Οι κόκκινοι βρέθηκαν σε δυσχερή θέση λόγω συνδυασμού παραμέτρων που συνετέλεσαν στην πτώση απόδοσης.

Είναι γεγονός πως φέτος η Ferrari έχει ένα ταχύτατο μονοθέσιο που πρωταγωνιστεί στις κατατακτήριες δοκιμές. Οι Λεκλέρκ και Σάινθ έχουν πάρει τις 12 από τις 20 φετινές pole. Προκαλεί εντύπωση λοιπόν το γεγονός ότι στο Μεξικό ο Ισπανός κατετάγη 5ος και ο Μονεγάσκος 7ος. Αντίστοιχα στον αγώνα περιορίστηκαν στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα. Γενικά στους αγώνες φέτος η Ferrari δεν έχει σταθερή απόδοση καθώς πιέζει πολύ και φθείρει υπέρμετρα τα ελαστικά. Στο Μεξικό όμως η σημαντικά μειωμένη απόδοση των κόκκινων μονοθεσίων οφείλονταν σε συνδυασμό παραγόντων. Πρώτα απ’ όλα η απόδοση της υβριδικής μηχανής των Ιταλών μειώθηκε περισσότερο από αυτή των Mercedes – Honda – Alpine καθώς η διάμετρος της τουρμπίνας των Ιταλών είναι μικρότερη. Χοντρικά η πτώση απόδοσης των μηχανών λόγω του υψομέτρου είναι 15%. Βλέποντας τις τελικές ταχύτητες στις κατατακτήριες δοκιμές η Ferrari ήταν στα 346km/h υστερούσε 4km/h από τη Red Bull και 2km/h από την Mercedes.

Οι Ιταλοί όμως για να πετύχουν αυτή την τελική ταχύτητα στη μεγάλη ευθεία αναγκάστηκαν να μειώσουν την κλίση στις αεροτομές για να πετύχουν αντίστοιχη μείωση στις αεροδυναμικές αντιστάσεις. Έτσι έχασαν σε κάθετη δύναμη. Η απώλεια σε αεροδυναμική απόδοση είναι γύρω στο 25% λόγω υψομέτρου. Αν αναγκαστείς σε περαιτέρω μείωση τότε φτάνεις σε ένα κρίσιμο μέγεθος. Εδώ πρέπει να βάλουμε στην συζήτηση δυο κέντρα. Το κέντρο βάρους και το κέντρο αεροδυναμικών πιέσεων. Η συμπεριφορά ενός μονοθεσίου εξαρτάται από την μεταξύ των απόσταση. Όσο μεγαλύτερη η απόσταση τόσο μεγαλύτερη η ροπή που προκαλούν τόσο χειρότερη η συμπεριφορά. Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι υπήρξε λόγω της σημαντικής πτώσης αεροδυναμικής απόδοσης από το υψόμετρο και των μειωμένων κλίσεων στις αεροτομές μετατόπιση (απομάκρυνση) του ΚΑΠ από το Κ.Β. Εξ’ ου και η F1 75 δεν έστριβε, δεν πάταγε και ταλαιπωρούσε τρόμαζε τους οδηγούς. Απτή απόδειξη ότι δεν οφείλονταν μόνο στην πτώση ισχύος της υβριδικής μηχανής η υστέρηση της Ferrari είναι ότι ο Μπότας με ίδια μηχανή βρέθηκε ανάμεσά τους στις κατατακτήριες δοκιμές μ’ ένα σαφώς πιο αργό μονοθέσιο την Alfa Romeo.

Εκτιμώ πως στον επόμενο αγώνα στη Βραζιλία η εικόνα των Ferrari θα είναι τελείως διαφορετική και θα πρωταγωνιστήσουν στις κατατακτήριες δοκιμές και θα διεκδικήσουν θέση στο βάθρο στον αγώνα.

Διαβάστε επίσης

Αλλαγή ηγεσίας στην Toyota Eλλάς