Σε μισό αγώνα μοιράστηκαν όλοι οι βαθμοί και ο Ολλανδός κέρδισε με το Λεκλέρκ να γλιστρά στη τελευταία στροφή.

Το Ιαπωνικό GP δεν διεκδικεί δάφνες και θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα. Είναι κρίμα για τους 180.000 θεατές που έφαγαν τέσσερις ώρες βροχή προσμένοντας να τους αποζημιώσει το θέαμα. Η βροχή δυστυχώς χάλασε τη σημερινή παράσταση ξεκινώντας να πέφτει μια ώρα πριν τον αγώνα.

Ο αγώνας εκκίνησε κανονικά, υπό βροχή με όλους τους οδηγούς να χρησιμοποιούν τα ενδιάμεσα ελαστικά. Δεν πρόλαβε να συμπληρωθεί ένας γύρος και αμέσως φάνηκε ότι οι συνθήκες ορατότητας δεν ήταν κατάλληλες. Σ’ αυτό το γύρο ο Άλμπον εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα και ο Σάινθ από έξοδο που προκλήθηκε λόγω υδρολίσθησης. Μιλώντας σχετικά ο Ισπανός είπε: «Προσπάθησα να βγω από το σπρέι του Πέρεζ και έπαθα υδρολίσθηση. Ήμουν ακίνητος σ’ ένα σημείο όπου θα μπορούσε να πέσει πάνω μου κάποιο άλλο μονοθέσιο». Ο αγώνας διακόπηκε αρχικά με αυτοκίνητο ασφαλείας  και δυο γύρους αργότερα με κόκκινη σημαία. Ο Γκασλί πήρε σβάρνα μια διαφημιστική πινακίδα που ξεκόλλησε από την έξοδο του Σάινθ. Ο Γάλλος διαμαρτυρήθηκε έντονα γιατί πηγαίνοντας προς τα πιτ συνάντησε εντός (!) πίστας γερανό που μπήκε να πάρει τη Ferrari.

Σε όλους ξύπνησαν μνήμες από το 2014 όταν ο Μπιανκί είχε χτυπήσει σ’ έναν τέτοιο γερανό, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρότατα και να καταλήξει μετά από μερικούς μήνες. Ο πατέρας του, Φίλιπ Μπιανκί μάλιστα τοποθετήθη,ε με ανάρτηση στο Instagram αναφέροντας πως δεν υπάρχει σεβασμός στη ζωή των οδηγών και στη μνήμη του γιού του. Η διακοπή του αγώνα βρήκε το Φερστάπεν να διατηρεί την 1η θέση και το Λεκλέρκ τη 2η. Η διακοπή διήρκησε σχεδόν 2 ώρες.

Όταν ο αγώνας εκκίνησε εκ νέου απέμεναν 45min για να συμπληρωθούν τα 120 λεπτά διάρκειας. Σύμφωνα με τους οργανωτές η αντίστροφη μέτρηση των 120 min άρχισε μια ώρα αφού ξεκίνησε ο αγώνας και διακόπηκε. Οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν παράθυρο 180 λεπτών σε μια τέτοια περίπτωση. Μετά τα πρώτα 60 λεπτά αρχίζει αντίστροφη μέτρηση για τα άλλα 120min. Όπως και να έχει ο αγώνας εκκίνησε εκ νέου πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας με τους οδηγούς να φορούν όλοι βρόχινα ελαστικά. Δεν υπήρξε στατική εκκίνηση, οι οδηγοί πάτησαν όταν έφυγε από την πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Εν τέλει συμπλήρωσαν 7 γύρους προτού βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά με τα οποία τερμάτισαν. Ο αγώνας διήρκησε συνολικά 25 γύρους και μαζί με τους τρείς γύρους που είχαν κάνει πριν την διακοπή 28 γύρους συνολικά, ήτοι το 52,8% των 53 γύρων.

Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Φερστάπεν νικητή. Ο Ολλανδός δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο αντίθετα άνοιξε μια διαφορά πάνω από 20 sec. Πίσω του ο Λεκλέρκ αντιμετώπιζε προβλήματα με τα ενδιάμεσα ελαστικά και καθυστερούσε έτσι ο Πέρεζ στους τελευταίους γύρους έφτασε πίσω του και άρχισε να τον πιέζει. Η πίεση του Μεξικάνου ήταν ασφυκτική, η άμυνα του Μονεγάσκου εκπληκτική. Εν τέλει στα φρένα για το σικέιν, στον τελευταίο γύρο λίγα μέτρα πριν την καρό σημαία ο Λεκλέρκ γλίστρησε δεν μπόρεσε να στρίψει και πήγε ευθεία.

Τερμάτισε μπροστά από τον Πέρεζ, αλλά ορθά οι αγωνοδίκες του έδωσαν ποινή 5 sec έτσι έχασε τη δεύτερη θέση και έπεσε 3ος. Με τους βαθμούς να μοιράζονται στο σύνολό τους (25,18,15,12,10, 8, 6,4,3,2,1) παρότι έγινε ο μισός αγώνας ο Φερστάπεν είναι πρωταθλητής. Ο Ολλανδός ήθελε σήμερα 8 βαθμούς παραπάνω από το Λεκλέρκ και πήρε 10. Έτσι η διαφορά τους έφτασε στους 114 βαθμούς και με 112 βαθμούς να απομένουν να μοιραστούν στους τέσσερις τελευταίους αγώνες (100+8+4) σφράγισε τη διατήρηση του τίτλου.

Υπήρξε ασάφεια και αμφιβολία με τους βαθμούς και τους κανονισμούς. Είναι χαρακτηριστική η ερώτηση του Φερστάπεν προς τους οργανωτές: «Είναι σίγουρο, δεν έχετε κάνει κάποιο λάθος, είμαι πρωταθλητής;». Ο Ολλανδός ήταν επιφυλακτικός να πανηγυρίσει. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ δήλωσε πως η ομάδα θεωρούσε πως χρειάζονταν ένας ακόμη βαθμός για την μαθηματική εξασφάλιση του τίτλου. Ο κανονισμός λέει ότι αν συμπληρωθούν πάνω από 50% των γύρων αλλά κάτω από 75% των γύρων οι βαθμοί είναι: «19,14,12,10,8,6,4,3,2,1». Εδώ όμως θεωρήθηκε ότι ολοκληρώθηκε το χρονικό όριο των δύο ωρών μέσα στο παράθυρο των τριών ωρών και γι’ αυτό δόθηκαν οι βαθμοί.

Ο κανονισμός άλλαξε μετά το περσινό Βελγικό GP στη λογική να μην δίνονται βαθμοί αν δεν γίνονται αγώνες. Προφανώς χρειάζεται δουλειά γιατί σήμερα μπερδεύτηκαν όλοι, ακόμη και ο πρωταθλητής. Εδώ στη σελίδα 5 από 107 μπορείτε να δείτε τι ακριβώς λέει ο νέος κανονισμός. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν ότι ο αγώνας διακόπηκε και συνεχίστηκε οπότε έπρεπε να δοθούν όλοι οι βαθμοί παρότι έγιναν οι μισοί γύροι.

Ο Φερστάπεν όταν του είπαν ότι διατήρησε τον τίτλο δεν ήταν βέβαιος παραταύτα δήλωσε: «Είμαι χαρούμενος που αγωνιστήκαμε στο τέλος. Έβρεχε πολύ και ήταν πολύ δύσκολο να οδηγήσεις. Ευτυχώς συμπληρώσαμε λίγους γύρους το μονοθέσιο πετούσε σ’ αυτές τις μεικτές συνθήκες. Είμαι πολύ χαρούμενος που κέρδισα σ’ αυτή την πίστα αλλά και για τους θεατές που έμειναν ως το τέλος. Για τον τίτλο τι να πω; Απίστευτο φυσικά. Είναι ιδιαίτερο ότι το πήρα εδώ μπροστά σε όλους τους ανθρώπους της Honda και τους Ιάπωνες φιλάθλους». Από την πλευρά του ο μεγάλος αντίπαλος του Φερστάπεν, Σάρλ Λεκλέρκ τόνισε: «Συγχαρητήρια στον Μαξ για τον δεύτερο τίτλο. Δεν είχαμε ρυθμό, υπέφερα με τα ελαστικά, μετά από μερικούς γύρους τα είχα καταστρέψει. Στο τέλος δεν ήξερα ότι ήμασταν στον τελευταίο γύρο. Η ποινή είναι σωστή. Πρέπει να αξιοποιήσουμε τους τελευταίους 4 αγώνες για να γίνουμε καλύτερη ομάδα και να τους κοντράρουμε του χρόνου».

H τελική κατάταξη ήταν:

Με 366 βαθμούς ο Φερστάπεν είναι πρωταθλητής. Στους κατασκευαστές η Red Bull έχει διαφορά 165 βαθμούς από τη Ferrari. Την ίδια στιγμή η Alpine πήρε κεφάλι στη μάχη της 4ης θέσης με διαφορά 13 βαθμών από τη McLaren. Επόμενος αγώνας σε δυο βδομάδες (23/10) το Αμερικάνικο GP στο Ώστιν.

Ο Φερστάπεν μετά το τέλος του αγώνα προσπαθεί να ξεδιαλύνει γιατί πήρε τον τίτλο. Δίπλα του η Κέλλυ Πικέ.

Διαβάστε επίσης

Βελτιωμένα καύσιμα από τη Shell!