Ο τοπικός Σέρτζιο Πέρεζ προκαλεί ντελίριο στους συμπατριώτες του που ετοιμάζονται για ένα μοναδικό αγώνα στην πίστα Hermanos Rodriquez.
To Autódromo Hermanos Rodríguez πήρε το όνομά του από τους αδικοχαμένους αδερφούς Ροντρίγκεζ.
Ο Ρικάρντο έχασε τη ζωή του το 1962 σ’ αυτή την πίστα και ο Πέντρο 9 χρόνια αργότερα επίσης σε τροχαίο.
Το 2015 αυτή η παλιά πίστα κλασσικής σχολής επανήλθε στο πρόγραμμα της F1, ελέω Κάρλος Σλιμ.
Ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο είναι Μεξικάνος 82 ετών και ασχολείται με μεταφορές, κατασκευές, ακίνητα, ενέργεια, επικοινωνίες, υγεία, ψυχαγωγία και αθλητισμό.
Η περιουσία του υπολογίζεται σε 70 δις δολάρια. Στήριξε έμπρακτα τόσο την παρουσία Μεξικάνων οδηγών στη F1, όπως ο Πέρεζ και ο Γκουτιέρεζ αλλά και την ανακαίνιση της πίστας που θα φιλοξενήσει τον αγώνα αυτό το Σαββατοκύριακο.
Μετά τον αγώνα στο Τέξας η F1 προσδοκά μια μεγάλη παράσταση στην Πόλη του Μεξικό, μια από τις μεγαλύτερες στον πλανήτη. Ιδρύθηκε το 1325 και σήμερα αριθμεί περισσότερους από 22 εκ. κατοίκους. Ανάμεσά τους αυτές τις μέρες κυκλοφορεί και ένα αυτοκινούμενο κράνος, του Σέρτζιο Πέρεζ.
Οι Μεξικάνοι γιορτάζουν τη Μέρα των Νεκρών (Día de Muertos) στις 2/11. Γι’ αυτούς είναι μια μεγάλη γιορτή όπου επιστρέφουν προσωρινά οι αγαπημένοι τους από τον άλλο κόσμο.
Ο ίδιος ο Πέρεζ έχει αναγκαστεί να κυκλοφορεί με σωματοφύλακες για να προστατευτεί από τις υπερβολικές εκδηλώσεις των φανατικών οπαδών του. Μέχρι σήμερα δεν έχει κερδίσει ποτέ Μεξικάνος, φέτος είναι για δεύτερη φορά όπως και πέρυσι μια κλασσική ευκαιρία καθώς ο Πέρεζ έχει στα χέρια του μονοθέσιο νικητή και η Red Bull έχει εξασφαλίσει ήδη το νταμπλ
Είναι αλήθεια όμως ότι ο Μεξικάνος που πέρυσι ανέβηκε στο βάθρο, δεν διανύει περίοδο φόρμας. Έχει να κερδίσει από το Μπακού και τα αποτελέσματά του είναι μέτρια στους τελευταίους αγώνες, όπως και οι επιδόσεις του.
Αντίθετα ο Φερστάπεν είναι πολυνίκης στη συγκεκριμένη πίστα καθώς έχει κερδίσει 4 φορές: 2017, 2018, 2021, 2022.
Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει το 2016 και το 2019. Οι Κλαρκ, Προστ και Μάνσελ έχουν επίσης από δυο νίκες σ’ αυτή την πίστα. Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 22:00 ώρα Ελλάδος την Κυριακή και θα μεταδοθεί απευθείας από ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+.
Το Αυτοκινητοδρόμιο των αδερφών Ροντρίγκεζ θέτει μια ασυνήθιστη πρόκληση σε ομάδες και οδηγούς καθώς βρίσκεται σε υψόμετρο 2238m.
Ο αέρας είναι πιο αραιός και αυτό μειώνει την αεροδυναμική απόδοση του σχήματος, δυσκολεύει την απαγωγή θερμότητας και επηρεάζει αρνητικά την ισχύ του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα. Θα είναι το 23ο Μεξικάνικο GP. τον 19ο αγώνα της φετινής χρονιάς.
Είναι ο δεύτερος από μια τριπλέτα συνεχόμενων αγώνων που ολοκληρώνεται στη Βραζιλία (5/11).
Η Μεξικάνικη πίστα φτιάχτηκε πίσω το 1962 και φιλοξένησε GP για πρώτη φορά το 1963 με νικητή τον Τζιμ Κλαρκ.
Το Μεξικό επέστρεψε το 2015 στη F1 ανακαινίστηκε αλλά διατήρησε μέρος του παλιού της χαρακτήρα. Έχει μήκος 4303m και μοναδικά χαρακτηριστικά:
Βρίσκεται σε υψόμετρο 2.2km περιλαμβάνει 17 ως επί το πλείστο στροφές, εκ των οποίων μερικές 90 μοιρών και δυο μεγάλες ευθείες με αντίστοιχες ζώνες DRS. Λόγω της μειωμένης πυκνότητας αέρα (πίεση 0.78bar), μειώνονται αντίστοιχα η αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων, αλλά και οι αεροδυναμικές αντιστάσεις.
Οι κλίσεις στις αεροτομές είναι μέγιστες όπως στο Μονακό, αλλά η παραγόμενη κάθετη δύναμη ελάχιστη όπως στη Μόντσα.
Το πιο χαρακτηριστικό σημείο της διαδρομής είναι το παλιό στάδιο του μπέιζμπολ Foro Sol όπου ο παλμός των Μεξικάνων είναι εθιστικός. Ειδικά στην απονομή, που γίνεται εκεί, αν τώρα είναι στο βάθρο και ο τοπικός ήρωας Σέρτζιο Πέρεζ ε τότε γίνεται χαμός. Πέρυσι ο Πέρεζ τερμάτισε 3ος πίσω από τους Φερστάπεν και Χάμιλτον.
Στο Formula 1 Show που ξεκινά μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα αφιέρωμα στο τοπικό ήρωα Σέρτζιο Πέρεζ που θα έχει την τελευταία του ίσως ευκαιρία για νίκη εντός έδρας. Στην παρουσίαση της εκπομπής θα πλαισιώσουν τους Τάκη Πουρναράκη, Πάνο Σεϊτανίδη οι: Μαρία Θωμά, Κώστας Λεώνης, Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Μαρία Ανδρεάδη, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης. Ο Σταμάτης Κατσίμης θα σχολιάζει από τη θέση του οδηγού τις προσπάθειες των συναθλητών του.
ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 20ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1
F1 | FP1 | 27/10 | 21:30 | ANT1+ |
F1 | FP2 | 28/10 | 01:00 | ANT1+ |
F1 | FP3 | 28/10 | 20:30 | ANT1+ |
F1 | Qualifying | 29/10 | 00:00 | ANT1+ |
F1 | Formula 1 Show | 29/10 | 21:00 | ANT1, ANT1+ |
F1 | Race | 29/10 | 22:00 | ANT1, ANT1+ |
F1 | Formula 1 Show | 29/10 | Με τη λήξη του αγώνα | ΑΝΤ1+ |
ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ
• Στο Μεξικό οι ομάδες θα έχουν τη γόμα C3 ως P Zero λευκή/σκληρή, τη γόμα C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και τη γόμα C5 ως P Zero κόκκινη/μαλακή: ένα επίπεδο πιο μαλακές γόμες σε σύγκριση με το 2022.
• Σε αυτή την πίστα παρατηρείται συχνά αποκόλληση μικρών τμημάτων γόμας, με τα μονοθέσια να γλιστρούν περισσότερο λόγω του μειωμένου αεροδυναμικού φορτίου που οφείλεται στο μεγάλο υψόμετρο.
• Ο Max Verstappen είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην Πόλη του Μεξικού, με τέσσερις νίκες σε επτά συμμετοχές. Επίσης η Red Bull έχει περισσότερες νίκες από οποιαδήποτε άλλη ομάδα στο Μεξικό.
• Η μια αλλαγή ελαστικών ήταν η πιο δημοφιλής στρατηγική πέρυσι. Ο Max Verstappen ξεκίνησε με ένα χρησιμοποιημένο σετ μαλακής γόμας και στη συνέχεια ολοκλήρωσε τον αγώνα με μέση γόμα, μπροστά από τον Lewis Hamilton που ξεκίνησε με τη μέση γόμα και τερμάτισε με τη σκληρή.
• Υπάρχει μεγάλη διαφορά στη θερμοκρασία μεταξύ της αρχής και του τέλους κάθε ημέρας: ένας παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη όταν πρόκειται για την ανάλυση του ρυθμού πτώσης απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.
O αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε:
«Η δεύτερη στάση στην αμερικανική περιοδεία της Formula 1 πραγματοποιείται στην Πόλη του Μεξικού, στην πίστα που πήρε το όνομά της από τον Pedro και τον Ricardo Rodriguez: τα αδέρφια που ήταν ήρωες του τοπικού μηχανοκίνητου αθλητισμού κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του 1960 και του 1970.
Η πίστα, που βρίσκεται στη δυτική πλευρά της πόλης, έχει μήκος λίγο πάνω από τέσσερα χιλιόμετρα με 17 στροφές και βρίσκεται σε υψόμετρο πάνω από 2000 μέτρα. Αυτό έχει σημαντική επίδραση στην απόδοση του μονοθεσίου αυτοκινήτου, με τον πιο αραιό αέρα, να μειώνει τις αεροδυναμικές αντιστάσεις αλλά και την αεροδυναμική απόδοση.
Ως αποτέλεσμα, οι ρυθμίσεις των κλίσεων στις αεροτομές των μονοθεσίων είναι μέγιστες, παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται σε πίστες που απαιτούν υψηλή πρόσφυση – μόνο που εδώ έχουν πολύ μειωμένη επίδραση στα ελαστικά.
Η πρόσφυση από την άσφαλτο είναι επίσης πολύ μικρότερη από το σύνηθες, καθώς η τραχύτητα της επιφάνειας είναι από τις μικρότερες σε ολόκληρο το πρόγραμμα της χρονιάς.
Φέτος αποφασίσαμε να φέρουμε τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας στο Μεξικό – C3, C4 και C5 – μετά από προσεκτική ανάλυση στις πληροφορίες της περσινής χρονιάς, καθώς και στις προσομοιώσεις που μας παρείχαν οι ομάδες όπως πάντα.
Αυτή η επιλογή μπορεί να οδηγήσει σε μια ευρύτερη ποικιλία στρατηγικών στη διάρκεια του αγώνα, ανοίγοντας την προοπτική και σε μια στρατηγική δύο αλλαγών. Πέρυσι, όταν οι επιλεγμένες γόμες ήταν οι C2, C3 και C4, σχεδόν όλοι οι οδηγοί σταμάτησαν μόνο μία φορά, χρησιμοποιώντας κυρίως το μαλακό και το μεσαίο ελαστικό.
Το Μεξικό μας δίνει επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσουμε μια νέα παραλλαγή της γόμας C4 με όλες τις ομάδες.
Κατά τη διάρκεια των δύο ωρών ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή, κάθε οδηγός θα έχει δύο σετ από αυτά τα νέα πρωτότυπα ελαστικά για να τα χρησιμοποιήσει όπως θέλει.
Αφού αναλύσουμε όλα τα δεδομένα, θα αποφασίσουμε αν θα χρησιμοποιήσουμε ή όχι αυτήν την έκδοση για χρήση το 2024».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Korinthian Foods: Από την τοπική παραγωγή στην εθνική αναγνώριση
- Είκοσι χρόνια επιτυχημένων επεμβάσεων στο υπερσύγχρονο Τμήμα Ακτινοχειρουργικής Εγκεφάλου Gamma Knife του νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ
- ΟΛΠ: Με σημαντικές δράσεις προσφοράς κορυφώνεται το ετήσιο μεγάλο πρόγραμμα κοινωνικής υπευθυνότητας
- Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Motorway Company of the Year για 2η συνεχή χρονιά στα Mobility Awards 2024