• AUTO

    F1 Ολλανδία: Αγώνας στην παραλία!

    F1 Ολλανδία - Formula 1


    Η Formula 1 επιστρέφει σε μια πίστα που παρουσιάζει μία από τις πιο απαιτητικές προκλήσεις της σεζόν.

    Μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα, η Formula 1 επιστρέφει με 10 αγώνες ως τις αρχές Δεκεμβρίου. Πρώτη στάση η Ολλανδία, την Κυριακή 25 Αυγούστου, ενώ ακολουθούν η Ιταλία (1/9), το Αζερμπαϊτζάν (15/9) και η Σιγκαπούρη (22/9).

    Το 15ο φετινό Grand Prix, θα διεξαχθεί στους αμμόλοφους του Ζάντφορτ, καθώς η πίστα βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα. Η διαδρομή μήκους 4259m έχει 14 στροφές και ο αγώνας διαρκεί 72 γύρους.

    Η μόνη ευθεία είναι στην αφετηρία μπροστά από τα πιτ. Υπάρχουν δύο ζώνες DRS, για να διευκολύνουν τις προσπάθειες για προσπέρασμα. Η πίστα άνοιξε για πρώτη φορά πίσω στο 1948, όταν σε όλη την Ευρώπη, μεταπολεμικά, υπήρξε ιδιαίτερος ενθουσιασμός για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

    Αρχικά, ήταν μια εγκατάσταση που χρησιμοποιούσε και μέρος των δρόμων, οι οποίοι διέσχιζαν τους αμμόλοφους στην παραλία.

    Το πρώτο Grand Prix έγινε εκεί το 1952, με νικητή τον Αλμπέρτο Ασκάρι, οι Ferrari είχαν κάνει το 1-2-3 σ’ αυτόν τον αγώνα.

    Μετά το 1985 δεν γίνονταν αγώνας εκεί. Το ολλανδικό Grand Prix επανήλθε το 2021, μετά από 36 χρόνια απουσίας. Προφανώς σ’ αυτό έπαιξε καταλυτικό ρόλο η απόδοση του Ολλανδού Μαξ Φερστάπεν, αλλά και η παρουσία ενός εκ των μεγάλων χορηγών του θεσμού, που έχει έδρα την Ολλανδία. Ο Μαξ Φερστάπεν έχει κερδίσει στους μισούς αγώνες φέτος (7 από τους 14), αλλά έχει να κερδίσει από το Ισπανικό Grand Prix.

    Στους τελευταίους τέσσερις αγώνες, σε Αυστρία, Βρετανία, Ουγγαρία και Βέλγιο, δύο οδηγοί, οι Χάμιλτον και Πιάστρι, πήραν από 80 βαθμούς. Aπό την άλλη, ο Μαξ Φερστάπεν μάζεψε αντίστοιχα μόλις 58 βαθμούς σε 4 αγώνες και με 10 αγώνες να απομένουν πολλά μπορεί να συμβούν, αν ο Ολλανδός έχει 1-2 εγκαταλείψεις. Αντίστοιχα, η Red Bull βρίσκεται επικεφαλής στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, αλλά η διαφορά των 42 βαθμών από τη 2η McLaren καλύπτεται ακόμη και σ’ έναν αγώνα. Όλα θα εξαρτηθούν από τις βελτιώσεις που θα φέρουν οι ομάδες στα μονοθέσιά τους.

    Το ολλανδικό Grand Prix διεξάγεται στην ιστορική πίστα του Ζάντφορτ στην παραλία των αμμόλοφων στις ακτές της Βόρειας Θάλασσας. Ανακαινίστηκε μόλις πριν από λίγα χρόνια για να φιλοξενήσει ξανά Formula 1, ξεκινώντας το 2021 μετά από απουσία 36 ετών.

    Διατηρεί τα αρχικά της χαρακτηριστικά, με 14 στροφές, τέσσερις αριστερές και δέκα δεξιές, σε μήκος 4.259 μέτρων. Αυτό που κάνει αυτή την πίστα πραγματικά μοναδική στο πρωτάθλημα είναι οι οβάλ στροφές 3 και 14, με κλίση 19 και 18 μοιρών αντίστοιχα, που είναι πιο απότομες από το αντίστοιχο οβάλ της Ινδιανάπολης.

    Οι κεκλιμένες στροφές δεν είναι τόσο συνηθισμένες στη Formula 1 και ως εκ τούτου παρουσιάζουν μια ασυνήθιστη πρόκληση τόσο για το μονοθέσιο όσο και για τον οδηγό.

    Επηρεάζουν επίσης τα ελαστικά, επειδή οι υψηλότερες ταχύτητες των στροφών με κλίση σε σύγκριση με τις κανονικές τα υποβάλλουν σε ακόμη μεγαλύτερες δυνάμεις. Αυτό εξηγεί γιατί οι γόμες ελαστικών που επιλέχθηκαν για το Ζάντφορτ είναι οι πιο σκληρές: C1 ως P Zero λευκή σκληρή, C2 ως P Zero κίτρινη μέση και C3 ως P Zero κόκκινη μαλακή.

