. Προσπαθώντας όμως να μη στερήσουν και από τους φιλάθλους τη δυνατότητα συμμετοχής η F1 ανακοίνωσε μια μεγάλη συνεργασία με την πλατφόρμα επικοινωνίας ΖΟΟΜ μέσα από την οποία θα δοθεί η ευκαιρία στους φιλάθλους να συμμετέχουν από το σπίτι του στο Virtual Paddock Club.

Στο αγωνιστικό μέρος τώρα η πίστα διαθέτει νέο οδόστρωμα εξαιρετικής ποιότητας, νέα διαμόρφωση κερμπ που αποτρέπει τους οδηγούς να περνούν από πάνω και μια εντυπωσιακή ροή από στροφή σε στροφή που την νιώθεις διαφορετικά οδηγώντας. Ουσιαστικά το μόνο σημείο για προσπέρασμα είναι το τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού αλλά ακόμη και εκεί τα πράγματα δεν είναι απλά. Η δεξιά παρατεταμένη που προηγείται της ευθείας δεν διευκολύνει τον οδηγό που θέλει να κολλήσει πίσω από τον προπορευόμενο και να περάσει εκμεταλλευόμενος το DRS.

Η Ferrari έχει κάνει φέτος το χειρότερο ξεκίνημα της δεκαετίας και φυσιολογικό είναι όλοι στα πάντοκ να συζητούν γι’ αυτήν. Ο Φέτελ είναι για τελευταία χρονιά εκεί και λογικά το μυαλό του είναι στην επόμενη ομάδα που φημολογείται πως θα είναι η Racing Point (σ.σ: από του χρόνου θα λέγεται Aston Martin). Ο Χάμιλτον πήρε το 2013 την πρώτη του νίκη για τη Mercedes στο Ουγγαρόρινγκ. Επίσης έχει κερδίσει εκεί το 2016, 2018, 2019. Νωρίτερα είχε κερδίσει στη συγκεκριμένη διαδρομή άλλες 3 φορές (20007, 2009, 2012) με τη McLaren. Συνολικά με επτά νίκες είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί. Αν μάλιστα κερδίσει για 8η φορά αυτό δεν έχει προηγούμενο στη F1, να έχει κερδίσει τόσες φορές ένας οδηγός στην ίδια πίστα.

Η πίστα βρίσκεται 25km έξω από τη Βουδαπέστη, είναι η 35η φορά που γίνεται εκεί αγώνας χωρίς μεγάλες αλλαγές στη χάραξή της. Ευνοούνται τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση και απόδοση στις αργές στροφές. Επιπλέον είναι καθοριστικής σημασίας η «καθαρή» αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο των στροφών. Μόνο τρεις φορές στα 29 χρόνια έχει πιάσει βροχή το 2014 το 2011 και το 2006. Το 2014 κέρδισε ο Ρικιάρντο για λογαριασμό της Red Bull. Το 2006 είχε κερδίσει ο Μπάτον για πρώτη φορά στην καριέρα του, ταυτόχρονα ήταν η πρώτη και μοναδική νίκη της Honda σαν εργοστασιακή ομάδα. Από τους 20 πιλότους που θα εκκινήσουν άλλοι 2 έχουν βρεθεί στο μεσαίο σκαλί του βάθρου. Ο λόγος για τους Ράικονεν (2005) και Φέτελ (2015, 2017).

Πέρυσι σ’ αυτή την πίστα ο Φερστάπεν πήρε την 1η του pole. Δε φάνηκε ιδιαίτερα ανταγωνιστικός στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών αλλά είναι ο μόνος που μπορεί να κοντράρει το Χάμιλτον αύριο στις μάχη με το χρονόμετρο και την Κυριακή στον αγώνα.

