Στο Μονακό μπορεί να συμβεί οτιδήποτε και συνήθως συμβαίνει. Έτσι και σήμερα ο Σαρλ Λεκλέρκ με τη Ferrari πέτυχε την 8η pole της καριέρας του, την πρώτη με F1 στο Μονακό λίγο πριν κοπανήσει στις μπαριέρες. Το χτύπημά του που προκάλεσε αρκετή ζημιά στη Ferrari, οδήγησε σε κόκκινη σημαία και πρόωρη διακοπή της διαδικασίας καθώς απέμεναν 18 sec μόνο. Αυτό είχε ως συνέπεια να μην ολοκληρωθούν οι τελευταίες κρίσιμες προσπάθειες των ανταγωνιστών του.
Ο 23χρονος Μονεγάσκος δεν έχει πάρει ποτέ καλό αποτέλεσμα στον τόπο του. O ίδιος το ανέφερε μετά τη λήξη των δοκιμών: «Είναι κρίμα ότι κατέληξα στον τοίχο αλλά την ίδια στιγμή είμαι εξαιρετικά χαρούμενος για τον πρώτο γύρο. Στο δεύτερο και στο τρίτο sector τα πήγα τέλεια. Είναι μια έκπληξη για όλους στην ομάδα ότι πήραμε την pole. Ήμουν πάντα άτυχος εδώ, οπότε να δούμε τι θα γίνει».
Οι Ferrari είχαν φανεί δυνατές από την Πέμπτη στο Πριγκιπάτο. Υπάρχουν 3 λόγοι που τα κόκκινα μονοθέσια είναι τόσο καλύτερα στο Μονακό απ’ ότι σε άλλες πίστες.
- Απαιτείται μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο οπότε εν μέρει αμβλύνεται η υστέρηση σε αεροδυναμικό ζύγισμα σε γρήγορες πίστες που επιλέγεται μέτρια κλίση στα πτερύγια των αεροτομών.
- Έχουν πολύ καλό σετάρισμα και αντίστοιχα εξαιρετικά μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση.
- Έχουν κοντό μεταξόνιο (οι διαφορές είναι λίγα χιλιοστά), αυτό χαρίζει σε ευελιξία στους στενούς δρόμους.
Ο Λεκλέρκ κατάφερε σήμερα να πάρει το μέγιστο στην 1η του προσπάθεια στο Q3 με την μαλακή γόμα της Pirelli (C5). Ο χρόνος του 1:10.3 υπολείπεται μόνο 2 δέκατα από το απόλυτο ρεκόρ διαδρομής που πέτυχε ο Χάμιλτον το 2019. Η μ.ω.τ δε είναι συγκλονιστική δεν τον χωράει εύκολα ότι στους στενούς δρόμους του λιμανιού κινείται κάποιο όχημα με ρυθμό 170km/h. Ειδικά αν έχεις βρεθεί εκεί δεν το πιστεύεις με τίποτα. Για να έχετε στο μυαλό σας μια εικόνα για το πλάτος του δρόμου σκεφτείτε τη Σόλωνος. Επιπλέον η συγκεκριμένη διαδρομή έχει τις πιο αργές στροφές του πρωταθλήματος. Σε αρκετές απ’ αυτές όπως η Fairmont, η Portier και το σικέιν του λιμανιού οι οδηγοί αναγκάζονται να εμπλέξουν την 2η σχέση στο κιβώτιο.
O Λεκλέρκ μάλιστα μπορεί να έχει αφήσει και ένα δέκατο στο πρώτο μέρος του γύρου. Εδώ μπορείτε να δείτε το γύρο που το έδωσε την pole. Το θέμα είναι πως το χτύπημα στον τοίχο στην 2η προσπάθεια είναι πιθανό να έχει προκαλέσει πρόβλημα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου και ειδικά στο κιβώτιο. Αν αυτό χρειαστεί αλλαγή τότε θα κοστίσει 5 θέσεις στην εκκίνηση για το Λεκλέρκ, εκτός κι αν χρειαστεί και μηχανή οπότε θα εκκινήσει από τα πιτ.
Αυτό περιμένει ν’ ακούσει ο Φερστάπεν που έμεινε με τη γλύκα καθώς η κόκκινη σημαία βγήκε ενόσω βρίσκονταν στην τελευταία του προσπάθεια στο τούνελ και ήταν 2,5 δέκατα ταχύτερος από την προηγούμενη. Ο Ολλανδός τόνισε πως αισθάνεται πολύ άνετα στο μονοθέσιο και στάθηκε στην 7η θέση του Χάμιλτον: «Όσα περισσότερα μονοθέσια βρίσκονται ανάμεσά μας τόσο το καλύτερο». Απ’ την άλλη ο Σέρτζιο Πέρεζ ακόμη μια φορά απογοήτευσε και μετά του έφταιγαν όλα: Από τις θερμοκρασίες των ελαστικών, τις ρυθμίσεις, το κυκλοφοριακό.
Ο Μπότας που κατετάγη 3ος επίσης βελτίωνε στον τελευταίο του γύρο, μέχρι την κόκκινη σημαία που διέκοψε τη διαδικασία μετά το χτύπημα του Λεκλέρκ. Ο Φινλανδός φάνηκε να έχει βρει το σετάρισμα της Mercedes σε αντίθεση με το Χάμιλτον που δεν αισθάνονταν καλά μέσα στο μονοθέσιο. Ο Βρετανός διαμαρτύρεται για έλλειψη πρόσφυσης, δεν μπόρεσε να βρει την ισορροπία που ήθελε και αύριο θα είναι δύσκολο να μην μπλέξει από τη θέση που εκκινεί. Ειδικά έχοντας δίπλα του φουριόζο το Φέτελ και πίσω του, Πέρεζ, Τζιοβινάτσι. Το πόσο καλά πάει εδώ η Ferrari φαίνεται και από την 4η θέση του Σάινθ και από την 10η θέση της Alfa Romeo στα χέρια του Ιταλού οδηγού που δείχνει βελτιωμένος φέτος. Αξίζει μάλιστα να τονιστεί πως κερδίζει σταθερά το Ράικονεν.
Πολύ καλή εμφάνιση και για τους Νόρις, Γκασλί που εκκινούν από την 3η σειρά της εκκίνησης τη στιγμή μάλιστα που Ρικιάρντο, Τσουνότα βρέθηκαν πολύ πιο πίσω. Απογοήτευσε ο δυο φορές νικητής στο Μονακό (2006, 2007) Φερνάντο Αλόνσο ο οποίος δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q2 με την Alpine.
Ο αγώνας αύριο εκκινεί στις 16:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote. Η σειρά κατάταξης είναι:
Υ.Σ. Αρνούμαι να μπω καν σε συζήτηση για το αν υπάρχει πιθανότητα ο Λεκλέρκ, επίτηδες να τράκαρε τη Ferrari για να χαλάσει την προσπάθεια των υπολοίπων. Πράγματι έχει γίνει στο παρελθόν, ο ίδιος απάντησε σήμερα: «Αν είχα τέτοιο σκοπό θα το χτύπαγα προσεκτικά».
Διαβάστε ακόμη: