Η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε πως από το 2026 θα χρησιμοποιεί τις υβριδικές μηχανές του Γερμανού κατασκευαστή.

Λίγες βδομάδες νωρίτερα η Renault ανακοίνωσε το κλείσιμο του ιστορικού εργοστασίου κινητήρων F1, στο Βιρί Σατιγιόν, το οποίο λειτουργούσε 45 χρόνια.

Αναπόφευκτα η Alpine F1 θα χρειαστεί προμηθευτή υβριδικών μηχανών μετά το 2025. Ανακοίνωσε λοιπόν τη συνεργασία της με τη Mercedes. Η γερμανική εταιρεία το 2026 δε θα συνεργάζεται με την Aston Martin οπότε υπήρχε ένα κενό.

Η Mercedes εκτός από την εργοστασιακή ομάδα δίνει υβριδικές μηχανές στην McLaren και στην Williams. Όπως αποδεικνύει φέτος η McLaren μπορεί μια ομάδα να πρωταγωνιστήσει με πελατειακή μηχανή. Με αυτό ως κυρίαρχο επιχείρημα ο νέος επικεφαλής της Alpine, Φλάβιο Μπιατόρε έπεισε τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault, Λούκα ντε Μέο να κλείσει «λόγω κόστους και υστέρησης απόδοσης» τη γραμμή παραγωγής των υβριδικών μηχανών της γαλλικής εταιρείας. Η Renault από τη στιγμή που έχασε τη συνεργασία με τη Red Bull είχε απομονωθεί ως κατασκευαστής και το κόστος παραγωγής των υβριδικών μηχανών βάραινε μόνο την εργοστασιακή ομάδα. Επιπλέον η εξέλιξη δεν ήταν εύκολη καθώς είχαν δεδομένα μόνο από μια ομάδα.

Έτσι μπήκαν σε ένα καθοδικό σπιράλ – μικρότερη απόδοση, μεγαλύτερο κόστος – που νομοτελειακά οδηγούσε στην έξοδο.

Το 2026 αλλάζουν οι προδιαγραφές των υβριδικών μηχανών, η εξέλιξη των οποίων είχε παγώσει τα τελευταία χρόνια. Οπότε οι Γάλλοι έπρεπε να επενδύσουν σημαντικά ποσά, πράγμα που δεν ήταν εύκολο καθώς λόγω υστέρησης απόδοσης δεν έχουν κανένα συνεργάτη να μοιραστεί το κόστος.

Αξίζει να τονιστεί πως το όριο των εξόδων για μια ομάδα είναι 140 εκ. δολάρια ετησίως και υπολογίστε πως μια συμφωνία για υβριδική πελατειακή μηχανή έχει κόστος περί των 11 εκ. δολαρίων (για 10 – 12 μηχανές ετησίως). Οι υβριδικές μηχανές της Mercedes είναι αξιόπιστες και κορυφαίες σε απόδοση σήμερα, οπότε η επιλογή των Γάλλων έχει νόημα, ειδικά αν υπολογίσει κανείς πως το κόστος για να εξελίξουν το νέο δικό τους σύνολο θα ήταν πολλαπλάσιο. Αυτά τα χρήματα μπορούν τώρα να δαπανηθούν σε άλλους τομείς π.χ. αεροδυναμική, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της ομάδας.

Στον τελευταίο αγώνα πήραν ανέλπιστα 33 βαθμούς καθώς ανέβηκαν και οι δυο οδηγοί της ομάδας στο βάθρο και έτσι βρίσκονται πλέον στην 6η θέση των κατασκευαστών. Αν καταφέρουν να διατηρηθούν εκεί στους υπόλοιπους 3 φετινούς αγώνες αυτό θα φέρει επιπλέον έσοδα 20 εκ. ευρώ από τη Συμφωνία Ομόνοιας στην ομάδα. Αξίζει να τονίσουμε πως διαμορφώνονται οι συνεργασίες ομάδων κατασκευαστών μηχανών για το 2026.  Είναι προφανές πως η Mercedes ισχυροποιεί τη θέση της, αντίθετα Audi και Honda θα χρειαστούν έναν ακόμη συνεργάτη τουλάχιστον.

Ομάδες Κατασκευαστές 2026

 

1          Red Bull Racing         Ford

2          Mercedes                     Mercedes

3          Ferrari                          Ferrari

4          McLaren                      Mercedes

5          Aston Martin               Honda

6          Alpine                         Mercedes

7          Haas                            Ferrari

8          Audi                            Audi

9          Williams                      Mercedes

10        RB                               Ford

 

 

Διαβάστε επίσης:

F1: Μια Aston Martin στο σαλόνι σας!

Alpine: Και επίσημα νέος επικεφαλής ο Όλιβερ Όουκς

Οδηγούμε τη Mercedes GLC 400e 4MATIC Coupé