Ο νεαρός Μονεγάσκος έγραψε ιστορία, είναι ο πρώτος γηγενής στη σύγχρονη ιστορία της F1, που κερδίζει εντός έδρας.
Ο αγώνας στους δρόμους του Πριγκηπάτου, θα μείνει αξέχαστος για δυο λόγους: Τη νίκη του Λεκλέρκ εντός έδρας και την τρομακτική σύγκρουση των Μάγκνουσεν, Πέρεζ, Χούλκενμπεργκ λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση. Ο Μάγκνουσεν που πραγματικά δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό τι σκεφτόταν προσπάθησε να περάσει τον Πέρεζ στην άνοδο της Beau Rivage. Η καταστροφή ήταν ολική και η ακυβέρνητη Red Bull πήρε σβάρνα και την άλλη Haas του Χούλκενμπεργκ. Ο αγώνας διακόπηκε για 45 λεπτά. Πριν την διακοπή ο Οκόν είχε προλάβει ν’ ανεβάσει την Alpine του πάνω στην άλλη Alpine του Γκασλί. Συνολικά 4 μονοθέσια εγκατέλειψαν πριν βγει κόκκινη σημαία.
H σύγκρουση των Ηaas με τη Red Bull του Πέρεζ οδήγησε σε διακοπή του αγώνα.
Θα μπορούσε να ήταν και πέντε καθώς ο Σάινθ είχε κλατάρισμα μετά από μια επαφή με τον Πιάστρι, αλλά κατάφερε μετά την κόκκινη σημαία να γυρίσει στα πιτ, οι μηχανικοί επιδιόρθωσαν τη ζημιά και ο Ισπανός στήθηκε κανονικά στην 2η εκκίνηση. Εκεί οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί που είχαν εκκινήσει με την μέση γόμα, έβαλαν τη σκληρή και διατήρησαν τις θέσεις τους από το σβήσιμο των κόκκινων φώτων ως την καρό σημαία. Ήταν ένας αγώνας διαχείρισης ελαστικών. Αν αντιπαραβάλλει κανείς την δεκάδα της εκκίνησης μ’ αυτή του τερματισμού δε θα βρει καμία διαφορά. Ο αγώνας εξελίχθηκε σε ρεσιτάλ προσεκτικών γύρων.
Ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο για το Λεκλέρκ, ο οποίος κατάφερε επιτέλους να ξεπεράσει την γρουσουζιά του στο Μονακό. Ήταν ο πιο γρήγορος στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και στις κατατακτήριες του Σαββάτου, ενώ σήμερα, ο Μονεγάσκος κέρδισε τον εντός έδρας αγώνα του για πρώτη φορά, εξασφαλίζοντας την έκτη του νίκη στη Formula 1. Η προηγούμενη νίκη του χρονολογείται από το Grand Prix της Αυστρίας του 2022. Αυτή ήταν η 245η νίκη της Ferrari και δέκατη σε αυτόν τον αγώνα. Δίπλα στον Λεκλέρκ στο βάθρο βρέθηκαν ο Πιάστρι, δεύτερος με την McLaren, ισοφαρίζοντας έτσι το προηγούμενο καλύτερο του αποτέλεσμα στο περσινό Grand Prix του Κατάρ, και ο Σάινθ της Ferrari, ο οποίος είχε ήδη ανεβεί δύο φορές στο βάθρο στο Μονακό, με δύο δεύτερες θέσεις το 2021 και το 2022.
