Η σημερινή μάχη των κατατακτήριων δοκιμών ήταν αμφίρροπη και γεμάτη αρνητικές εκπλήξεις καθώς η βροχή δεν επέτρεψε στις ομάδες να βρουν το ιδανικό σετάρισμα για τα μονοθέσιά τους.
Στη διαδικασία συμμετείχαν 19 οδηγοί καθώς η Williams του Λόγκαν Σάρτζαντ έπιασε φωτιά μετά την έξοδό του στο FP3 και οι μηχανικοί του δεν πρόλαβαν να αποκαταστήσουν εγκαίρως τη ζημιά.
Από το Q1 αποκλείστηκαν άλλα 4 μονοθέσια: Οι δυο Sauber, ο Οκόν με την Alpine και ο Ρικιάρντο με την RB.
Ο Οκόν διαμαρτύρονταν για το σετάρισμα του μονοθεσίου του.
Ταχύτερος όλων στο Q1 ήταν ο Σέρτζιο Πέρεζ. Παραταύτα ο Μεξικάνος διαμαρτύρονταν γιατί αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει ένα έξτρα σετ φρέσκων ελαστικών.
Το Q2 βρήκε τους Σάινθ και Χάμιλτον σε πολύ δύσκολη θέση. Αμφότεροι υπέπεσαν σε λάθη που εν τέλει τους κόστισαν καθώς αποκλείστηκαν από τη συνέχεια.
Οι δυο Haas και ο Τσουνόντα με τη 2η RB ακολούθησαν το παράδειγμά τους. Ταχύτερος όλων ήταν ο Νόρις με δεύτερο το Πιάστρι η διαφορά ανάμεσά τους ήταν στα 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Οι χρόνοι κατέβηκαν εντυπωσιακά κατά μισό δευτερόλεπτο καθώς το κράτημα στην πίστα βελτιώνονταν και οι οδηγοί έβρισκαν τα πατήματά τους. Το μόνο ελαστικό που χρησιμοποιήθηκε και στις τρεις περιόδους ήταν η μαλακή γόμα (C3).
Στο ξεκίνημα του Q3 υπήρχε μια απειλή βροχής που δεν ήρθε ποτέ. Ο Νόρις έσπασε το φράγμα του 1:10 κατεβαίνοντας στο 1:09.673. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους η περσινή pole ήταν στο 1:10.567 και του 2022 στο 1:10.342.
Κανείς άλλος οδηγός δεν κατάφερε να κατέβει το 1:10. Ο Φερστάπεν ήταν δεύτερος, ο Πιάστρι 3ος και πιο πίσω Ράσελ, Πέρεζ, Λεκλέρκ. Αξίζει να τονιστεί πως η Ferrari το 2022 στα χέρια του Μονεγάσκου ήταν δυο δέκατα πιο γρήγορη, απ’ ότι είναι το 2024 μετά από δυο χρόνια εξέλιξης μ’ αυτούς τους κανονισμούς.
Το τρόπαιο της pole έδωσε στον Νόρις ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής Ρούντ Γκούλιτ που συνεχάρη και το συμπατριώτη του Μαξ Φερστάπεν.
Μετά το τέλος των δοκιμών ο poleman Λάντο Νόρις τόνισε: «Πολύ ωραίο να επιστρέφω με μια pole! Ήταν ένας ωραίος γύρος, συνολικά οι κατατακτήριες δοκιμές κύλισαν αρκετά ομαλά και έκανα μερικούς καλούς γύρους.
Είναι πιο δύσκολο απ’ όσο φαίνεται, είναι περίπλοκο εκεί έξω αλλά ένιωσα άνετα. Το μονοθέσιο είναι καταπληκτικό, όλα λειτουργούν πολύ καλά οπότε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα. Αδημονώ για αύριο».
Από την πλευρά του ο τοπικός ήρωας Μαξ Φερστάπεν συμπλήρωσε: «Υστερούμε λίγο σε ταχύτητα, προσπάθησα όσο καλύτερα μπορούσα και εξακολουθώ να είμαι χαρούμενος με την πρώτη σειρά. Ήταν δύσκολο με τις ριπές ανέμου. Είμαι χαρούμενος με τη δεύτερη θέση – λαμβάνοντας υπόψη και χθες, αυτό είναι ένα καλό αποτέλεσμα. Ελπίζω το μονοθέσιο να είναι καλό αύριο στον αγώνα».
Ο έτερος οδηγός της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι δεν ήταν ευχαριστημένος με την τελευταία του προσπάθεια: «Απλά δεν έκανα αρκετά καλή δουλειά.
Το πρώτο μισό του γύρου ήταν εντάξει, το δεύτερο μισό δεν ήταν αυτό που χρειαζόμουν.
Το μονοθέσιο είναι γρήγορο αυτό το Σαββατοκύριακο, οπότε είναι λίγο απογοητευτικό που δεν είμαι πιο ψηλά. Αλλά έχω ένα καλό μονοθέσιο, οπότε ελπίζω να καταφέρω να πάρω μερικούς καλούς βαθμούς αύριο.
Ο ρυθμός φαινόταν καλός στις προσομοιώσεις αγώνα ελπίζω αύριο να έχουμε μια καλή μέρα, να πάρουμε μια καλή εκκίνηση και να κερδίσουμε μερικές θέσεις».
Ο αγώνας εκκινεί αύριο στις 16:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από ΑΝΤ1+.
Η τελική κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών ήταν:
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μπελέρης για Δυτ. Βαλκάνια: Η αναγκαία διεύρυνση της ΕΕ πρέπει να προχωρήσει με συγκεκριμένους όρους
- Ζαχαράκη: Δεν τίθεται θέμα καθολικής απαγόρευσης του διαδικτύου για τα παιδιά
- Σε τροχιά απαγόρευσης η πρόσβαση στα social media για τους κάτω των 15 ετών – Τα τρία στάδια του κυβερνητικού σχεδίου – mononewsTV
- Θα συνεχιστεί η επιδότηση για τα ηλεκτρικά οχήματα;