Μετά την καλοκαιρινή διακοπή, οι επιδόσεις των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων φαίνεται να είναι εξίσου κοντά όπως στο πρώτο μέρος της σεζόν.

Στο τέλος της πρώτης ημέρας των ελεύθερων δοκιμών για το Grand Prix της Ολλανδίας, τον 15ο από τους 24 αγώνες του φετινού ημερολογίου, οι πέντε ταχύτεροι οδηγοί ήταν χωρισμένοι με λιγότερο από τρία δέκατα του δευτερολέπτου ή 284 χιλιοστά για την ακρίβεια.

1

Ταχύτερος ήταν ο Ράσελ (Mercedes, 1’10”702), ακολουθούμενος από τον Πιάστρι (McLaren, 1’10”763). Τρίτος ήταν ο έτερος οδηγός της Mercedes και νικητής στον τελευταίο αγώνα στο Βέλγιο, Λιούις Χάμιλτον με 1’10”813 και τέταρτος ο Νόρις με τη McLaren (1’10”961). Ο πέμπτος και τελευταίος οδηγός που κατέβηκε κάτω από το 1’11” ήταν ο τοπικός ήρωας Μαξ Φερστάπεν (1’10”986). Από τις κορυφαίες ομάδες, η Ferrari δεν ήταν ανάμεσα στις ταχύτερες, με το Λεκλέρκ (1’11”443, ένατος) να μην μπορεί να αξιοποιήσει στο έπακρο τη μαλακή γόμα ενόσω έκανε τη συνήθη προσομοίωση των κατατακτήριων. Αντίστοιχα ο Σάινθ αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα στο FP2.

Lando Norris, McLaren MCL38
Lando Norris, McLaren MCL38 (Photo by Alastair Staley / LAT Images)

Οι συνεχώς μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες έπαιξαν τον ρόλο τους, ώστε να χρησιμοποιηθούν και τα πέντε είδη ελαστικών που ήταν διαθέσιμα στο Ζάντφορτ. Η πρώτη περίοδος ξεκίνησε υπό βροχή με την πίστα να πλήττεται από πολύ ισχυρούς ανέμους, με ριπές που ξεπερνούσαν τα 85 km/h. Οι περισσότεροι οδηγοί δοκίμασαν τα βρόχινα ελαστικά προτού περάσουν στα ενδιάμεσα. Οι μόνοι που δεν τα δοκίμασαν ήταν οι Φερστάπεν, Χάμιλτον και Οκόν. Μετά από μισή ώρα, οι συνθήκες βελτιώθηκαν αρκετά για να χρησιμοποιηθούν σλικ ελαστικά με εννέα στις δέκα ομάδες να επιλέγουν τη μαλακή γόμα (C3), ενώ και οι δύο οδηγοί της Ferrari χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα.

 Max Verstappen, Red Bull Racing RB20
Max Verstappen, Red Bull Racing RB20 (Photo by Simon Galloway / LAT Images)

Το άστατο Ολλανδικό καλοκαίρι έδειξε την άλλη του πλευρά στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών με τον ήλιο να κάνει την εμφάνισή του καθώς ο άνεμος μειώθηκε σε ένταση. Οι ομάδες μπόρεσαν έτσι να πραγματοποιήσουν το σύνηθες πρόγραμμα της Παρασκευής, επικεντρωμένο στην αξιολόγηση της φθοράς των σλικ ελαστικών αλλά και στο σετάρισμα του μονοθεσίου. Λόγω σχετικά χαμηλών θερμοκρασιών οι περισσότερες ομάδες χρησιμοποίησαν τη μέση και τη μαλακή γόμα. Μόνο οι Γκασλί (Alpine), Άλμπον (Williams), Τσουνόντα (Racing Bulls) και Μάγκνουσεν αξιολόγησαν τη σκληρή γόμα.

Charles Leclerc, Ferrari SF-24
Charles Leclerc, Ferrari SF-24 (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε:

«Η πρώτη ημέρα επηρεάστηκε εν μέρει από τις μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες, οπότε δεν υπήρξαν πολλά χρήσιμα δεδομένα στο FP1. Αντίθετα το FP2 ήταν χρήσιμο, όπως φαίνεται και οι τρεις γόμες μπορούν να αξιοποιηθούν στον αγώνα. Με τις συνθήκες της πίστας και τις θερμοκρασίες που καταγράφηκαν στο FP2, το C1 αποδείχθηκε πολύ σταθερό και ανταγωνιστικό με το C2 να μην απέχει πολύ όσον αφορά στην απόδοση, όπως προβλεπόταν και από τις προσομοιώσεις μας πριν το Σαββατοκύριακο.

Υπάρχει διαφορά περίπου οκτώ έως εννέα δέκατα μεταξύ μαλακής και μέσης γόμας και τεσσάρων δέκατων μεταξύ της μέσης και της σκληρής. Η μαλακή γόμα C3 παρουσίασε υψηλότερη φθορά, αλλά όχι τέτοια που να αποκλείεται η χρήση του στον αγώνα της Κυριακής. Επίσης δεν υπήρχαν ενδείξεις για πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης.

Ένα ενδιαφέρον σημείο θα είναι να δούμε πώς θα εξελιχθεί η πρόσφυση της πίστας τις επόμενες δύο ημέρες. Προβλέπεται βροχή αύριο το πρωί, η οποία, σε συνδυασμό με τον άνεμο, θα πρέπει να επαναφέρει λίγο τις συνθήκες. Αλλά η πρόγνωση είναι καλύτερη για τις κατατακτήριες και για τον αγώνα, θα διεξαχθούν σε παρόμοιες συνθήκες με αυτές του FP2, αν και η θερμοκρασία της πίστας μπορεί να είναι υψηλότερη».

 

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για αύριο στις 16:00 και θα μεταδοθούν απευθείας από ΑΝΤ1+. Οι χρόνοι σήμερα στο FP2 ήταν: