Αυτοκίνητο ασφαλείας: Πρέπει να κινείται αρκετά γρήγορα ώστε να μην βραδύνει υπερβολικά τα μονοθέσια. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν κινητήρα V8 biturbo με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη AMG SPEEDSHIFT DCT 7G και ένα εξαιρετικά καλοστημένο όχημα για κίνηση στην πίστα. Με χαμηλό συνολικό βάρος οχήματος αλλά και χαμηλό κέντρο βάρους απόδοση 730PS και σύστημα εξάτμισης δύο σωλήνων από ανοξείδωτο χάλυβα λεπτής διαμέτρου με σιγαστήρα τιτανίου. Φορά ειδικά σχεδιασμένα για την περίσταση ελαστικά Pirelli P Zero διαθέτει κεραμικά σύνθετα φρένα AMG υψηλής απόδοσης και πίσω πτέρυγα με δύο στοιχεία για βέλτιστη κάθετη δύναμη και ισορροπία. Η Mercedes-AMG GT Black Series επιταχύνει από μηδέν στα 100 km/h σε 3,2sec δευτερόλεπτα και συνεχίζει ωσότου φτάσει σε τελική ταχύτητα 325km/h.
Ο Philipp Schiemer, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-AMG GmbH τόνισε: «Από το 1996 η Mercedes-AMG φτιάχνει τα οχήματα που χρειάζεται η Formula 1 σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Για να διασφαλίσουμε έγκαιρη παρέμβαση χρησιμοποιήσαμε τα πιο ισχυρά μοντέλα την AMG GT Black Series και την AMG GT 63 S. Φυσικά, ελπίζω αυτά τα οχήματα να καλούνται για υποστήριξη όσο το δυνατόν λιγότερο. Είχα ήδη την ευκαιρία να δοκιμάσω αυτό το καταπληκτικό όχημα είμαι έκπληκτος από το πόσο κοντά βρίσκεται σε καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Είναι πραγματικά ένα σημαντικό βήμα σε σύγκριση με το περσινό GT R – το οποίο ήταν ήδη σε ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο».
Από τεχνική άποψη, και τα δύο αυτοκίνητα είναι πολύ κοντά σε αυτά της παραγωγής. Ωστόσο, έχουν εκτεταμένες αλλαγές όσον αφορά στον εξοπλισμό που αφορά τις αντίστοιχες εργασίες τους στην πίστα. Το πιο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι η απουσία των φώτων οροφής που διαταράσσουν το αεροδυναμικό σχήμα της σειράς AMG GT Black. Αυτά έχουν αντικατασταθεί με φώτα στην επάνω περιοχή του παρμπρίζ και στην πίσω αεροτομή. Στο μπροστινό μέρος, τρεις μικρές πορτοκαλί μονάδες led και μία μεγάλη πράσινη μονάδα είναι τοποθετημένες σε κάθε πλευρά στο ίδιο επίπεδο με τα αλεξήλια. Στο κύριο στοιχείο της πίσω αεροτομής υπάρχουν 13 πορτοκαλί φώτα – τρία στα εξωτερικά άκρα και στις δύο πλευρές που λάμπουν σταθερά και επτά επιπλέον φώτα στο κέντρο που αναβοσβήνουν όταν απαιτείται. Υπάρχουν επίσης άλλες τέσσερις ευρύτερες, πράσινες μονάδες LED. Δύο μικροσκοπικές βιντεοκάμερες εδράζονται στο κάθετο πλαϊνό της αεροτομής στη δεξιά πλευρά και οι εικόνες τους εμφανίζονται μέσα στο αυτοκίνητο. Μία κάμερα χρησιμεύει ως ηλεκτρονικός καθρέφτης οπισθοπορείας για τον συνοδηγό ενώ ο άλλος μεταδίδει ζωντανή τηλεοπτική ροή.
Φώτα ασφαλείας (αντιστοίχιση με σημαίες)
• Πορτοκαλί: Μόλις τεθεί σε λειτουργία το αυτοκίνητο ασφαλείας, ανάβουν τα πορτοκαλί LED. Το πορτοκαλί φως που αναβοσβήνει στο κεντρικό τμήμα στο πίσω μέρος και λάμπει σταθερά και στις δύο πλευρές από μπροστά σημαίνει «απολύτως καμία προσπέραση».
• Πράσινο: Εάν το αυτοκίνητο ασφαλείας AMG GT Black Series εισέλθει στην πίστα
ενεργοποιούνται οι πράσινες μονάδες μπροστά και πίσω δίνοντας τη δυνατότητα στους οδηγούς να προσπεράσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας.
• Όλες οι μονάδες είναι πλήρως ρυθμιζόμενες ώστε να επιτρέπεται η προσαρμογή της έντασης του φωτός στις συνθήκες: Νυχτερινοί αγώνες κάτω από προβολείς ή πολύ δυνατό φως την ημέρα. Η πίσω πινακίδα κυκλοφορίας φωτίζεται επίσης σε πορτοκαλί ή πράσινο χρώμα σε συγχρονισμό με τα φώτα ασφαλείας.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ασφαλείας έχει προστεθεί πέρα απ’ αυτό της σειράς παραγωγής AMG GT Black το προαιρετικό Track Package συμπεριλαμβανομένης της προστασίας ανατροπής. Το ελαφρύ roll cage κατασκευασμένο από τιτάνιο αποτελείται από τον κύριο κλωβό και τις ράβδους στήριξης. Το σύστημα αυξάνει ακόμη περισσότερο την ήδη εξαιρετική ακαμψία του οχήματος και έτσι έχει θετικό επιρροή στην απόδοσή του. Βελτιώνει επίσης την παθητική ασφάλεια. Νέες είναι οι ζώνες ασφαλείας έξι σημείων που ορίζει η FIA όπως και δύο tablet στην κεντρική κονσόλα και στον πίνακα οργάνων μπροστά από το κάθισμα του συνοδηγού. Επιτρέπουν στον συνοδηγό Richard Darker να παρακολουθεί τις απαραίτητες πληροφορίες. Στη κεντρική οθόνη προβάλλεται το διεθνές τηλεοπτικό σήμα. Η διαχείριση των εργαλείων επικοινωνίας γίνεται από ένα InCar Hotspot με WLAN. Ενόσω ο οδηγός Bernd Mayländer είναι συγκεντρωμένος στην πίστα και ταυτόχρονα παρακολουθεί τα μονοθέσια στον καθρέφτη οπισθοπορείας, ο Richard Darker διατηρεί φωνητική επαφή με το κέντρο του αγώνα. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκονται δύο κόκκινα κουμπιά για τον έλεγχο όλων των εντολών της ενδοεπικοινωνίας συν δύο περιστροφικά κουμπιά για τη ρύθμιση της έντασης.
Ο Mayländer και ο Darker μιλούν μεταξύ τους μέσω ενδοεπικοινωνίας. Υπάρχει και εφεδρικό σύστημα έκτακτης ανάγκης. Τα ελαφριά bucket καθίσματα αποτελούν μέρος του Track Package που μπορεί επίσης να παραγγείλει οποιοσδήποτε πελάτης. Ο έλεγχος της φωτεινής σηματοδότησης γίνεται μέσω ενός πίνακα τοποθετημένου στο μπροστινό μέρος. Χρωματικά κωδικοποιημένα κουμπιά επιτρέπουν την ακριβή εναλλαγή παρότι το πλήρωμα φορά αγωνιστικά γάντια. Υπάρχουν επίσης: Σύστημα αναμεταδοτών για διατήρηση χρόνου, GPS υψηλής ανάλυσης και τηλεμετρία. Ομοίως ενσωματωμένο είναι το «σύστημα κριτών», το οποίο χρησιμοποιεί τρία έγχρωμα LED στο ταμπλό οργάνων και μπροστά από τον συνοδηγό και δείχνει το καθεστώς σημαίας στο αντίστοιχο τμήμα της πίστας
Αυτοκίνητα ασφαλείας Mercedes
1996 C 36 AMG (W 202)
1997-1999 CLK 55 AMG (C 208)
2000 CL 55 AMG (C 215)
2001-2002 SL 55 AMG (R 230)
2003 CLK 55 AMG (C 209)
2004-2005 SLK 55 AMG (R 171)
2006-2007 CLK 63 AMG Black Series (C 209)
2008-2009 SL 63 AMG (R 230)
2010-2012 SLS AMG (C 197)
2012 (German GP)-2014 SLS AMG GT (C 197)
2015-2018 Mercedes-AMG GT S (C 190)
2019-2021 Mercedes-AMG GT R (C 190)
2022 Mercedes-AMG GT Black Series (C 190)
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τα αυγά μειώνουν τη χοληστερόλη, υποστηρίζει νέα μελέτη
- Μητσοτάκης σε εκδήλωση Bloomberg: Η πλειοψηφία μας είναι σταθερή, εκλογές θα γίνουν το 2027
- Βορίδης: Δεν κινδυνεύει η κυβερνητική σταθερότητα μετά τη διαγραφή Σαμαρά
- AEGEAN: Πιστοποίηση του Extra Schengen cip lounge στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών από την TÜV AUSTRIA