Κατάφερε δε, να πάρει τη μέγιστη βαθμολογία στο Ολλανδικό Grand Prix σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο. Έτσι μείωσε τη διαφορά του στη βαθμολογία από το Φερστάπεν στους 70 βαθμούς, με την 2η φετινή του νίκη.
Ο Νόρις για ακόμη μια φορά δεν εκκίνησε καλά. Παρότι είχε την pole position έστριψε 2ος και χρειάστηκαν 17 γύροι για να πάρει εκ νέου το προβάδισμα προσπερνώντας τον Φερστάπεν.
Μάλιστα για να σφραγίσει την κυριαρχία της McLaren ο Νόρις πέτυχε με τη σκληρή γόμα τον ταχύτερο γύρο στο τελευταίο πέρασμα και με το πέσιμο της καρό σημαίας, κλείνοντας με στυλ έναν αγώνα που σηματοδότησε τη νέα πορτοκαλί εποχή της F1.
Μάλιστα ο οδηγός της McLaren έγινε ο 48ος οδηγός που κατακτά το hat trick σε ένα Grand Prix.
Με μια εξαιρετική εκκίνηση από τη δεύτερη θέση, ο Φερστάπεν στην 200ή εμφάνισή του σε Grand Prix, πήρε τη δεύτερη θέση, που είναι σημαντική όσον αφορά το πρωτάθλημα, καθώς διατηρεί προβάδισμα 70 βαθμών έναντι του Nόρις με εννέα αγώνες να απομένουν και 258 βαθμούς να μοιραστούν.
Ο Λεκλέρκ που ήταν σταθερά γρήγορος με τη Ferrari εκκινούσε 6ος και κατάφερε ν’ ανέβει στο βάθρο.
Ο Μονεγάσκος πέρασε τον Πέρεζ στον 1ο γύρο αλλά κόλλησε πίσω από το Ράσελ.
Η τολμηρή στρατηγική της Ferrari που τον τράβηξε νωρίς στα πιτ για αλλαγή ελαστικών από μέση σε σκληρή γόμα (24ο γύρο) του έδωσε τη δυνατότητα να βρεθεί μπροστά από τους Ράσελ και Πιάστρι όταν αυτοί ολοκλήρωσαν τη δική τους αλλαγή ελαστικών στον 25ο και 32ο γύρο αντίστοιχα. Η 3η θέση του Λεκλέρκ ήταν το 12ο φετινό βάθρο για τη Ferrari αυτή τη σεζόν.
Ταυτόχρονα ήταν η 186η νίκη της McLaren, η τρίτη αυτή τη σεζόν. Στην τέταρτη θέση, τερμάτισε ο Όσκαρ Πιάστρι είναι ο μόνος οδηγός που έχει οδηγήσει και τους 917 γύρους των φετινών αγώνων.
Όσον αφορά στη διαχείριση των ελαστικών και στη στρατηγική 16 οδηγοί επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα. ΟΙ Χάμιλτον, Τσουνόντα και Μπότας επέλεξαν τη μαλακή γόμα και ο Μάγκνουσεν που εκκίνησε από τα πιτ έβαλε τη σκληρή γόμα. Οι δεκαπέντε οδηγοί έκαναν μια αλλαγή βάζοντας τη σκληρή γόμα ενώ ο Μάγκνουσεν έβαλε τη μέση.
Οι οδηγοί της Mercedes έκαναν δύο στάσεις, με τον Χάμιλτον να χρησιμοποιεί δύο σετ μαλακής γόμας C3 και το Ράσελ ένα. Οι Τσουνόντα, Μπότας και Ζου χρησιμοποίησαν και τα τρία διαθέσιμα είδη ελαστικών και ο Άλμπον χρησιμοποίησε δύο σετ μέσης γόμας C2 και ένα σετ σκληρής γόμας. Ο Χούλκενμπεργκ συμπλήρωσε 57 γύρους με τη σκληρή γόμα.
Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας ο νικητής Λάντο Νόρις τόνισε: « Δεν θα έλεγα ότι ήταν ένας τέλειος αγώνας λόγω του πρώτου γύρου και πάλι, αλλά μετά ο ρυθμός ήταν πολύ δυνατός, το μονοθέσιο ήταν απίστευτο σήμερα.
Μπορούσα να νιώσω άνετα, να πιέσω και να προσπεράσω το Μαξ, που ήταν το κύριο πράγμα, και απλά να προχωρήσω από εκεί. Ειλικρινά, ήταν ένας αρκετά απλός αγώνας, εξακολουθεί να είναι δύσκολος αλλά πολύ ευχάριστος.
Περίμενα ο Mαξ να αρχίσει να πιέζει και να αποκτήσει ένα μικρό προβάδισμα, αλλά δεν το έκανε ποτέ, οπότε ήξερα ότι ήμασταν σε καλό δρόμο για έναν καλό αγώνα. Φαινόταν να χάνει συνεχώς ρυθμό και ο δικός μου ρυθμός γινόταν καλύτερος, οπότε είναι μια ωραία αίσθηση μέσα στο μονοθέσιο αυτή ειδικά όταν τον προσπέρασα.
Μπορούσα να νιώσω άνετα, μπορούσα να πιέσω, είχα καθαρό αέρα και αυτό είναι πάντα μια μεγάλη βοήθεια. Έχουμε τόσους πολλούς οπαδούς εδώ! Είναι όμορφο, έχω πολλούς Ολλανδούς οπαδούς και υποστηρικτές, οπότε του ευχαριστώ πολύ,” είπε ο οδηγός της McLaren. Υπάρχουν πολλοί που με υποστηρίζουν, οπότε το εκτιμώ πολύ».
Από την πλευρά του ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Μαξ Φερστάπεν τόνισε: «Είχα μια καλή εκκίνηση, προσπάθησα ό,τι μπορούσα σήμερα, αλλά κατά τη διάρκεια του αγώνα ήταν αρκετά σαφές ότι δεν είμαστε αρκετά γρήγοροι, οπότε προσπάθησα να είμαι δεύτερος. Έχουμε καλές εκκινήσεις, οπότε ήμουν αρκετά σίγουρος ότι θα είχαμε ευκαιρία, ευτυχώς ήταν έτσι. Μετά προσπάθησα απλώς να κάνω τον δικό μου αγώνα, αυτός ήταν ο αγώνας μου, και μπορούσα να είμαι δεύτερος σήμερα».
Ο Σάρλ Λεκλέρκ ήταν ευχαριστημένος με την ανέλπιστη 3η θέση: «Είμαι έκπληκτος. Δε συνηθίζω να χαίρομαι με την 3η θέση, αλλά στη σημερινή κούρσα μπορούμε να είμαστε εξαιρετικά ευχαριστημένοι με τη δουλειά που κάναμε σε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο για την ομάδα. Δυσκολευόμασταν από την Παρασκευή μέχρι τον αγώνα.
Στον αγώνα βρήκαμε λίγο περισσότερο ρυθμό, εκτελέσαμε μια τέλεια στρατηγική, περάσαμε δύο από τους ανταγωνιστές μας και μετά καταφέραμε να τους κρατήσουμε πίσω. Ήταν ένας πραγματικά δυνατός αγώνας για την ομάδα – είμαι πραγματικά χαρούμενος που ξεκινάω το δεύτερο μισό της σεζόν με αυτόν τον τρόπο.
Στην αρχή ήξερα ότι ήταν μια μεγάλη ευκαιρία – δεν ήξερα ότι αργότερα θα είχαμε επίσης τον ρυθμό να κρατήσουμε πίσω τους διώκτες μας. Αλλά ήξερα ότι ο πρώτος γύρος ήταν μια ευκαιρία για εμάς να κερδίσουμε μία ή δύο θέσεις.
“Πήγα για προσπέραση, όλα πήγαν καλά, αλλά ποτέ δεν θα είχα φανταστεί ότι θα ανέβαινα στο βάθρο μετά από ένα τόσο δύσκολο Σαββατοκύριακο για την ομάδα».
Επόμενος αγώνας την επόμενη Κυριακή (1/9) από το ναό της Ταχύτητας την κατακόκκινη Μόντσα.
Η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών διαμορφώθηκε ως εξής:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών διαμορφώθηκε ως εξής:
Διαβάστε επίσης:
F1 Ολλανδία: Ο Νόρις στην pole!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα