Δυο βδομάδες μετά την σύγκρουση στην Βρετανία οι δυο μονομάχοι ετοιμάζονται για τον 11ο αγώνα, πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα.

Χωρίς ανάσα για τη F1, τρίτος αγώνας για τον Ιούλιο, σε μια μεγάλη πίστα καρτ, το Ουγγαρόρινγκ που βρίσκεται στα περίχωρα της Βουδαπέστης. Είχα την ευκαιρία στο παρελθόν να οδηγήσω στο Ουγγαρόρινγκ, τόσο με Mercedes GLA 45 AMG, όσο και με BMW M2. Οπότε κατανοώ πλήρως τους οδηγούς που κάνουν λόγο για μια μεγάλη πίστα καρτ. Συνεχείς στροφές, υψομετρικές αλλαγές, περίεργες κλίσεις, τυφλές έξοδοι συνθέτουν ένα προκλητικό περιβάλλον σε μια πίστα που πλέον είναι καθιερωμένη στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Η μαζεμένη μορφή της την καθιστά πολύ δημοφιλή μόνο η Μόντσα και το Μονακό έχουν μεγαλύτερο σερί παρουσιών στο καλεντάρι. Πρόκειται για μια στενή και ενίοτε σκονισμένη διαδρομή τα δεδομένα της οποίας βρίσκονται πολύ κοντά σ’ αυτά του Μονακό, αν εξαιρέσει κανείς τις μπαριέρες.

Το πρώτο ερώτημα που γεννάται λοιπόν είναι αν η Ferrari θα συνεχίσει να έχει το πλεονέκτημα ταχύτητας στις κατατακτήριες δοκιμές που είχε σε Μονακό και Μπακού. Βέβαια αξίζει να τονιστεί πως στην Ουγγαρία δεν θα είναι διαθέσιμη η πολύ μαλακή γόμα C5 όπως στο Μονακό. Οι κόκκινοι θέτουν ως στόχο την πρώτη θέση από τους υπόλοιπους πίσω από Red Bull, Mercedes. Παραδοσιακά το Ουγγρικό GP με εξαίρεση την περσινή χρονιά έρχεται πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα. Η πίστα διαθέτει νέο οδόστρωμα εξαιρετικής ποιότητας, νέα διαμόρφωση κερμπ που αποτρέπει τους οδηγούς να περνούν από πάνω και μια εντυπωσιακή ροή από στροφή σε στροφή που την νιώθεις διαφορετικά οδηγώντας. Ουσιαστικά το μόνο σημείο για προσπέρασμα είναι το τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού αλλά ακόμη και εκεί τα πράγματα δεν είναι απλά. Η δεξιά παρατεταμένη που προηγείται της ευθείας δεν διευκολύνει τον οδηγό που θέλει να κολλήσει πίσω από τον προπορευόμενο και να περάσει εκμεταλλευόμενος το DRS. Υπάρχουν δυο ζώνες DRS στην μεγάλη ευθεία και στην επόμενη από αυτή.

Η πίστα βρίσκεται 25km έξω από τη Βουδαπέστη, είναι η 36η φορά που γίνεται εκεί αγώνας χωρίς μεγάλες αλλαγές στη χάραξή της. Ευνοούνται τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση και απόδοση στις αργές στροφές. Επιπλέον είναι καθοριστικής σημασίας η «καθαρή» αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο των στροφών. Μόνο τέσσερις φορές στα 35 χρόνια έχει πιάσει βροχή πέρυσι, το 2014 το 2011 και το 2006. Το 2014 κέρδισε ο Ρικιάρντο για λογαριασμό της Red Bull. Το 2006 είχε κερδίσει ο Μπάτον για πρώτη φορά στην καριέρα του, ταυτόχρονα ήταν η πρώτη και μοναδική νίκη της Honda σαν εργοστασιακή ομάδα. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει 8 φορές στη συγκεκριμένη πίστα τρεις με McLaren (2007, 2009, 2012) και 5 με Mercedes (2013, 2016, 2018, 2019, 2020). Το 2019 ο Φερστάπεν πήρε την 1η του pole σ’ αυτή την πίστα. Από τότε έχει πάρει άλλες επτά. Ο Ολλανδός οδηγός προηγείται στη βαθμολογία με 8 βαθμούς ενώ και η Red Bull έχει προβάδισμα 4 βαθμών στους κατασκευαστές.

 

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

• Το πρώτο μέρος της σεζόν, ολοκληρώνεται στην Ουγγαρία, πριν το παραδοσιακό διάλλειμα της Formula 1. Επιλέγηκαν οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας: C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, C3 ως P Zero κίτρινη/μέση και C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Σε συνέχεια της νέας διαμόρφωσης με τον κατατακτήριο γύρο που είδαμε πρώτη φορά στο Σίλβερστον επανέρχονται στην Ουγγαρία, η διαμόρφωση και οι κανόνες για τα ελαστικά, στο σύνηθες,.

• Η επιλογή γομών για την Ουγγαρία είναι ακριβώς η ίδια με πέρυσι. Η πίστα δεν θέτει ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις από τα ελαστικά οπότε οι μεσαίες γόμες της γκάμας ταιριάζουν καλά στις συνεχείς εναλλαγές της στενής διαδρομής, ειδικά αν έχει ζέστη.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ

• Σε αντίθεση με τις γρήγορες καμπές στο Σίλβερστον, το Ουγγαρόρινγκ μοιάζει με πίστα καρτ: Η διαδρομή είναι στενή, παλιάς σχολής και έχει συνεχείς στροφές. Ως αποτέλεσμα τα ελαστικά δουλεύουν συνεχώς, χωρίς διάλλειμα.

• Το προσπέρασμα ενέχει ρίσκο και αυτό αποτελεί κρίσιμο παράγοντα στη σχεδίαση της στρατηγικής αγώνα, καθώς η θέση στην πίστα αποτελεί κλειδί.

• Οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού σε συνδυασμό με το ότι η πίστα βρίσκεται σε ένα φυσικό αμφιθέατρο, έχει ως αποτέλεσμα να μην φυσάει σχεδόν καθόλου: Αυτό δυσκολεύει τη δουλειά και των οδηγών και των μονοθεσίων στο Ουγγρικό Grand Prix.

• Στο Ουγγαρόρινγκ έχουμε δει έναν αριθμό διαφορετικών στρατηγικών στο παρελθόν: πέρυσι τα βρόχινα και ενδιάμεσα ελαστικά χρησιμοποιήθηκαν λόγω βροχής στην αρχή του αγώνα. Το 2019 με την ίδια επιλογή γομών (C2, C3 και C4) είδαμε στρατηγικές μιας ή και δυο αλλαγών από το Χάμιλτον ο οποίος κέρδισε τον αγώνα σ’ ένα συναρπαστικό φινάλε. Οι ομάδες έχουν μεγάλη εμπειρία και πολλά δεδομένα από αυτή την πίστα, καθώς είναι μέρος του πρωταθλήματος από το 1986.

 

Ο Μάριο Ίσολα, επικεφαλής F1 της Pirelli τόνισε: «Από άποψη ελαστικών δεν περιμένουμε ιδιαίτερες ή μεγάλες εκπλήξεις στο Ουγγαρόρινγκ, το οποίο είναι σταθερά στο πρόγραμμα και μας φέρνει στην ολοκλήρωση του πρώτου μέρους της σεζόν. Τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά της πίστας είναι σφιχτές στροφές με συνεχή αλληλουχία, δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες για να κρυώσουν τα ελαστικά, ενώ έχει και ζεστό καιρό. Αυτό καθιστά το Ουγγαρόρινγκ πιο απαιτητικό για τα ελαστικά, απ’ ότι φαίνεται. Οπότε χρειάζεται διαχείριση σε κάποιο βαθμό ειδικά για τη μαλακή γόμα. Ως αποτέλεσμα δεν είναι προφανής η καλύτερη στρατηγική. Διαφορετικές προσεγγίσεις συχνά καταλήγουν στο ίδιο συνολικό χρόνο αγώνα και εξαρτώνται από τις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Αυτός είναι και ο λόγος που συχνά βλέπουμε μερικές εξαιρετικά ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις στο Ουγγαρόρινγκ που αφήνουν ανοιχτή την τελική έκβαση του αποτελέσματος ως το τέλος του αγώνα. Συνιστά λοιπόν μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για τους μηχανικούς».

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για το Σάββατο 31/7 στις 16:00 και ο αγώνας την ίδια ώρα την Κυριακή (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote).

Διαβάστε επίσης:

Honda: Η τεχνολογία e:HEV του HR-V προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό αποδοτικής λειτουργίας και δυναμικών επιδόσεων
Πάτησε Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai