Απογοητευμένος ο Χάμιλτον έβλεπε τον Φερστάπεν και τη νίκη να ξεμακραίνουν. Τον κρέμασε ο Μπότας στην εκκίνηση.

Θρίαμβος για τη Red Bull που έκανε το 1 – 3, τεράστια απογοήτευση για τη Mercedes που έχασε έδαφος και στα δυο πρωταθλήματα: Στους οδηγούς ο Φερστάπεν έχει πλέον προβάδισμα 19 βαθμών ενώ στους κατασκευαστές το προβάδισμα της Mercedes μειώθηκε στον έναν βαθμό.

Ο αγώνας κρίθηκε στην εκκίνηση εκεί που ο Βάλτερι Μπότας προσπαθώντας δε ξέρω τι(;) έκανε δυο τραγικά λάθη. Παρότι εκκίνησε καλά αντί να πάει τέρμα αριστερά και να κρατήσει τη γρήγορη γραμμή, πλασαρίστηκε στο μέσον της πίστας δίνοντας χώρο στον Φερστάπεν. Βλέπω και ξαναβλέπω την εκκίνηση και δεν μπορώ να το πιστέψω. Βρέθηκαν οι δυο Mercedes στο λάθος σημείο και ο Φερστάπεν στο σωστό, παρότι εκκινούσε 3ος. Αν ήταν ο Πέρεζ στην pole δεν θα μπορούσε να το κάνει καλύτερα.

f1 Μεξικό

Ο Μπότας λοιπόν που τοποθέτησε λάθος το μονοθέσιό του στην ευθεία, βρέθηκε ανάμεσα στους διεκδικητές του τίτλου. Αν αργούσε να φρενάρει θα κοπανούσε με το Χάμιλτον. Φρέναρε νωρίς τον άρπαξε από πίσω ο Ρικιάρντο σπάζοντας την αεροτομή της McLaren. Σημειώστε πως ο Αυστραλός ήταν 7ος στην εκκίνηση. Καταλαβαίνεις και μόνο απ’ αυτό πόσο χάλια τα έκανε ο Μπότας αφού κατάφερε από 1ος να χτυπήσει με τον 7ο στην πρώτη στροφή.

Το χτύπημα οδήγησε σε τετακέ, ο Φινλανδός έμεινε ακίνητος και έβλεπε τους άλλους να περνούν. Προφανώς κάτι θα γινόταν, ο συνήθης ύποπτος Γιούκι Τσουνότα βρήκε με τον Οκόν παρέσυραν και το Μικ Σουμάχερ, οπότε βρέθηκαν εκτός αγώνα δυο μονοθέσια. Ο Τσουνότα (ευτυχώς για τους άλλους, ο Ιάπωνας δεν ανήκει στη F1) και ο Μικ Σουμάχερ. Ο Μπότας πήγε στα πιτ άλλαξε και λάστιχα και πέρασε τον υπόλοιπο αγώνα προσπαθώντας ανεπιτυχώς να προσπεράσει το Ρικιάρντο. Δεν τα κατάφερε ενώ στο τέλος χρειάστηκε δυο προσπάθειες με δυο σετ μαλακής γόμας για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο. Έτσι έκοψαν αυτό το βαθμό από το Φερστάπεν χωρίς βέβαια να τον πάρει ο Μπότας που έμεινε εκτός δεκάδος.

f1 μεξικό

Μετά το συμβάν της πρώτης στροφής το Μεξικάνικο GP δεν διεκδικεί κάτι ιδιαίτερο. Ο Φερστάπεν έφυγε μπροστά δεν απειλήθηκε καθόλου, ο Χάμιλτον δεν μπορούσε να τον πλησιάσει. Αντίθετα για πρώτη φορά φέτος η διαφορά άνοιγε συνεχώς έφτασε μέχρι και τα 18 sec λίγο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας. Οι τρεις πρώτοι ακολούθησαν ίδια στρατηγική μέσης/σκληρής γόμας με τον Χάμιλτον να μπαίνει πρώτος, τον Φερστάπεν να ακολουθεί μετά από τρεις γύρους και τον Πέρεζ να καθυστερεί 11 γύρους.

Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στον τοπικό ήρωα που εν τέλει ανέβηκε στο βάθρο να πλησιάσει τον Χάμιλτον και να απειλήσει στο τέλος. Η Red Bull κόλλησε πίσω από τη Mercedes αλλά το προσπέρασμα δεν είναι εύκολο στην πίστα του Μεξικό.

f1 Μεξικό

Ο Πέρεζ έτσι περιορίστηκε στην 3η θέση, ανέβηκε στο βάθρο και το πανηγύρισε έξαλλα. Ο Μεξικανός έγραψε ιστορία καθώς έγινε ο πρώτος από τη χώρα του που οδήγησε GP στον αγώνα τους, ο πρώτος που ανεβαίνει στο βάθρο. Ότι καλύτερο για τους διοργανωτές στο Μεξικό που ήθελαν μια καλή παράσταση καθώς δεν έχουν στήριξη από κρατικό χρήμα και προσπαθούν να διατηρήσουν τον αγώνα σε υψηλό επίπεδο. Είναι γεγονός πως χτες τα κατάφεραν άριστα.

f1 Μεξικό

Ο Πέρεζ τόνισε: «Είναι ένα σπουδαίο αποτέλεσμα για την πατρίδα μου, ήθελα κάτι περισσότερο αλλά δεν τα κατάφερα. Έγινε χαμός στη στροφή 1 ήταν καθοριστικό ότι απέφυγα τη σύγκρουση και θα μπορούσα να πάρω την 2η θέση αλλά δεν είναι εύκολο να προσπεράσεις εδώ. Ένιωθα την ενέργεια από τους φιλάθλους, στο Στάδιο και άκουγα το πλήθος περνώντας από την Foro Sol. Οι Μεξικάνοι είναι χαρούμενοι τώρα».

Από την πλευρά του ο πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον συμπλήρωσε: «Πρώτα απ’ όλα συγχαρητήρια στο Μαξ. Ήταν ταχύτεροι από εμάς αυτό το Σαββατοκύριακο, δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι γι’ αυτό. Τα έδωσα όλα, είχαμε μια σπουδαία μάχη με το Σέρτζιο στο τέλος και ευτυχώς κράτησα τη 2η θέση. Πρέπει να δουλέψουμε σκληρά για τους επόμενους αγώνες, έχουμε άλλους δυο τα επόμενα δυο Σαββατοκύριακα».

Ο νικητής Μαξ Φερστάπεν έδωσε έμφαση στο κοινό: «Είναι μια απίστευτη μέρα για την ομάδα και τους οπαδούς. Είναι σπουδαίο ότι ανέβηκε ο Τσέκο (Πέρεζ) στο βάθρο καλύτερα δε γίνεται. Ήξερα πόσο σπουδαία ήταν η εκκίνηση βρεθήκαμε και οι τρεις σε μια ευθεία αλλά είχα την πιο γρήγορη γραμμή οπότε φρέναρα πιο αργά και πήρα το προβάδισμα. Ακόμη δε σκέφτομαι το πρωτάθλημα αλλά τον επόμενο αγώνα στη Βραζιλία. Θα συνεχίσουμε να πιέζουμε». Ο Φερστάπεν με την 9η φετινή του νίκη ξεπέρασε το ρεκόρ των 8 νικών με κινητήρα Honda σε μια σεζόν του αείμνηστου Άιρτον Σένα. Στο πρωτάθλημα οδηγών πλέον έχει διαφορά 19 βαθμών από τον Χάμιλτον ενώ στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Mercedes έχει διαφορά μόνο ενός βαθμούς από τη Red Bull.

Στη μάχη της 3ης θέσης αξίζει να τονιστεί ότι οι Λεκλέρκ και Σάινθ που τερμάτισαν στην 5η και 6η θέση πίσω από το Γκασλί, έδωσαν 18 βαθμούς στην ιταλική ομάδα. Δεδομένου ότι η McLaren πήρε μόνο έναν βαθμό από το Νόρις πλέον οι Ιταλοί είναι μπροστά στη μάχη της 3ης θέσης με διαφορά 13,5 βαθμών.

Επόμενος αγώνας το ερχόμενο Σαββατοκύριακο (13-14/11) το Βραζιλιάνικο GP στην πίστα του Ιντερλάγος.

Η τελική κατάταξη ήταν:

f1 Μεξικό

Διαβάστε επίσης:

F1 Μεξικό: Ο Τσουνότα έκρινε την pole!

F1 Μεξικό: Ταχύτερος ο Φερστάπεν στα ελεύθερα!

Χάλκη: Οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά!