Με θεατές, δροσερό καιρό, πιθανότητα βροχής αύριο και τις Ferrari ταχύτερες στα ελεύθερα όλα προοιωνίζουν ένα διαφορετικό GP.
Ούτε που θυμάμαι από πότε είχαν οι Ferrari να κάνουν το 1-2 σε ελεύθερες δοκιμές, είτε γενικά, είτε στο Μονακό. Στη Scuderia έχουν να δουν νίκη από τη Σιγκαπούρη το 2019, καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο σημαντικό είναι γι’ αυτούς να κερδίσουν στο Πριγκιπάτο μεθαύριο.
Ο τοπικός Σαρλ Λεκλέρκ ήταν ταχύτερος όλων και έχει αφιερώσει το κράνος του στον Λούις Χιρόν το Μονεγάσκο που κέρδισε τον αγώνα το 1931 με Bugatti. Είναι και ο μόνος Μονεγάσκος που έχει ανέβει στο βάθρο (1950, Ferrari). Ο Λεκλέρκ φιλοδοξεί την Κυριακή να γίνει ο δεύτερος Μονεγάσκος που κερδίζει αγώνα. Τόσο ο ίδιος όσο και οι Χάμιλτον, Φερστάπεν οι δυο μονομάχοι του τίτλου αναφερόμενοι στο ρυθμό των κόκκινων μονοθεσίων εξέφρασαν την έκπληξή τους: «Πολύ καλό για να είναι αληθινό» είπε ο Λεκλέρκ. Ο Χάμιλτον που ήταν 3ος καλωσόρισε τον επιπλέον ανταγωνισμό.
Ο Πέρεζ φαίνεται να απολαμβάνει περισσότερο τον ήλιο παρά την οδήγηση της Red Bull. Στη Mercedes λένε πως πρέπει να βελτιωθούν τόσο σε απόλυτη ταχύτητα όσο και σε ρυθμό αγώνα. Ο Μπότας διαμαρτύρονταν πως το μονοθέσιο ήταν πολύ απότομο/ξερό στις αναπηδήσεις. Ο Χάμιλτον είχε πάρει την pole με 1:10.166 το 2019 από κει απέχει 2 sec, ας μην ξεχνάμε όμως πως η πίστα θα βελτιωθεί πολύ ως το Σάββατο όσον αφορά στο κράτημα. Αυτό γίνεται γιατί στρώνεται με γόμα ελαστικού η αγωνιστική γραμμή. Προφανώς οι κατατακτήριες δοκιμές αύριο (16:00 ΕΡΤ, Cosmote) θα παίξουν καθοριστικό ρόλο καθότι τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα.
Πιθανόν τα χρώματα της Gulf Oil έπαιξαν θετικό ρόλο στην ψυχολογία των ανθρώπων της McLaren που δείχνουν δυνατές. O Νόρις είναι ανανεωμένος και λόγω της καινούργιας πολυετής συμφωνίας με τη McLaren σίγουρα δεν φαίνεται να πηγαίνουν όσο άσχημα περίμεναν. Όπως ήταν αναμενόμενο ο Γιούκι Τσουνότα χτύπησε στις μπαριέρες την Alpha Tauri ενώ ακόμη και ο Αλόνσο νικητής το 2006 και το 2007 στους δρόμους του Πριγκηπάτου δεν απέφυγε το λάθος.
Υπό το πρίσμα των ελαστικών
– Η πιο μαλακή γόμα στην γκάμα της Pirelli (ονομάζεται ‘C5’, αυτό παραπέμπει στο ‘compound/γόμα 5’) εμφανίζεται για πρώτη φορά το 2021. Έτσι για πρώτη φορά φέτος θα είναι διαθέσιμες οι τρεις πιο μαλακές γόμες. Σε ρόλο σκληρής στο Μονακό θα είναι η P Zero λευκή με κωδικό C3, μέση γόμα θα είναι η P Zero κίτρινη με κωδικό C4 και μαλακή γόμα θα είναι η P Zero κόκκινη με κωδικό C5.
– Στο Μονακό συναντάμε τον πιο μικρό σε μήκος γύρο απ’ όλες τις πίστες, τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα αλλά και την πιο αργή στροφή του πρωταθλήματος. Για να τα αντιμετωπίσουν όλα αυτά οι ομάδες χρησιμοποιούν μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές για υψηλό αεροδυναμικό φορτίο με ειδικές πτέρυγες εμπρός και πίσω ώστε να ισορροπήσουν τα επίπεδα κάθετης δύναμης. Χρησιμοποιούνται εξεζητημένα αεροδυναμικά βοηθήματα ενώ γίνονται και ειδικές ρυθμίσεις στο τιμόνι ώστε να στρίβει αρκετά, πράγμα απαραίτητο για το πέταλο του Fairmont.
– Η μια στροφή διαδέχεται την άλλη στο Μονακό, οπότε είναι σχετικά εύκολο να ζεσταθούν τα ελαστικά. Ειδικά οι πιο μαλακές γόμες διατηρούνται εύκολα στο ιδεατό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ
– Καθώς πρόκειται για διαδρομή μέσα στην πόλη, η πίστα δεν έχει γόμα και γλιστράει στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου, αλλά γρήγορα βελτιώνεται. Καθώς υπάρχει η ασυνήθιστη διαμόρφωση με ελεύθερες δοκιμές την Πέμπτη και κενό την Παρασκευή και παράλληλα η πίστα είναι ανοικτή στην κυκλοφορία τα βράδια και το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας την Παρασκευή, η κατάσταση αλλάζει ξανά πριν το Σάββατο. Το Μονακό έχει έναν από τους χαμηλότερους συντελεστές τραχύτητας οδοστρώματος, όλης της χρονιάς.
– Λόγω των χαμηλών ενεργειακών φορτίων που μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών, παραδοσιακά βλέπουμε μια αλλαγή ελαστικών, στο Μονακό. Το παράθυρο για την αλλαγή ελαστικών είναι ευρύ.
– Το 2019, που διεξήχθη για τελευταία φορά ο αγώνας, ο Χάμιλτον κέρδισε με στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας αφού έκανε την αλλαγή νωρίς στον 11ο γύρο λόγω αυτοκινήτου ασφαλείας. Μετά διαχειρίστηκε με μαεστρία τα ελαστικά ως το τέλος. Οι υπόλοιποι οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο το 2019, επίσης άλλαξαν στον 11ο γύρο υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά έβαλαν τη σκληρή γόμα.
Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκίνητου, Μάριο Ίσολα, τόνισε: «Το Moνακό είναι μοναδικό, η απουσία του από το πρόγραμμα πέρυσι δίνει έμφαση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και μας ικανοποιεί περισσότερο που επιστρέφουμε φέτος. Η μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση αποτελεί κλειδί για την επιτυχία όπως οι κατατακτήριες δοκιμές και η στρατηγική. Τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα. Οπότε η θέση στην πίστα έχει μεγάλη σημασία και οι οδηγοί πρέπει στις κατατακτήριες δοκιμές, να πάρουν το μέγιστο της πιο μαλακής γόμας C5. Η στρατηγική προσαρμόζεται στις συνθήκες με τις ομάδες να κάνουν τις αλλαγές τη στιγμή που αποκτούν το μεγαλύτερο πλεονέκτημα όσον αφορά την θέση τους στην πίστα. Το ευρύ παράθυρο για την αλλαγή ελαστικών οφείλεται στη πολύ χαμηλή φθορά και πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης, των ελαστικών».
Οι ταχύτεροι χθεσινοί χρόνοι ήταν:
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οι εναερίτες της Αράχοβας και των Δελφών
- Κυρανάκης σε YouTube: Να μπει τέλος στις αμοιβές για περιεχόμενο βίας
- Ρωσία: Στρατηγικά βομβαρδιστικά πραγματοποίησαν πτήσεις περιπολίας στην Αρκτική
- Κωτσόβολος: Στηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία για ΜΜΕ Β’»