 

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών

Η επιλογή ελαστικών είναι ίδια με τους δυο προηγούμενους αγώνες στην Αυστρία: Η C2 γόμα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 γόμα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 γόμα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτό δεν είναι το μόνο που παραμένει ίδιο. Φέτος όλοι οι οδηγοί θα έχουν τα ίδια σετ ελαστικών: δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και οχτώ σετ μαλακής γόμας. Οι γόμες C2, C3, C4 είχαν επιλεγεί και πέρυσι για την Ουγγαρία. Ταιριάζουν γάντι στη διάσημη στενή και γεμάτη στροφές, πίστα. Επίσης ταιριάζουν στις υψηλές θερμοκρασίες που αναμένονται για το Σαββατοκύριακο. Όπως το Red Bull Ring, έτσι και το Ουγγαρόρινγκ είναι μια μικρή σε μήκος, πίστα τεσσάρων χιλιομέτρων με αρκετές υψομετρικές διακυμάνσεις. Παραταύτα είναι πολύ πιο αργή και με συνεχείς αλλαγές πορείας. Δίδεται έμφαση στην μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση και όχι στην αεροδυναμική παραγόμενη πρόσφυση. Κανονικά η φθορά των ελαστικών, είναι αρκετά χαμηλή, οπότε συνήθως γίνεται μια αλλαγή ελαστικών.

Παραταύτα ο περσινός νικητής, Λιούις Χάμιλτον έκανε μια δεύτερη αλλαγή, λίγο πριν το τέλος του αγώνα. Είδαμε πέντε διαφορετικές στρατηγικές στις πέντε πρώτες θέσεις της τελικής κατάταξης. Κλειδί στον αγώνα είναι η διαχείριση της πτώσης απόδοσης των ελαστικών λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Ένας από τους λόγους που οδήγησαν σε απρόβλεπτο αγώνα πέρυσι, ήταν οι μεικτές συνθήκες στις ελεύθερες δοκιμές. Φυσιολογικά η Ουγγαρία είναι ένας από τους πιο θερμούς αγώνες της χρονιάς. Η απουσία ροής αέρα λόγω της φύσης της διαδρομής, την καθιστά ιδιαίτερα σκληρή για οδηγούς και μονοθέσια. Τα ελαστικά επίσης αντιμετωπίζουν μια πρόκληση στο Ουγγαρόρινγκ, λόγω της αλληλουχίας των κυρίως, αργών στροφών (14). Υπάρχει μόνο μια σύντομη ευθεία στην εκκίνηση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ελαστικά να δουλεύουν συνέχεια: Κάποιοι οδηγοί το παραλληλίζουν με τις εμπειρίες που έχουν από τους αγώνες καρτ.

Ο Μάριο Ίσολα επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, τόνισε: «Για πρώτη φορά το Ουγγαρόρινγκ είναι ο 3ος αγώνας της χρονιάς. Έχουμε κάνει την ίδια επιλογή ελαστικών με τους δυο πρώτους αγώνες. Πρόκειται για έναν καθιερωμένο προορισμό στο ημερολόγιο της F1, οι οδηγοί ξέρουν καλά τι να περιμένουν. Στον περσινό αγώνα έσπασε το ρεκόρ γύρου που κρατούσε από το 2004. Θα έχει ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε αν οι χρόνοι θα βελτιωθούν περισσότερο με τα μονοθέσια του 2020, τα οποία θα χρησιμοποιούν τα ίδια ελαστικά με το 2019. Το Ουγγαρόρινγκ είναι μια πολύ απαιτητική πίστα τόσο για τα μονοθέσια όσο και για τους οδηγούς. Το να διαχειριστείς την υπερθέρμανση είναι πάντα καθοριστικό, αυτό προκάλεσε κάποιες ανατροπές στο παρελθόν. Έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η διαφορετική αρχή της σεζόν επηρέασε τον ανταγωνισμό σ’ αυτό τον αγώνα, καθώς κάποιες ομάδες θα παρουσιάσουν βελτιώσεις στα μονοθέσιά τους».

 

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο στις 16:00 Ελλάδος και ο αγώνας την Κυριακή στις 16:10. Απευθείας μετάδοση από την κρατική και συνδρομητική τηλεόραση.