Ο οδηγός της Ferrari κυριάρχησε στο Q3, καθώς και οι δύο γρήγοροι γύροι του ήταν ικανοί για την pole position και ήταν ο μόνος οδηγός που κατάφερε να πέσει κάτω από το φράγμα του 1’16”. Ο χρόνος του 1’15″946 είναι 1″220 ταχύτερος από τον περσινό χρόνο, ο οποίος είχε σημειωθεί από τον έτερο οδηγός της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρκ. Ο Μονεγάσκος έχασε χρόνο την Παρασκευή καθώς βάσει προγράμματος παραχώρησε το μονοθέσιο του στο FP1 στον νεαρό Όλι Μπέαρμαν που χτυπήθηκε από τον Άλμπον και έχασε όλο το χρόνο πίστας. Αναπόφευκτα ο Λεκλέρκ περιορίστηκε στην 4η θέση με 1’16″265 καθώς δεν μπόρεσε να βελτιστοποιήσει το σετάρισμά του.
Ανάμεσα στις δύο Ferrari βρίσκονται οι δυο μονομάχοι του τίτλου: Ο Φερστάπεν (354β.) με την Red Bull (1’16″171) και ο Νόρις (297β.) με τη McLaren (1’16″260). Κανείς τους σήμερα δεν μπορεί να περιμένει πολλά από τον έτερο οδηγό της ομάδας του, καθώς αμφότεροι αποκλείστηκαν στο Q1 (Πιάστρι 17ος με 1’17″597 και Πέρεζ 18ος σε 1’17″611). Αυτή ήταν η πρώτη pole position της σεζόν για τον Σάινθ και η έκτη της καριέρας του. Ήταν η 253η pole position της Scuderia σε 1093 Grand Prix και η πέμπτη σε αυτή την πίστα. Πέρυσι στην pole ήταν ο Λεκλέρκ. Ο Σάινθ είναι ο έβδομος οδηγός που εξασφαλίζει την πρώτη θέση της εκκίνησης αυτή τη σεζόν και η Ferrari είναι η μόνη ομάδα που έχει και τους δύο οδηγούς της στην pole position φέτος.
Η 3η περίοδος ελεύθερων δοκιμών ήταν κρίσιμη για τους 20 οδηγούς που επικεντρώθηκαν σε ρυθμίσεις για τις κατατακτήριες δοκιμές. Οι οδηγοί της Aston Martin, της Ferrari, της Red Bull, της McLaren και της Mercedes χρησιμοποίησαν μόνο τη μαλακή γόμα, εκτός από το Ράσελ που επιχείρησε γρήγορους γύρους με ένα σετ μέσης γόμας και τους Αλόνσο, Στρολ που έκαναν ο καθένας γρήγορους γύρους με ένα σετ μέσης γόμας και ένα σετ σκληρής γόμας. Οι άλλες ομάδες χώρισαν τα χιλιόμετρά τους μεταξύ μέσης και μαλακής γόμας. Στις κατατακτήριες δοκιμές τρεις από τις κορυφαίες ομάδες Ferrari, Mercedes και McLaren, επέλεξαν να ξεκινήσουν το Q1 με τη μέση γόμα, ενώ οι άλλες προφανώς χρησιμοποίησαν μόνο τη μαλακή.
Στις θετικές εκπλήξεις της ημέρας η παρουσία των δυο Haas, του Γκασλί με την Alpine και του Άλμπον με τη Williams στη δεκάδα.
Οι κατατακτήριες δοκιμές διακόπηκαν με κόκκινη σημαία μετά την έξοδο του Τσουνόντα στη στροφή 12 στην είσοδο του σταδίου στο τέλος του Q2. Ο Ιάπωνας που προσπαθούσε να προκριθεί στο Q3 έκανε λάθος και χτύπησε την RB στα προστατευτικά. Το βραβείο Pirelli Pole Position απονεμήθηκε στον Σάινθ από τον Μάριο Ίσολα διευθυντή μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli ο οποίος τόνισε: «Μια αμφίρροπη μάχη, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, είδαμε μια Ferrari στην κορυφή εδώ στην Πόλη του Μεξικού. Όλα δείχνουν ότι στον αγώνα τα μονοθέσια θα είναι ισοδύναμα, ειδικά όσον αφορά στη μάχη μεταξύ Ferrari, Red Bull και McLaren που μέχρι στιγμής έχουν το προβάδισμα σε αυτή την πίστα έναντι των άλλων επτά ομάδων. Οι χρόνοι κατέβηκαν εντυπωσιακά γεγονός που αποδεικνύει ότι η επιφάνεια της πίστας εξακολουθεί να εξελίσσεται. Θα συμβεί το ίδιο και στον αγώνα της Κυριακής, καθώς τα μονοθέσια θα αφήνουν γόμα στην αγωνιστική γραμμή. Όσον αφορά την στρατηγική, είναι αγώνας όπου η μια αλλαγή ελαστικών από μέση σε σκληρή είναι η ταχύτερη επιλογή. Τις δύο τελευταίες ημέρες, έχουμε δει ότι το επίπεδο της τοπικής παραμόρφωσης να είναι σημαντικά χαμηλότερο από το παρελθόν, γεγονός που ευνοεί ακόμη περισσότερο τη μια μόνο αλλαγή. Θεωρητικά, η ταχύτερη στρατηγική περιλαμβάνει εκκίνηση με μέση γόμα και αλλαγή σε σκληρή μεταξύ του 25ου και του 32ου γύρου. Όσοι επιλέξουν να ξεκινήσουν με τη σκληρή γόμα θα πρέπει να μπουν στα πιτ μεταξύ του 36ου και 43ου γύρου για να αλλάξουν σε μέση. Η μαλακή γόμα δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς: μπορεί να μπει στο παιχνίδι είτε στην αρχή είτε προς το τέλος, σε συνδυασμό με τη σκληρή, ή ίσως ως ένα σετ στην εκκίνηση για όσους ποντάρουν σε δυο αλλαγές χρησιμοποιώντας δυο σετ μέσης γόμας που είναι η ταχύτερη στο Μεξικό».
Ο poleman Κάρλος Σάινθ τόνισε: «Είμαι πολύ χαρούμενος σήμερα! Δεν μπορούσα να φανταστώ καλύτερες κατατακτήριες δοκιμές εδώ στο Μεξικό. Κάναμε εξαιρετική δουλειά ισορροπώντας το μονοθέσιο και απόλαυσα πολύ τους τελευταίους δύο γύρους του Q3, πιέζοντας σε κάθε στροφή όσο πιο καθαρά γίνεται. Πιστεύω ότι έχουμε βελτιώσει την κατανόηση μας όσον αφορά στη διαχείριση των ελαστικών και την προετοιμασία τους ώστε να είναι την κατάλληλη στιγμή στην κατάλληλη θερμοκρασία. Αυτό βοηθάει να οδηγούμε συνεχώς στο όριο. Είμαστε η μόνη ομάδα και με τα δύο μονοθέσια στις δύο πρώτες σειρές της εκκίνησης, οπότε η κύρια προτεραιότητα για τον αγώνα θα είναι να πετύχουμε τη μέγιστη συγκομιδή βαθμών για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Αν και δεν είναι εύκολο σε αυτή την πίστα, θα κάνω τα πάντα για να υπερασπιστώ την pole στην εκκίνηση και θα δώσουμε ό,τι έχουμε για να φέρουμε σπίτι άλλη μια νίκη!».
Είναι εντυπωσιακή η βελτίωση των χρόνων από πέρυσι.
H ανάλυση των χρόνων δεικνύει πως οι Ferrari έχουν ένα μικρό πλεονέκτημα σε ρυθμό αγώνα. Όμως πρέπει να τονιστεί πως η ευθεία πριν την πρώτη στροφή είναι μεγάλη και όλα μπορεί να συμβούν. Πιθανόν ο Φερστάπεν θα επικεντρώσει στην προσοχή του στο να μείνει μακριά από προβλήματα και μπροστά από το Νόρις. Ο ίδιος τόνισε: «Ξέραμε ότι θα είναι δύσκολο στις κατατακτήριες δοκιμές χάσαμε πολύτιμο χρόνο χθες, και η πίστα ήταν ακόμα πολύ γλιστερή όταν ξεκίνησα να οδηγώ σήμερα στο FP3. Απλά προσπάθησα να κάνω το καλύτερο που μπορούσα και κάναμε μερικές τελικές αλλαγές στη σωστή κατεύθυνση. Με τις αλλαγές που κάναμε, το μονοθέσιο ήταν πιο καλό και μπορούσα να πιέσω περισσότερο. Το να είμαι στην πρώτη σειρά είναι καλύτερο από το αναμενόμενο, είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για εμάς. Το αύριο είναι λίγο άγνωστο, αλλά θα δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό μπροστά στους οπαδούς».
Από την πλευρά του ο Νόρις είναι ευχαριστημένος με την 3η θέση: «Είμαι αρκετά ευχαριστημένος με την τρίτη θέση, ειλικρινά. Νιώθω ότι έφτασα στο όριο του μονοθεσίου αρκετά γρήγορα, κάτι που μας έκανε να δείχνουμε καλοί. Δυσκολεύτηκα να βγάλω περισσότερα από αυτό στους δύο τελευταίους γύρους. Ο Κάρλος και ο Μαξ έκαναν καλούς γύρους, ειδικά ο Κάρλος ήταν πολύ γρήγορος όλο το Σαββατοκύριακο. Είμαι ευχαριστημένος με την τρίτη θέση. Κανένας από εμάς δεν έχει κάνει σωστές δοκιμές μεγάλης απόστασης με τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσουμε αύριο. Υπάρχουν ερωτηματικά για όλους μας, αλλά η Ferrari έχει προβάδισμα οπότε θα είναι δύσκολο. Αλλά είμαστε σε καλή θέση, οπότε ανυπομονώ». Αξίζει να τονίσουμε πως ο νικητής στους 3 από τους 4 τελευταίους αγώνες εκκινούσε 3ος.
H εκκίνηση είναι προγραμματισμένη για τις 22:00 απόψε (απευθείας ΑΝΤ1+).
Η σειρά εκκίνησης είναι:
Διαβάστε επίσης:
F1 Μεξικό: Ο αγώνας των μεγάλων αντιθέσεων!
F1 Μεξικό: Ταχύτερος ο Σάινθ στα ελεύθερα!