Το χθεσινό Ουγγρικό GP δε θα ξεχαστεί εύκολα, ήταν η πρώτη νίκη για τον Οκόν και το γκρουπ Renault μετά την επιστροφή στη F1.
Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι κάποιος θα μπορούσε να έχει χτες την έμπνευση να στοιχηματίσει στον Οκόν για νικητή του Ουγγρικού GP. Κι όμως το λάθος φρενάρισμα του Μπότας «ήταν η κακή μου μέρα, απολογούμαι, σηκώνω τα χέρια ψηλά» δημιούργησε μια δυναμική που εν τέλει έφερε το Γάλλο οδηγό στο μεσαίο σκαλί του βάθρου. Χρειάστηκε όμως να γίνουν και άλλα πράγματα για να κερδίσει ο Γάλλος. Όπως η προσπάθεια του Αλόνσο και το παιδαριώδες λάθος του Χάμιλτον που δεν (;) κατάλαβε ότι έπρεπε ν’ αλλάξει λάστιχα. Αξίζει να τονιστεί πως ο Μπότας υπόκειται σε ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του Βελγικού GP στις 29/8.
Ο Οκόν ήρθε στη F1 το 2017 ως μεγάλο ταλέντο. Είναι υπό την ομπρέλα και το μανατζάρισμα του Τότο Βολφ. Αρχικά οδήγησε για λογαριασμό της Force India (σήμερα Aston Martin) μαζί με τον Πέρεζ. Το 2019 έμεινε εκτός grid και είχε το ρόλο του 3ου οδηγού της Mercedes και από το 2020 αγωνίζεται με τα χρώματα της Renault. Ο Γάλλος εκκινούσε 8ος και καθώς ο Μπότας καθάρισε Νόρις, Πέρεζ, Λεκλέρκ, Φερστάπεν και επηρέασε την πορεία του Γκασλί, βρέθηκε 2ος στην επανεκκίνηση. Εκτίμησε σωστά, μπήκε για σλικ ελαστικά αφήνοντας το Χάμιλτον έξω μόνο του και βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα όταν ο Βρετανός μπήκε με τη σειρά του να βάλει σλικ λάστιχα στον επόμενο γύρο.
Δεν αρκούσαν όμως αυτά για να κερδίσει ο Οκόν. Χρειάστηκε μια τεράστια προσπάθεια από τον Αλόνσο που έβαλε όλη τη μαεστρία και το πείσμα του για να κρατήσει το Χάμιλτον πίσω του. Ο Βρετανός που πέρασε όλο το grid για ν’ ανέβει τελικά στο βάθρο έχασε πολύτιμο χρόνο πίσω από την Alpine του Ισπανού πρωταθλητή που παρέδωσε μαθήματα ομαδικότητας. Αν δεν υπήρχε ο Αλόνσο ίσως ο Χάμιλτον είχε κερδίσει. Όπως και να έχει ο Οκόν κατάφερε να πάρει την 1η νίκη της καριέρας του και την πρώτη στη ιστορία της Alpine. Επίσης είναι η πρώτη νίκη για το γκρουπ Renault από τη στιγμή που επέστρεψαν ως κατασκευαστές σασί στη F1 το 2016. Τέλος ο Οκόν έγινε ο 111ος νικητής στην ιστορία της F1.
Μιλώντας χτες ο Γάλλος στη συνέντευξη Τύπου τόνισε: «Είχαμε δύσκολες στιγμές φέτος. Αποκλειόμασταν από το Q1 ερχόμουν 17ος όμως η ομάδα διατηρούσε την εμπιστοσύνη της σε εμένα. Ο Σεμπάστιαν ήταν πολύ γρήγορος σε όλο τον αγώνα άσκησε ασφυκτική πίεση ήταν φανταστικό ότι κατάφερα να τον κρατήσω. Είχαμε πέρυσι ανέβει στο 2ο σκαλί του βάθρου αλλά δεν πίστευα ότι θα φτάσουμε τόσο σύντομα, εδώ, στο πρώτο. Θέλω να ευχαριστήσω το Φερνάντο που πάλεψε σα λιοντάρι στον αγώνα και μου έδωσε το περιθώριο να νικήσω, κρατώντας το Χάμιλτον. Πήρα πολλά αρνητικά μηνύματα πριν τον ερχομό του στην ομάδα, οφείλω να πω ότι είμαστε πολύ καλό δίδυμο και ελπίζω σύντομα να βρεθούμε και οι δυο στο βάθρο».
Μετά τη λήξη του αγώνα οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να μηδενίσουν το Φέτελ γιατί δεν μπόρεσαν οι τεχνικοί να συλλέξουν από το τεπόζιτο της Aston Martin 1000ml καυσίμου μετά το τέλος του αγώνα όπως ορίζει ο κανονισμός. Συλλέχθηκαν μόνο 300ml. Ο Γερμανός έχασε τη 2η θέση η Aston Martin σκοπεύει να κάνει έφεση. Ο Χάμιλτον ανέβηκε έτσι δεύτερος και πήρε 18 βαθμούς. Αντίστοιχα ο Φερστάπεν πήρε 2 για την 9η θέση και μπήκε στους βαθμούς ο Ράικονεν με την Alfa Romeo. Ο Χάμιλτον προηγείται στη βαθμολογία με 8 βαθμούς διαφορά. Στους τελευταίους δυο αγώνες έχει πάρει 41 βαθμούς περισσότερους από το Φερστάπεν που είδε τη διαφορά των 33 βαθμών που είχε πριν το Σίλβερστον να εξανεμίζεται. Με το Ουγγρικό GP ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του πρωταθλήματος.
Η συνέχεια αναμένεται συναρπαστική. Μετά την Αυγουστιάτικη ανάπαυλα το πρωτάθλημα θα εκκινήσει ξανά στις 29/8 στο Σπα.
Διαβάστε επίσης:
F1, Ουγγαρία: Η τύχη χαμογέλασε στον Οκόν!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συρία-Τουρκία: Όλα τα όπλα της χώρας θα τεθούν υπό κρατικό έλεγχο, δήλωσε ο νέος ηγέτης της Συρίας
- Σερβία: Μεγάλη διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς στον κρατικό μηχανισμό
- ΗΠΑ: Ποιον επέλεξε ο Τραμπ για επικεφαλή του Οικονομικού Συμβουλίου του
- Σωκράτης Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει και θεσμικά η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας