Αθόρυβα και μεθοδικά στο Μαρανέλο δούλεψαν στις λεπτομέρειες ώστε να αξιοποιήσουν τη δυναμική που είχε το μονοθέσιό τους, φτάνοντας εν τέλει σε ανταγωνιστικό επίπεδο.
Λίγες μέρες μετά τη νίκη στην Μόντσα ανακοινώθηκε ότι ο Γάλλος μηχανικός Λόικ Σερά αναλαμβάνει τεχνικός διευθυντής σασί από 1/10.
Αναφέρεται απευθείας στον Φρεντ Βασέρ και δουλειά του μεταξύ άλλων είναι να φροντίσει για την αρμονική συνεργασία όλων των μερών (αεροδυναμική, ανάρτηση, υβριδική μηχανή, λάστιχα) ώστε να βελτιστοποιηθεί η απόδοση.
Ο Σερά έκανε την ίδια δουλειά στη Mercedes για αρκετά χρόνια όταν οι ασημί σάρωναν σε νίκες και τίτλους.
Η Ferrari SF24 σε Όστιν και Μεξικό έκανε τη διαφορά σε ρυθμό αγώνα λόγω της σωστής διαχείρισης των ελαστικών.
Πιο συγκεκριμένα οι κόκκινοι βελτίωσαν την κατανομή του αεροδυναμικού φορτίου, πέτυχαν την ιδανική ισορροπία κρατήματος ανάμεσα στους δυο άξονες και κατάφεραν να ρυθμίσουν τη γεωμετρία της ανάρτησης με τρόπο που τα ελαστικά διατηρούνται εντός του βέλτιστου παραθύρου θερμοκρασιακής λειτουργίας.
Μη φανταστείτε δραματικές αλλαγές, πρόκειται για ένα παζλ με πολύ μικρές ψηφίδες που πρέπει να μπουν όλες στη θέση τους, για να δεις τη συνολική εικόνα. Αν τα συνδυάσεις όμως όλα σωστά κάνει μεγάλη διαφορά!
Όταν η θερμοκρασία στην επιφάνεια επαφής των ελαστικών έχεις διακυμάνσεις εκτός του παραθύρου βέλτιστης λειτουργίας, ή γλιστράς ή τα παραμορφώνεις ή και τα δυο. Στη Μόντσα η νίκη του Λεκλέρκ ήρθε λόγω διαχείρισης των ελαστικών, ο Μονεγάσκος έβγαλε τον αγώνα με μια αλλαγή λιγότερη από τους αντιπάλους του.
Στο Όστιν και στο Μεξικό η νίκη των κόκκινων ήρθε γιατί είχαν τη δυνατότητα να πιέσουν περισσότερο και να κινηθούν ταχύτερα χωρίς να φθείρουν υπέρμετρα τα λάστιχα καθώς αυτά παρέμεναν στο ιδανικό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας. Αυτό είναι το μυστικό που κάνει τη διαφορά και βοήθησε τους κόκκινους να κυριαρχήσουν στις δυο πίστες με τρόπο που δεν έχει προηγούμενο στην σύγχρονη ιστορία τους.
Χαρακτηριστική η ατάκα του Βασέρ: «πέρυσι ήμασταν γρήγοροι στις δοκιμές, φέτος είμαστε γρήγοροι στον αγώνα, του χρόνου θα είμαστε γρήγοροι και στα δυο». Η Ferrari είχε να κερδίσει στο Μεξικό από το 1990 με τον Προστ. Είναι πολύ πιθανόν αυτή η υπεροχή να διατηρηθεί και στη Βραζιλία όπου επίσης θα είναι διαθέσιμες οι πιο μαλακές γόμες στην γκάμα της Pirelli όπως στο Μεξικό. Το Βραζιλιάνικο GP έχει διαμόρφωση Sprint και θα μοιραστούν 59 βαθμοί στους κατασκευαστές. Η Ferrari είναι δεύτερη στη βαθμολογία και υπολείπεται 29 βαθμούς από τη McLaren.
Διαβάστε επίσης:
Χριστόφορος Παπακαλιάτης: Τα νεώτερα για την κατάσταση της υγείας του πατέρα του