Μετά από 36 χρόνια απουσίας η Formula 1 επέστρεψε στην ιστορική πίστα του Ζάντβρουπ στα παράλια της Βόρειας Θάλασσας.
Ο προηγούμενος νικητής στο Ζάντβρουπ ήταν ο αείμνηστος Νίκι Λάουντα πίσω στο 1985. Η F1 έχει ανάγκη να γλείψει τις πληγές της μετά τη φάρσα στο Σπα και θέλει όσο τίποτε μια καλή παράσταση. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για σήμερα στις 16:00 και ο αγώνας την ίδια ώρα αύριο (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote). Η πίστα έχει μήκος 4.259 m και εκτός από την ευθεία εκκίνησης τερματισμού δεν διαθέτει άλλο σημείο για εύκολο προσπέρασμα. Υπάρχουν δυο σημεία ενεργοποίησης του DRS, μετά τη στροφή 10 και στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Η διαδρομή είναι δεξιόστροφη με 9 δεξιές και 5 αριστερές στροφές.
Το πρώτο Ολλανδικό GP έγινε το 1952 στην πίστα του Ζάντβρουπ. Με μερικές απουσίες συνεχίστηκε ως το 1985. Πέρασαν 36 χρόνια από τότε, το μεγαλύτερο διάστημα που έχει καταγραφεί στη F1 για επιστροφή σε πίστα που έχει ξαναγίνει αγώνας. Θα είναι το 31ο Ολλανδικό GP. Πολυνίκης ο αείμνηστος Τζιμ Κλαρκ με 4 νίκες 1963, 1974, 1965, 1967.
Προφανώς κανένας από τους σημερινούς οδηγούς δεν έχει αγωνιστική εμπειρία από τη συγκεκριμένη πίστα, ας είναι καλά οι προσομοιωτές. Η Pirelli προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τις γρήγορες στροφές όπως η Tarzanbocht και η Scheivlak έφερε στο Ζάντβρουπ τις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της: C1 είναι η άσπρη σκληρή, C2 είναι η κίτρινη μέση και C3 είναι η κόκκινη μαλακή γόμα. Η τελευταία στροφή είναι τύπου οβάλ και αυτό προσθέτει στον πονοκέφαλο των μηχανικών για το σετάρισμα του μονοθεσίου. Υπάρχουν άλλες δυο στροφές τύπου οβάλ στη διαδρομή.
Οι δυο μονομάχοι του τίτλου έχουν διαφορά μόλις 3 βαθμών καθώς φτάσαμε στον 13ο αγώνα του πρωταθλήματος. Ο Φερστάπεν παίζει εντός έδρας και θέλει νίκη και μόνο, ο Χάμιλτον αντιμετώπισε προβλήματα χτες στα ελεύθερα με την υβριδική μηχανή και δεν συμπλήρωσε παρά μόνο 3 γύρους στο FP2. Συνολικά οι οδηγοί μετά τα χθεσινά ελεύθερα όπου ταχύτερες ήταν οι Ferrari, μίλαγαν με καλά λόγια για την πίστα που συνιστά μια ενδιαφέρουσα οδηγική πρόκληση όντας παλιάς σχολής.
Οι κερκίδες ήταν κατάμεστες από 65.000 Ολλανδούς οπαδούς του Φερστάπεν, αλίμονο στο Μαξ αν τους απογοητεύσει αύριο.
Κατάμεστες οι κερκίδες, καμία πανδημία στην Ολλανδία.
Ο οδηγός της Red Bull σημείωσε τον 5ο χρόνο, αλλά δεν είναι αντιπροσωπευτικός, καθώς δεν είχε φρέσκα ελαστικά. Ο Χάμιλτον δεν αξιοποίησε το FP2 αλλά ο Μπότας έδειξε πως οι Mercedes έχουν το ρυθμό. Ο Βρετανός πρωταθλητής διαμαρτύρονταν για την ισορροπία κρατήματος στις στροφές 2 και 3. Ο Σάινθ θέλησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από το 1-2 της Ferrari: «Καλά πάμε, καλύτερα από το Σπα, Mercedes, Red Bull είναι ταχύτερες ενώ και ο Νόρις είναι γρήγορος με τη McLaren). Το μικρό μήκος της πίστας και τα οδηγικά λάθη μπορεί να επηρεάσουν το ρυθμό των κατατακτήριων δοκιμών. Απόψε θα ξέρουμε!
Οι χθεσινοί χρόνοι στο FP2 ήταν:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λ. Βιλδιρίδη – ΤΕΠ: Παρακολούθηση των εφημεριών σε real time από τον Ιανουάριο του ‘25
- GrePort 2024 (Γιώργος Βαγγέλας και Θάνος Πάλλης): Οι 13 Οργανισμοί Λιμένων είχαν τζίρο 361 εκατ. ευρώ και κέρδη 192 εκατ. ευρώ
- Υπερταμείο: Η «μάχη» Δημητριάδη – Πολίτη και οι 4 ακόμη υποψήφιοι CEO
- Ηλεκτρικό ρεύμα: Ανταγωνισμός για τα σταθερά πελατολόγια- Γιατί το ακριβό πράσινο “πληρώνει” τα μπλε