    Η μέση θερμοκρασία στο Ζάντφορτ στα τέλη Αυγούστου κυμαίνεται μεταξύ 14 °C και 20 °C, κάτι που θα μπορούσε να βοηθήσει τους οδηγούς να διαχειριστούν ακόμη και τις πιο μαλακές γόμες όπως συνέβη στον περσινό αγώνα που ο Τσουνόντα συμπλήρωσε 50 γύρους με τη μαλακή γόμα. Μια περαιτέρω μεταβλητή προκύπτει από την εγγύτητα με την ακτή, ο άνεμος συχνά καλύπτει την πίστα με άμμο, μειώνοντας έτσι την πρόσφυση.

    Το δελτίο καιρού κάνει λόγω για βροχή ειδικά το Σάββατο στις κατατακτήριες δοκιμές. Οι συνθήκες του αγώνα πέρυσι ήταν μεταβαλλόμενες έτσι χρησιμοποιήθηκαν και τα πέντε διαθέσιμα είδη ελαστικών.

    Πιο δημοφιλής επιλογή ήταν η μαλακή γόμα που επέλεξαν για την εκκίνηση 19 από τους 20 οδηγούς, με το Χάμιλτον να είναι ο μόνος που επέλεξε τη μέση. Η βροχή άρχισε να πέφτει μετά την εκκίνηση, οπότε χρειάστηκαν ενδιάμεσα ελαστικά τα σλικ χρησιμοποιήθηκαν για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα και στο τέλος ξαναμπήκαν τα ενδιάμεσα. Υπήρξαν πολλές προσπεράσεις και ένα ρεκόρ 82 πιτ στοπ. Στο βάθρο ανέβηκαν οι Φερστάπεν, Αλόνσο, Γκασλί.

    Αν δε βρέχει στον αγώνα οι προσομοιώσεις δείχνουν ότι η πιο γρήγορη στρατηγική είναι η μία αλλαγή, ειδικά επειδή θεωρητικά οι προσπεράσεις είναι σπάνιο φαινόμενο, καθώς η πίστα είναι πολύ στενή και υπάρχουν λίγες ευθείες, επομένως πολύ περιορισμένες ευκαιρίες προσπέρασης. Εάν κάνει ζέστη, τότε τα πιο σκληρά είδη θα πρέπει να είναι πιο ταιριαστά, αλλά σε πιο δροσερό καιρό η μαλακή γόμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα.

    Η πίστα του Ζάντφορτ έχει φιλοξενήσει 33 φορές το ολλανδικό Grand Prix από το 1952. Ο Τζιμ Κλαρκ νίκησε εδώ τέσσερις φορές, ένα ρεκόρ που θα μπορούσε να ισοφαρίσει φέτος ο Φερστάπεν, ο οποίος έχει κερδίσει και τους τρεις αγώνες από την επιστροφή της Formula 1 στην Ολλανδία. Όσον αφορά στα περισσότερα βάθρα, αυτό το ρεκόρ κατέχουν από κοινού οι αείμνηστοι Κλαρκ και Λάουντα με έξι το καθένας. Ανάμεσα στις ομάδες, η Ferrari προηγείται στις νίκες (8) και στα βάθρα (25), ενώ η Lotus έχει τις περισσότερες pole (8).

    Στην εκπομπή «Formula 1 Show» στο ΑΝΤ1+, που ξεκινά στις 15:00, μία ώρα πριν την εκκίνηση του ολλανδικού Grand Prix την Κυριακή 25 Αυγούστου, μπορείτε να δείτε, μεταξύ άλλων, μία αποκλειστική συνέντευξη του ταλαντούχου νεαρού οδηγού Κίμι Αντονέλι, καθώς και τι έκαναν οι οδηγοί στις διακοπές τους, αλλά και αυτοί που βρέθηκαν στην Ελλάδα.

    Στην παρουσίαση της εκπομπής, θα πλαισιώσουν τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη, ο Κώστας Λεώνης και η Μαρία Θωμά. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Μαρία Ανδρεάδη, Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης.

    Ο οδηγός αγώνων Τζώρτζης Μαρκογιάννης, που έχει αγωνιστεί στο Ζάντφορτ στο πλαίσιο του πρωταθλήματος Formula Eurocup 3, θα σχολιάζει τις προσπάθειες των συναθλητών του. Στο Ζάντφορτ είναι προγραμματισμένος και ο 4ος αγώνας της Formula 1 Academy, αλλά και η μετάδοση F1 Kids για τους μικρούς φίλους της Formula 1.

    Διαβάστε επίσης:

    F1: Να γιατί εξαφανίστηκε η υπεροχή της Red Bull!

    Εν αρχή ην η άνεση!

    ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Η συνήθεια που έγινε λατρεία!



    ΣΧΟΛΙΑ