Στην πρώτη εκκίνηση, οι οδηγοί χωρίστηκαν: Εννέα επέλεξαν να ξεκινήσουν το πρώτο σκέλος με τα μεσαία ελαστικά, έντεκα επέλεξαν τα σκληρά ελαστικά. Ωστόσο, η κόκκινη σημαία και η διακοπή του αγώνα στον πρώτο γύρο μετά από σύγκρουση σήμανε ότι όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί απαλλάχθηκαν από την υποχρέωση να κάνουν πιτ στοπ για να χρησιμοποιήσουν δύο διαφορετικές γόμες. Αυτό σήμαινε ότι όσοι ξεκίνησαν με τη σκληρή C3 έβαλαν τη μέση C4 και το αντίστροφο. Όλοι τους αποδείχτηκαν ικανοί να φτάσουν στην καρό σημαία χωρίς στάση. Η μόνη εξαίρεση ήταν ο Σάρτζαντ που κράτησε το ίδιο σετ σκληρών ελαστικών που είχε χρησιμοποιήσει για την πρώτη εκκίνηση. Έγιναν μερικές αλλαγές ελαστικών στη διάρκεια του αγώνα αλλά μόνο όταν άνοιξαν δημιουργήθηκαν διαφορές τέτοιες που επέτρεπαν να γίνει αντικατάσταση ελαστικών χωρίς να χάσουν θέση στην πίστα.
Εκείνοι που εκμεταλλεύτηκαν αυτό το σενάριο ήταν οι Μπότας, Στρολ, Χάμιλτον, Φερστάπεν και Σάρτζαντ. Άλλαξαν τη μεσαία γόμα σε σκληρή. Εξαίρετη ήταν ο Ζου που άλλαξε από σκληρά σε μαλακά. Ο μοναδικός οδηγός που έκανε δύο στάσεις ήταν ο Στρολ της Aston Martin, επειδή υπέστη χτύπησε στην μπαριέρα στην έξοδο του τούνελ και έσκισε το λάστιχο.
Ο Λεκλέρκ πήρε το τρόπαιο του νικητή από το βασιλιά Αλβέρτο και εμφανώς συγκινημένος δήλωσε: Δεν υπάρχουν λόγια να το περιγράψω. Είναι ένας τόσο δύσκολος αγώνας, νομίζω ότι το γεγονός πως ξεκίνησα δύο φορές από την pole position και τα καταφέραμε το κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό με έναν τρόπο. Σημαίνει πολλά, προφανώς. Είναι ο αγώνας που με έκανε να ονειρευτώ να γίνω οδηγός της Formula 1 μια μέρα. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας συναισθηματικά γιατί ήδη 15 γύρους πριν το τέλος απλά ήλπιζες να μην συμβεί τίποτα, ενόσω τα συναισθήματα έβγαιναν στην επιφάνεια. Πρέπει να πω ότι σκεφτόμουν τον μπαμπά μου πολύ περισσότερο από ό,τι νόμιζα ενώ οδηγούσα. Προφανώς τα έδωσε όλα για να είμαι εδώ, και ήταν ένα όνειρο και των δύο να τρέξω εδώ και να κερδίσω, οπότε είναι απίστευτο. Είναι πραγματικά δύσκολο. Στην αρχή νόμιζα ότι είχαμε αρκετό περιθώριο, αλλά ξέραμε ότι έπρεπε να κάνουμε 78 γύρους με τα ίδια λάστιχα, κάτι που ήταν πολύ, πολύ δύσκολο. Κάναμε εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών, υπήρχε ένα μεγάλο κομμάτι του αγώνα όπου έπρεπε να διαχειριστούμε την απόσταση από το Ράσελ, έπειτα στους τελευταίους 10 γύρους μπορούσα να πιέσω λίγο περισσότερο. Το μονοθέσιο ήταν απίστευτο, θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα για την απίστευτη δουλειά που έκανε τους τελευταίους μήνες. Το να μου δώσουν την ευκαιρία να κερδίσω επιτέλους αυτόν τον αγώνα είναι ένα πολύ ξεχωριστό συναίσθημα».
Η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών και των κατασκευαστών διαμορφώθηκε ως εξής:
Επόμενος αγώνας την βραδιά των Ευρωεκλογών, στις 9/6 το Καναδικό GP.
Διαβάστε επίσης: