Η πανδημία COVID -19 επηρέασε τη σεζόν 2020 της Formula 1 και υποχρέωσε την FIA και τη Formula 1 να εφαρμόσουν έκτακτα μέτρα. Ανάμεσά τους και την ακύρωση των δοκιμών εξέλιξης ελαστικών πέρυσι. Επίσης μετατέθηκε κατά ένα χρόνο από το 2021 στο 2022, η εφαρμογή των αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς – η οποία περιλάμβανε και τα ελαστικά 18 ιντσών – αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διεξαχθεί η φετινή χρονιά με τους υπάρχοντες κανονισμούς και ελαστικά 13 ιντσών. Θα δούμε τα ελαστικά των 18 ιντσών το 2022. Όπως ήταν φυσιολογικό αντίστοιχα παρατάθηκε και το υφιστάμενο πλαίσιο συνεργασίας ανάμεσα στη F1 και στον προμηθευτή ελαστικών που είναι η Pirelli.
Μιλώντας σχετικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της F1, