• AUTO

    F1 Μεξικό: Ο αγώνας των μεγάλων αντιθέσεων!

    F1 Mεξικό

    F1 Mεξικό


    Σε υψόμετρο 2.2km, σε μια θρυλική πίστα με 400 χιλιάδες Μεξικάνους να παραληρούν και έναν να τους απογοητεύει, ο επερχόμενος αγώνας είναι μοναδικός!

    Ομάδες, μηχανικοί και οδηγοί ταξίδεψαν ως επί το πλείστο οδικώς (1500km) από το Όστιν ως την Πόλη του Μεξικό όπου θα διεξαχθεί το 20στο GP της χρονιάς. Μετά το θρίαμβο των Ferrari, στο Circuit of the America’s το αυτοκινητοδρόμιο Hermanos Rodriquez θα φιλοξενήσει τον δεύτερο από μια τριπλέτα συνεχόμενων αγώνων που ολοκληρώνεται στη Βραζιλία (3/11).  Ο Μαξ Φερστάπεν απολαμβάνει πλέον μιας σημαντικής διαφοράς ασφαλείας που φτάνει τους 57 βαθμούς ενώ απομένουν άλλοι 146 βαθμοί να μοιραστούν (5χ26 και 2χ8). Ο Νόρις που ακολουθεί δεν κατάφερε να υπερισχύσει στο Όστιν και πλέον βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο, αν η διαφορά ανάμεσά τους διευρυνθεί και άλλο στο Μεξικό, οι ελπίδες του λιγοστεύουν. Την ίδια στιγμή ο Λεκλέρκ που υπολείπεται 79 βαθμούς από το Φερστάπεν είδε τις δικές του να αναπτερώνονται λόγω της βελτίωσης που παρουσίασε η Ferrari. Αντίστοιχα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η McLaren προηγείται με 544 βαθμούς ακολουθεί η Red Bull με 504 και η Ferrari με 496. Απομένουν να μοιραστούν 245 βαθμοί (5χ43 και 2χ15), οπότε όλα μπορεί να συμβούν.

    Η Μεξικάνικη πίστα φτιάχτηκε πίσω το 1963 και φιλοξένησε GP για πρώτη φορά το 1963 με νικητή τον Τζιμ Κλαρκ. Η Formula 1 έχει πάντα μεγάλη δημοτικότητα στο Μεξικό, ακόμα κι αν έχουν διεξαχθεί μόνο 23 αγώνες πρωταθλήματος εδώ, όλοι τους σε αυτή την πίστα στην πρωτεύουσα. Οι αγώνες πραγματοποιήθηκαν σε τρεις περιόδους: από το 1963 έως το 1970, από το 1986 έως το 1992 και από το 2015 και μετά. Υπήρξαν 15 διαφορετικοί νικητές στους 23 αγώνες. Φερστάπεν είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός με πέντε νίκες, το ίδιο με τη Red Bull που προηγείται της κατάταξης των ομάδων. Ο Τζιμ Κλάρκ έχει ξεκινήσει από την pole περισσότερο συχνά (τέσσερις φορές), ενώ ο Χάμιλτον έχει τις περισσότερες εμφανίσεις στο βάθρο με έξι. Από τους κατασκευαστές, η Lotus με 6 έχει τις περισσότερες pole  και η Ferrari προηγείται στις εμφανίσεις στο βάθρο με 12.

     

    Το Μεξικό επέστρεψε το 2015 στη F1 μετά από ενέργειες του τοπικού επιχειρηματία και δισεκατομμυριούχου Κάρλος Σλιμ. Η πίστα ανακαινίστηκε αλλά διατήρησε μέρος του παλιού της χαρακτήρα. Έχει μήκος 4303m και μοναδικά χαρακτηριστικά: Βρίσκεται σε υψόμετρο 2.2km περιλαμβάνει 17 ως επί το πλείστο αργές στροφές, εκ των οποίων μερικές 90 μοιρών και τρεις μεγάλες ευθείες με αντίστοιχες ζώνες DRS. Φέτος ο διοργανωτής έχει ανακατασκευάσει το τμήμα μεταξύ των στροφών 12 και 15 στον τρίτο τομέα. Η λεία άσφαλτος και το γεγονός ότι η πίστα χρησιμοποιείται σπάνια συνεπάγεται πως τα επίπεδα πρόσφυσης είναι χαμηλά στην αρχή του τριημέρου και η εξέλιξη της πίστας είναι πολύ εμφανής, με την αγωνιστική γραμμή να στρώνεται με γόμα. Λόγω της μειωμένης πυκνότητας αέρα (πίεση 0.78bar), μειώνονται αντίστοιχα η αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων (-20%), αλλά και οι αεροδυναμικές αντιστάσεις.

    Οι κλίσεις στις αεροτομές είναι μέγιστες όπως στο Μονακό, αλλά η παραγόμενη κάθετη δύναμη ελάχιστη όπως στη Μόντσα. Το πιο χαρακτηριστικό σημείο της διαδρομής είναι το παλιό στάδιο του μπέιζμπολ Foro Sol όπου ο παλμός των Μεξικάνων είναι εθιστικός.  Ειδικά στην απονομή, γίνεται χαμός. Πέρυσι ο Πέρεζ εγκατέλειψε απογοητεύοντας τους συμπατριώτες του, φέτος ξέρει πως πιθανά είναι η τελευταία του ευκαιρία για κάτι καλό ώστε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τις μέτριες εμφανίσεις του τον τελευταίο καιρό.

    Δεδομένου ότι το οδόστρωμα είναι λείο, χωρίς αναπηδήσεις και δεν υπάρχουν γρήγορες καμπές και υψηλά αεροδυναμικά φορτία, διαθέσιμες θα είναι οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας  C3, C4, C5. Από τους 20 οδηγούς που εκκινούν την Κυριακή μόνο δυο έχουν κερδίσει. Ο Φερστάπεν είναι πολυνίκης (5 φορές) στη συγκεκριμένη διαδρομή: Έχει κερδίσει εκεί τις τρεις προηγούμενες χρονιές και άλλες δυο φορές το 2018 και το 2017. Αντίστοιχα άλλες δυο φορές έχει κερδίσει ο Χάμιλτον το 2019 και το 2016. Το 2020 δεν έχει αγώνας στο Μεξικό.  Όσον αφορά την στρατηγική, συνήθως γίνεται μια αλλαγή ελαστικών. Πέρυσι, η πλειονότητα των οδηγών προσπάθησαν να διαχειριστούν τη μέση γόμα για να επιμηκύνουν όσο το δυνατόν περισσότερο το πρώτο μέρος αγώνα. Ένα αυτοκίνητο ασφαλείας και μια κόκκινη σημαία, μετά την έξοδο του Μάγκνουσεν με τη Haas, είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν δυο αλλαγές ελαστικών.

    Στο Formula 1 Show που ξεκινά μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα εκτενές θέμα από όσα κατέγραψε η κάμερα του ΑΝΤ1 στον αγώνα Nascar, στη Σάρλοτ. Επίσης μια συνέντευξη του Λίαμ Λώσον που κατάφερε να πάρει 2 βαθμούς στον πρώτο του φετινό αγώνα με την RB αλλά και δηλώσεις για το κυνήγι των τεχνικών παρατυπιών. H απεσταλμένη του ΑΝΤ1 στο Μεξικό, Μαρία Θωμά θα μας μεταφέρει το κλίμα από το Otodromo Hermanos Rodriquez. Στην παρουσίαση της εκπομπής θα πλαισιώσουν τους Τάκη Πουρναράκη, Πάνο Σεϊτανίδη οι Κώστας Λεώνης, Τζώρτζης Μαρκογιάννης. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Μαρία Ανδρεάδη, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης.

    ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 20ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+

    F1 FP1 25/10 21:30 ANT1+
    F1 FP2 26/10 01:00 ANT1+
    F1 FP3 26/10 20:30 ANT1+
    F1 Qualifying 27/10 00:00 ANT1+
    F1 Qualifying delayed 27/10 01:00 ANT1
    F1 Formula 1 Show 28/10 21:00 ANT1+
    F1 Race 29/10 22:00 ANT1+
    F1 Race delayed 29/10 23:30 ANT1
    F1 Formula 1 Show 29/10 Με τη λήξη του αγώνα ΑΝΤ1+

     

     

    Διαβάστε επίσης:

    Γαλλία: Ταραχές και λεηλασίες στη Μαρτινίκα για τις υψηλές τιμές

    Ερντογάν: Συγκαλεί έκτακτο συμβούλιο ασφαλείας μετά την ένοπλη επίθεση στην τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία

    Τουρκία: Νέα NAVTEX – Επιμένει στα περί «τουρκικής υφαλοκρηπίδας»



    ΣΧΟΛΙΑ