Σύσσωμη η ομάδα της Red Bull Racing αφιέρωσε το νταμπλ στον ιδρυτή της που έφυγε από τη ζωή.
Ήταν ένας αγώνας που δε θα ξεχάσουν ποτέ στη Red Bull. Όχι τόσο για την εξέλιξή του, ο Φερστάπεν κέρδισε οδηγώντας αλάνθαστα αλλά για όσα έφερε. Ο ιδρυτής της ομάδας Ντήτριχ Μάτεζιτς έφυγε από τη ζωή την ίδια μέρα που κατέκτησαν το πέμπτο πρωτάθλημα κατασκευαστών το πρώτο τους μετά το 2013. Για να μείνει ανοιχτό το πρωτάθλημα κατασκευαστών θα έπρεπε οι Ferrari να πάρουν 19 βαθμούς παραπάνω από τις Red Bull πράγμα που φάνταζε δύσκολο πριν από την εκκίνηση του αγώνα.
Αμέσως μετά την εκκίνηση όμως ήταν σχεδόν αδύνατο καθώς ο poleman Κάρλος Σάινθ ξεκίνησε μέτρια έχασε την 1η θέση από το Φερστάπεν και προσπαθώντας να μείνει πίσω του ανοίχτηκε πολύ στην πρώτη στροφή με αποτέλεσμα στην έξοδο να βρεθεί στην πορεία του Ράσελ που από την εσωτερική με μπλοκαρισμένους τροχούς προσπαθούσε να στρίψει. Αγώνας τέλος για τον Ισπανό οδηγό παραδόξως ο Ράσελ συνέχισε χωρίς ζημιά και κατάφερε εν τέλει να τερματίσει 5ος.
Με το Φερστάπεν, το Χάμιλτον να ακολουθεί και τους Πέρεζ – Λεκλέρκ να προσπαθούν να ανέλθουν (εκκινούσαν από την 9η και 12η θέση αντίστοιχα λόγω ποινών) ο αγώνας άρχισε να παίρνει μια προβλέψιμη μορφή. Το πρώτο πιτ στοπ ήρθε νωρίς για τη Mercedes του Χάμιλτον στον 12ο γύρο. Ο Βρετανός που είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα έβαλε τη σκληρή και άρχισε να παραπονιέται για το κράτημα. Ο Φερστάπεν ήταν υποχρεωμένος ν’ αντιδράσει αμέσως για να μη χάσει το προβάδισμα. Μπήκε στον 13ο γύρο και έκανε το ίδιο έβγαλε τη μέση γόμα και έβαλε τη σκληρή.
Στο 18ο γύρο εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας γιατί ο Μπότας έχασε τον έλεγχο της Alfa Romeo. O Λεκλέρκ το εκμεταλλεύτηκε έκανε δωρεάν πιτ στοπ και κέρδισε θέσεις. Ο αγώνας εκκίνησε ξανά, αλλά στον 22ο γύρο η σύγκρουση Αλόνσο Στρολ διέκοψε εκ νέου τον αγώνα. Ο Ισπανός έπεσε στο πίσω μέρος της Aston Martin, παραδόξως όμως η Alpine δεν έπαθε μεγάλη ζημιά! Άλλαξε αεροτομή και συνέχισε για να τερματίσει τελικά 7ος. Ο Στρολ εγκατέλειψε, η πίστα γέμισε συντρίμμια, ο αγώνας συνεχίστηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και βρήκε πάλι ρυθμό με το Φερστάπεν να ελέγχει την επανεκκίνηση.
Πάλι ο Χάμιλτον στον 34ο γύρο μπήκε για δεύτερη αλλαγή και αυτό υποχρέωσε το Φερστάπεν να ακολουθήσει στον 35ο γύρο. Εκεί όμως υπήρξε ένα σπάνιο πρόβλημα στα πιτ της Red Bull. Δεν κούμπωνε το μπουλόνι στον τροχό χάθηκαν 11 sec και ο πρωταθλητής έπεσε στην 3η θέση πίσω από Χάμιλτον – Λεκλέρκ. Έβαλε το κεφάλι κάτω οδήγησε γρήγορα και επιθετικά έφτασε πίσω τους και κατάφερε να τους περάσει, αρχικά το Λεκλέρκ και 6 γύρους πριν το τέλος και το Χάμιλτον.
Ο Φερστάπεν πανηγύρισε έτσι την 13η του φετινή νίκη σε 19 αγώνες ισοφαρίζοντας το αντίστοιχο ρεκόρ των Σουμάχερ – Φέτελ σε μια σεζόν. Ο Χάμιλτον έμεινε όπως και πέρυσι με μια αίσθηση ανικανοποίητου στο COTA τη στιγμή που ο Λεκλέρκ φάνηκε ικανοποιημένος με το βάθρο. Η Mercedes δείχνει ταχύτερη αυτή τη στιγμή από τη Ferrari, μείωσε τη διαφορά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών στους 53 βαθμούς και καθώς απομένουν 140 βαθμοί να μοιραστούν δεν αποκλείεται να έχουμε ανατροπή στη μάχη της 2η θέσης. Αντίστοιχα στη μάχη της 4ης θέσης η Alpine άνοιξε και άλλο τη διαφορά στους 6 βαθμούς από τη McLaren.
H Red Bull είναι πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές μετά από 9 χρόνια. Η Mercedes έπαιρνε συνεχώς τον τίτλο στην υβριδική εποχή από το 2014 έως και το 2021. Ήταν μια δύσκολη μέρα για πανηγυρισμούς στους Ταύρους λόγω της απώλειας του Μάτεζιτς όπως βλέπετε όμως αντιλαμβανόμενοι την παγκόσμια απήχηση του αθλήματος έβγαλαν τις εθιμοτυπικές φωτογραφίες. Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή 30/10 στο Μεξικό.
Η τελική κατάταξη ήταν:
Διαβάστε επίσης:
Έφυγε ο ιδρυτής της Red Bull, Dietrich Mateschitz!