Το GP του Άιφελ θα ξεχαστεί γρήγορα. Παρότι οι ομάδες δεν είχαν αρκετά δεδομένα για να σετάρουν τα μονοθέσιά τους άριστα, δε σημειώθηκαν ιδιαίτερες εκπλήξεις στην κατάταξη.

Καθότι έμεινε η Mercedes του poleman, Βάλτερι Μπότας με πρόβλημα στα ηλεκτρονικά της υβριδικής μηχανής και η Red Bull του Άλεξ Άλμπον με τρύπιο ψυγείο από θραύσματα, άνοιξε η διεκδίκηση της 3ης θέσης στο βάθρο, για οδηγό άλλης ομάδας. Μια θέση που την πήρε άξια ο Ντάνιελ Ρικιάρντο για λογαριασμό της Renault, το πρώτο βάθρο για την Γαλλική εταιρεία από το 2011.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τον Μπότας να διατηρεί το προβάδισμα της pole. Σύντομα όμως ένα μπλοκάρισμα στα φρένα στο τέλος της μεγάλης ευθείας θα τον ρίξει δεύτερο πίσω από το Χάμιλτον. Ο Βρετανός από τη στιγμή που πέρασε μπροστά έλεγξε τον αγώνα και τις διαφορές ως το πέσιμο της καρό σημαίας. Είναι χαρακτηριστικό το σημείο μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας όταν ο δεύτερος Φερστάπεν ήταν κοντά του: Ο Χάμιλτον άνοιξε με άνεση μια διαφορά ασφαλείας. Αν μελετήσει βέβαια κανείς το γυρολόγιο δοκιμών και αγώνα είναι ξεκάθαρο πως όλες οι ομάδες είχαν μικρότερες διαφορές από τις Mercedes. Θεωρώ δύσκολο να βελτιώθηκαν όλοι και μάλιστα αναλογικά, πιο πιθανό μου φαίνεται η έλλειψη ελεύθερων δοκιμών να δυσκόλεψε τους μηχανικούς της Γερμανικής εταιρείας από το να βρουν το ιδανικό σετάρισμα.

Ακόμη και χωρίς τέλειο στήσιμο πάντως οι W11 έκαναν το 1-2 στις δοκιμές και ο Χάμιλτον επικράτησε εύκολα στον αγώνα. Μάλιστα όταν στους τελευταίους γύρους εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, δημιουργήθηκε καθυστέρηση ωσότου οι δέκα οδηγοί που είχαν δεχτεί γύρο από τους πρωτοπόρους περάσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας και φτάσουν εκ νέου τον πέμπτο και τελευταίο στον ίδιο γύρο με το νικητή (Σάινθ).


Ενδεικτική του κομβικού σημείου που έχει βρεθεί ο θεσμός είναι η ιστορία του Χούλκενμπεργκ. Το Σάββατο το μεσημέρι ο Γερμανός οδηγός, κλήθηκε να αντικαταστήσει το Στρολ που ήταν αδιάθετος. Κατετάγη 20στος και στον αγώνα πήρε τους τέσσερις βαθμούς της 8ης θέσης. Είναι δεδομένο ότι ο Χούλκενμπεργκ έχει μεγάλη εμπειρία. Επίσης είναι αναμφισβήτητα καλός οδηγός. Από εκεί όμως μέχρι να βαθμολογείται σε κάθε αγώνα που αντικαθιστά κάποιον (σ.σ: ήταν 7ος στην Βρετανία αντικαθιστώντας τον Πέρεζ) υπάρχει μια απόσταση που κατά την άποψή μου δεν καλύπτεται από το πληθωρικό ταλέντο του Γερμανού. Φοβάμαι πως η ποιότητα και η ανταγωνιστικότητα του αθλήματος έχει πέσει. Δεν απαιτείται πλέον τόσο μεγάλη προσπάθεια για να είσαι ανταγωνιστικός, ούτε ομάδες, μηχανικοί και οδηγοί εξαντλούν όλα τα όρια. Αν γίνονταν αυτό δε θα μπορούσε κανείς απέξω να έρθει και να διακριθεί!

Ο Ρικιάρντο πάντως χρειάστηκε να παλέψει για την 3η θέση με τον Πέρεζ. Την κέρδισε άξια, δίνοντας μάχη με τον επιθετικό Μεξικάνο που ακόμη ψάχνει θέση για το 2021 (Haas). Είναι αξιοσημείωτο πως όλοι οι οδηγοί στην τελική δεκάδα έχουν κερδίσει θέσεις σε σχέση με την εκκίνησή τους, πλην του Λεκλέρκ. Ο οδηγός της Ferrari έχασε 3 θέσεις. Στην Ιταλική ομάδα δεν τα πήγαν καλά με τη στρατηγική, ως συνήθως. Η μαλακή γόμα στην αρχή με το μονοθέσιο βαρύ λόγω καυσίμων φθάρθηκε υπέρμετρα.


Ο Λεκλέρκ μπήκε νωρίς στο 10ο γύρο και έβαλε τη μέση γόμα με την οποία πήγε καλά. Την διατήρησε και στη δεύτερη αλλαγή ως το τέλος, απλά η επανεκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας τον βρήκε με πατημένο κρύο λάστιχο πράγμα που του στέρησε την 6η θέση, τον πέρασε φουριόζος ο Γκασλί.

GP GERMANIA F1/2020 – DOMENICA 11/10/2020 credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Ο Φέτελ έκανε λάθος (ως συνήθως) και παραμόρφωσε το πρώτο σετ μέσης γόμας. Μετά του έβαλαν (;) τη σκληρή γόμα που δεν είχαν δοκιμάσει στα ελεύθερα. Ο Γερμανός βραδυπορούσε και εν τέλει στον 41ο γύρο έβαλε τη μαλακή γόμα με την οποία δεν είχε πάει καλά ο Λεκλέρκ. Ο Φέτελ πήγε καλύτερα καθώς το μονοθέσιο είχε ελαφρύνει αλλά δεν μπόρεσε τελικά να περάσει την Alfa Romeo του Τζιοβινάτσι και να βαθμολογηθεί. Απογοητευτική εικόνα για τον νικητή του αγώνα το 2013 στην ίδια πίστα.

NüRBURGRING, GERMANY – OCTOBER 11: Daniel Ricciardo, Renault R.S.20, makes a pit stop during the Eifel GP at Nürburgring on Sunday October 11, 2020, Germany. (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)

Επόμενος αγώνας στις 25/10 το Πορτογαλικό GP στην πίστα του Πορτιμάο.

NΓΌRBURGRING, GERMANY – OCTOBER 11: Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas F1, 1st position, Max Verstappen, Red Bull Racing, 2nd position, and Daniel Ricciardo, Renault F1, 3rd position, celebrate on the podium during the Eifel GP at NΓΌrburgring on Sunday October 11, 2020, Germany. (Photo by Charles Coates / LAT Images)

Στη βαθμολογία των οδηγών ο Χάμιλτον προηγείται με 230 βαθμούς και ακολουθεί ο Μπότας με 161 και ο Φερστάπεν με 147. Καθότι απομένουν 6 αγώνες για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος ο Χάμιλτον με διαφορά 69 βαθμών αρκεί να τερματίζει 3ος για να πάρει τον 7ο τίτλο.

Ο γιος του Σουμάχερ, Μικ δώρισε ένα κράνος του Μίκαελ στο Χάμιλτον για να τον τιμήσει που ισοφάρισε το ρεκόρ των 91 νικών του Γερμανού επτάκις πρωταθλητή.

Στη βαθμολογία των κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 391 βαθμούς και ακολουθεί η Red Bull με 211 και η Racing Point με 120.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

• Ο Χάμιλτον πήρε την 91η νίκη της καριέρας του ισοφαρίζοντας το ρεκόρ νικών του Σουμάχερ. Ο Βρετανός είχε μια αμφίρροπη αντιπαράθεση με το Φερστάπεν. Άλλαξε δυο φορές ελαστικά, πήγε από το πρώτο σετ P Zero με κόκκινη/μαλακή γόμα στο δεύτερο σετ P Zero με κίτρινη/μέση γόμα και ξανά σε μαλακή γόμα για το τελευταίο μέρος. Ο Φερστάπεν ακολούθησε πανομοιότυπη στρατηγική, σταματώντας στους ίδιους γύρους με το Χάμιλτον.

• Η στρατηγική επηρεάστηκε αρχικά από το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και μετέπειτα από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας. Το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, μας ήρθε στο πρώτο τέταρτο του αγώνα, κάποιοι οδηγοί το εκμεταλλεύτηκαν για τις πρώτες αλλαγές τους: Ανάμεσά τους και οι τρεις πρώτοι. Η εμφάνιση του πραγματικού αυτοκινήτου ασφαλείας έδωσε τη δυνατότητα σε πολλούς οδηγούς να κάνουν τις δεύτερες αλλαγές τους: Ξανά ανάμεσά τους ήταν όσοι ανέβηκαν στο βάθρο. Μετά, είχαμε ένα σπριντ δέκα γύρων μέχρι το τέλος, με τους πρωτοπόρους να χρησιμοποιούν την μαλακή γόμα.

