Όμως στις κατατακτήριες δοκιμές οι Mercedes ανέβασαν το παιχνίδι τους. Τόσο ώστε να κάνουν το 1-2 με το Μπότας να σημειώνει την 19η pole στην καριέρα του.
Πλέον είναι ο οδηγός με τις περισσότερες pole χωρίς τίτλο, στη σχετική λίστα της ιστορίας της F1 από το 1950 έως σήμερα. Δεν ξέρω αν εν τέλει οι Red Bull είχαν την ταχύτητα για να πάρουν την pole. Είμαι όμως βέβαιος ότι η στρατηγική τους εκεί αποσκοπούσε: Πόνταραν σε αεροδυναμική απόδοση με μεγαλύτερες κλίσεις στις αεροτομές θυσιάζοντας μέρος της τελικής τους ταχύτητας. Μελετώντας τις τελικές ταχύτητες ο Μπότας είναι 10km/h ταχύτερος από τον Πέρεζ. Τεράστια διαφορά! Αντίστοιχη είναι και η διαφορά ανάμεσα σε Χάμιλτον Φερστάπεν.
Ο Πέρεζ βρήκε μπροστά του στην τελευταία καθοριστική προσπάθεια τον Τσουνότα(!), που…ως συνήθως… έχασε τον έλεγχο επηρεάζοντας τη συγκέντρωση του Μεξικάνου. Ο Πέρεζ στιγμιαία κοίταξε προς τα εκεί, έτσι η Red Bull βγήκε έξω εκεί που είχε βγει και η Alpha Tauri του Ιάπωνα. Ο Φερστάπεν που ακολουθούσε σήκωσε το πόδι από το γκάζι, καθώς είδε σκόνη στον αέρα: «Φοβήθηκα ότι είχε γίνει σύγκρουση». Εκεί χάθηκε η ευκαιρία της Red Bull να βάλει τουλάχιστον ένα μονοθέσιο στην πρώτη σειρά. Τεράστια απογοήτευση για τους Ταύρους!
Πριν τις κατατακτήριες δοκιμές φαίνονταν πως ο Μπότας θα κάνει χρόνο 4 δέκατα αργότερο από το Φερστάπεν τελικά συνέβη το αντίθετο. Μάλιστα η επίδοση του Φινλανδού με 1:15.875 είναι πάρα πολύ γρήγορη. Απ’ την άλλη ο Χάμιλτον ήταν 150 χιλιοστά πιο αργός και κυρίως εκκινεί από το ακάθαρτο κομμάτι της πίστας. Καθώς τα μονοθέσια έχουν «ταξίδι» ως τα φρένα της πρώτης στροφής, πολλά θα κριθούν στην εκκίνηση. Σε αντιδιαστολή με τον Τσουνότα, ο Γκασλί με την άλλη Alpha Tauri έκανε εξαιρετική δουλειά τοποθετώντας το μονοθέσιο στη συνήθη 5η θέση του.
Πιο πίσω Ferrari και McLaren (Ρικιάρντο) ετοιμάζονται για μια ακόμη συναρπαστική μάχη με ζητούμενο την 3η θέση στους κατασκευαστές ενώ ανάμεσά τους όσον αφορά στο χρόνο κατάταξης, βρίσκεται στην 9η θέση ο απίθανος Ιάπωνας, Γιούκι Τσουνότα. Ευτυχώς για τους συναθλητές του έχει ποινή λόγω αλλαγής υβριδικής μηχανής και εκκινεί από το τέλος. Ποινές έχουν επίσης οι Οκόν, Νόρις, Στρολ, Ράσελ που θα εκκινήσουν από τις πίσω θέσεις.
Η χθεσινή κατάταξη ήταν:
Απογοήτευση για τις Alpine είναι ξεκάθαρο ότι η υβριδική μηχανή της Renault επηρεάζεται περισσότερο από το υψόμετρο, ενώ αντίθετα οι Alfa Romeo βρίσκονται πιο ψηλά απ’ ότι συνήθως δείχνοντας ότι η υβριδική μηχανή της Ferrari τα πάει καλά με τον αραιό αέρα.
Όσον αφορά στην στρατηγική λογικά θα δούμε μια αλλαγή καθώς το μπες βγες στα πιτ είναι χρονοβόρο (22 sec καθυστέρηση) ενώ αν εξαιρέσει κανείς τη μεγάλη ευθεία δεν υπάρχει άλλο σημείο για προσπέρασμα. Όλοι οι οδηγοί εντός δεκάδος θα εκκινήσουν με τη μέση γόμα (C3) καθώς μ’ αυτή πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2. Οι θερμοκρασίες ήταν σχετικά υψηλές με 45 βαθμούς στο οδόστρωμα και το ίδιο αναμένεται και στον αγώνα, πράγμα που ευνοεί τις Red Bull. Σε σύνολο 71 γύρων στην πίστα Ηermanos Rodriquez θα δούμε λογικά στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα. Πιθανώς μοιρασμένη περίπου στο μισό της απόστασης καθώς η μέση γόμα είναι σαφώς ταχύτερη.
Είναι εμφανής η απογοήτευση του Φερστάπεν από τη γλώσσα του σώματος στη συνέντευξη Τύπου μετά τις κατατακτήριες δοκιμές.
Ο αγώνας εκκινεί στις 21:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote. Νωρίτερα στις 20:00 θα πούμε περισσότερα στο Instagram Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη. Αν θέλετε να μας παρακολουθήσετε δεν έχετε παρά να ακολουθήσετε ένα από τα δυο προφίλ: @pournarakis, @seitanf1.