Αυτό το Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί στην Κυανή Ακτή – παράλληλα με το Φεστιβάλ των Καννών – το Grand Prix του Μονακό.
Παραδοσιακά τα δυο event συνυπάρχουν και ανατροφοδοτούν το ένα το άλλο.
Το Grand Prix του Μονακό είναι ένας από τους κλασικούς αγώνες του πρωταθλήματος της Formula 1 και φέτος φτάνει σε ένα εντυπωσιακό ορόσημο. Αυτό το Σαββατοκύριακο θα πραγματοποιηθεί ο 70ος αγώνας που μετράει για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών (από το 1950).
Οι στενοί δημόσιοι δρόμοι του λιμανιού είναι γεμάτη παγίδες και μπαριέρες που καιροφυλακτούν.
Τα σύγχρονα μονοθέσια είναι πιο μεγάλα (5m) και πιο βαριά (800kg) από ποτέ, αυτό δυσκολεύει το έργο των οδηγών.
Μια καλή βάση για να αντιληφθείς τις αντιθέσεις του συγκεκριμένου αγώνα, είναι ο ιδρώτας. Οι οδηγοί ιδρώνουν προσπαθώντας να περάσουν ξυστά από τις μπαριέρες, οι θεατές ιδρώνουν στις κερκίδες και κάποιοι πιο τυχεροί στα ντεκ των σκαφών τους.
Σε μια διαδρομή όπου το περιθώριο λάθους είναι πρακτικά ανύπαρκτο, ένας παράγοντας που επηρεάζει το πόσο γρήγορα βελτιώνονται οι χρόνοι γύρων ενός οδηγού, είναι η αυτοπεποίθηση που αποκτά σταδιακά, ανεξάρτητα από το πόσο καλά γνωρίζει τη διαδρομή, ενόσω αντιμετωπίζει τις 19 στροφές και όλους τους άλλους κινδύνους, που αυτή εγκυμονεί.
Ο οδηγός πρέπει να πιέσει για να βρει τις καλύτερες γραμμές, πλησιάζοντας όλο και πιο κοντά στα προστατευτικά, συχνά αγγίζοντάς τα, με το πλάι των ελαστικών.
Η πρόκληση είναι να το πετύχει χωρίς να σπάσει τίποτα στο μονοθέσιο, αυτό είναι το κλειδί για την εξασφάλιση μιας καλής θέσης εκκίνησης, απαραίτητη σε έναν αγώνα όπου οι προσπεράσεις είναι σχεδόν αδύνατες, ακόμη και όταν υπάρχει διαφορά επιδόσεων μεταξύ των μονοθεσίων που μπορεί να ανέρχεται σε δευτερόλεπτα ανά γύρο.
Οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι ακόμα πιο κρίσιμες, καθώς φέτος έχουμε δει πως η σειρά με την οποία τα μονοθέσια, παρατάσσονται στην εκκίνηση, κρίνεται στα χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Σε μια διαδρομή σαν αυτή, η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι σχεδόν αναπόφευκτη, τα στατιστικά του παρελθόντος, την τοποθετούν στο 77% κατά μέσο όρο, σχεδόν δύο φορές ανά αγώνα.
Παρόλα αυτά ο αγώνας πέρυσι κύλησε ομαλά χωρίς διακοπές από αυτοκίνητο ασφαλείας. Υπάρχει ουσιαστικά μόνο μία επιλογή στρατηγικής και αυτή είναι η μια αλλαγή ελαστικών όσο πιο αργά γίνεται, για να επωφεληθεί κανείς από τυχόν παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, ελαχιστοποιώντας έτσι τον χαμένο χρόνο στα πιτ.
Όπως πάντα, η επιλογή της Pirelli για τα σλικ ελαστικά στο Μονακό είναι οι πιο μαλακές διαθέσιμες γόμες της γκάμας: Η C3 θα είναι η σκληρή γόμα, η C4 θα είναι η μεσαία γόμα και η C5 η μαλακή γόμα. Όπως συμβαίνει γενικά όταν χρησιμοποιούνται δημόσιοι δρόμοι, η διαδρομή έχει ιδιαίτερα λεία επιφάνεια, αφού είναι ανοικτή στην κυκλοφορία.
Οπότε τα ελαστικά πρέπει να παρέχουν όσο το δυνατόν περισσότερη πρόσφυση. Στο Μονακό, τα ελαστικά υπόκεινται σε ασυνήθιστα χαμηλές φορτίσεις καθώς η μέση ωριαία ταχύτητα στη διαδρομή των 3.337m είναι πολύ χαμηλή, με κάποιες στροφές να έχουν ταχύτητα διέλευσης μόλις 50km/h, ενώ τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι μόλις στο 30% του γύρου.
Ωστόσο, αυτό το χαμηλό επίπεδο πίεσης, εξισορροπείται από το γεγονός ότι, με 78 γύρους αγώνα την Κυριακή, κάθε φαινόμενο που μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των ελαστικών, εμφανίζεται πολύ πιο συχνά από συνήθως, ειδικά όσον αφορά στα επίπεδα ενέργειας που αναπτύσσονται όπου απαιτείται ελκτική πρόσφυση.
Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη σχετικά με τα ελαστικά, είναι η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης, ειδικά τις πρώτες δύο ημέρες του Grand Prix, θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα δυσάρεστο πρόβλημα.
O περσινός νικητής Μαξ Φερστάπεν παίρνει το τρόπαιο από τα χέρια του Αλβέρτου.
Το Μόντε Κάρλο φιλοξενεί GP από το 1929. Είναι εμβληματική η παρουσία του στο πρόγραμμα της F1. Η διαδρομή έχει μήκος 3337m και οι 19 στροφές της είναι διάσημες. Είναι ο μόνος αγώνας που λήγει σε μικρότερη απόσταση.
Γίνονται 78 γύροι που ισοδυναμούν με 260km και όχι 305km όπως όλοι οι υπόλοιποι. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι σχεδόν βέβαιη. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή και θρύλος για τους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου είναι o Άιρτον Σένα με 6 νίκες (1987, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993).
Ο άτυχος Μίκαελ Σουμάχερ έχει πέντε νίκες (1994, 1995, 1997, 1999, 2001) και ακολουθεί ο Αλαίν Προστ με 4 νίκες (1984, 1985, 1986, 1988). Από τους 20 οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση στο φετινό GP στο Πριγκηπάτο έχουν κερδίσει 5: Χάμιλτον (2008, 2016, 2019), Αλόνσο (2006, 2007), Φερστάπεν (2021, 2023), Ρικιάρντο (2018) και Πέρεζ (2022).
Τη μέρα κυριαρχούν οι αγώνες με F1, F2, F3 και Porsche Supercup, το βράδυ κυριαρχούν οι αγωνίες στα εν πλω, πάρτι. Μια βόλτα στο λιμάνι, ξημερώματα, την ώρα που οι μηχανικοί πιάνουν δουλειά στα πιτ και τα πληρώματα των σκαφών στα ντεκ, για να καθαρίσουν, είναι αποκαλυπτική των δυο παράλληλων κόσμων.
Οι απεσταλμένοι του ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+, Μαρία Θωμά, Πάνος Σεϊτανίδης και Άγγελος Τόμπρος που θα μας μεταφέρουν το κλίμα, σε απευθείας σύνδεση στο Formula 1 Show, Κυριακή 26/5 από τις 15:00.
Στο Μονακό θα βρίσκεται και ο οδηγός αγώνων Τζώρτζης Μαρκογιάννης για να παρακολουθήσει την προσπάθεια των συναθλητών του. Θα μας μεταφέρει τη δική του οπτική και τις τελευταίες λεπτομέρειες.
Μεταξύ άλλων στο Formula 1 Show που ξεκινά μια ώρα πριν τον αγώνα σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+ μπορείτε να δείτε αποκλειστικές συνεντεύξεις του οδηγού της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι αλλά και της επικεφαλής της F1 Academy, Σούζι Βόλφ, ένα ρετρό αφιέρωμα στις μεγάλες στιγμές του αγώνα στο Πριγκιπάτο και μοναδικές εικόνες από την ατμόσφαιρα στο λιμάνι λίγο πριν την εκκίνηση.
Θα βρίσκονται εκεί όλοι οι VIP του Φεστιβάλ των Καννών.
Καλεσμένος στο στούντιο θα είναι ο οδηγός αγώνων, Σταμάτης Κατσίμης. Στις περιγραφές θα βρίσκονται οι Μαρία Ανδρεάδη, Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης και Τάκης Πουρναράκης.
Πρόγραμμα απευθείας μεταδόσεων:
Διαβάστε επίσης:
F1 Μονακό: Στα χρώματα του Σένα, η McLaren!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τα νέα πονταρίσματα των αναλυτών σε ΔΕΗ, ΟΤΕ και Motor Oil
- Χριστίνα Αλεξοπούλου για διαγραφή Σαμαρά: «Ανθέλληνες υπάρχουν πολλοί, Σαμαράς όμως ένας!»
- Διατροφικές διαταραχές: Νέο, θεραπευτικό πρωτόκολλο δίνει ελπίδες για πλήρη ίαση
- Λίβανος: Χτύπημα του Ισραήλ σε πυκνοκατοικημένη περιοχή φαίνεται να σκότωσε τον επικεφαλής του γραφείου Τύπου της Χεζμπολάχ