• Ο οδηγός της Renault, Ντάνιελ Ρικιάρντο τερμάτισε 3ος με παρόμοια στρατηγική με τους δυο πρώτους. Ήταν το πρώτο βάθρο για τη Renault από το 2011.

• Μόνο ένας οδηγός τερμάτισε αλλάζοντας μια φορά ελαστικά: Ο Ρομέν Γκροζάν της Haas άλλαξε από τη μέση γόμα στην P Zero λευκή/σκληρή γόμα στον 28ο γύρο και τερμάτισε 9ος παρότι είχε εκκινήσει από την 16η θέση.

• Τις περισσότερες θέσεις κέρδισε ο Χούλκενμπεργκ με Racing Point: Εκκίνησε 20ος καθώς την τελευταία στιγμή συμμετείχε στις κατατακτήριες δοκιμές και τερμάτισε 8ος. Υιοθέτησε την ίδια στρατηγική με τους πρώτους 5: μαλακή/μέση/μαλακή γόμα.

• Οι θερμοκρασίες παρέμειναν χαμηλές: Στους 11 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα στο τέλος του αγώνα και στους 19 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα. Αυτό κατέστησε δύσκολη τη διατήρηση της θερμοκρασίας των ελαστικών στο βέλτιστο παράθυρο λειτουργείας: Ειδικά στην επανεκκίνηση μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας.

ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

HARD C2: Μόνο τέσσερις οδηγοί χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Δυο απ’ αυτούς βαθμολογήθηκαν. Οι δυο οδηγοί της AlphaTauri (Γκασλί, Κβίατ) και ο οδηγός της Ferrari, Σεμπάστιαν Φέτελ χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα στο μεσαίο μέρος του αγώνα. Αυτό ήταν απρόσμενο καθώς δεν είχε δοκιμαστεί ιδιαίτερα στη μόνη περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Προφανώς όμως οι ομάδες είναι εξοικειωμένες με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας της συγκεκριμένης γόμας.
MEDIUM C3: Χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον στον αγώνα, αλλά μόνο από τέσσερις οδηγούς στην εκκίνηση: αυτούς της AlphaTauri, το Φέτελ της Ferrari και το Γκροζάν της Haas. Είχε καλή απόδοση σε μέσες και μεγάλες αποστάσεις, παρά την έλλειψη στοιχείων πριν τον αγώνα για τις μεγάλες αποστάσεις.
SOFT C4: Τη χρησιμοποίησαν οι περισσότεροι οδηγοί στην εκκίνηση. Διανύθηκαν μ’ αυτή μεγάλες αποστάσεις στην αρχή του αγώνα ειδικά από τους Πέρεζ και Χούλκενμπεργκ της Racing Point όπως και από τον Κάρλος Σάινθ της McLaren: Αυτοί δεν άλλαξαν ελαστικά υπό το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ακόμη και με τα μονοθέσια γεμάτα καύσιμο, η μαλακή γόμα συμπεριφέρθηκε καλά και δεν παρουσίασε υπέρμετρη φθορά στο πρώτο μέρος μετά την εκκίνηση. Ο Φερστάπεν πέτυχε μ’ αυτή τη γόμα τον ταχύτερο γύρο αγώνα, στον τελευταίο γύρο.

 

O επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Συγχαρητήρια στο Χάμιλτον που ισοφάρισε το ρεκόρ 91 νικών του M.Σουμάχερ. Επίσης συγχαρητήρια στο Ράικονεν για το νέο ρεκόρ περισσότερων εκκινήσεων σε grand prix. Αυτός ήταν ένας εντελώς ασυνήθιστος αγώνας για μας με κρύο καιρό και χωρίς δοκιμές την Παρασκευή. Όλη η προετοιμασία έγινε σε μια περίοδο το Σάββατο. Μολονότι δεν υπήρχαν πληροφορίες για τη φθορά των ελαστικών, η τοπική παραμόρφωση αποδείχτηκε μικρότερη απ’ ότι περιμέναμε. Αυτό οδήγησε μερικές ομάδες να σκεφτούν τη μια αλλαγή. Στο τέλος παρατηρήθηκε μια ελαφρά τοπική παραμόρφωση στη μαλακή γόμα, αυτό όμως δεν επηρέασε το αποτέλεσμα του αγώνα. Η στρατηγική του αγώνα επηρεάστηκε πολύ από τα δυο αυτοκίνητα ασφαλείας – εικονικό και πραγματικό – που έτυχε να έχουν τέλειο συγχρονισμό για τους πρωτοπόρους. Όλα αυτά συνέβαλαν σ’ ένα συναρπαστικό φινάλε».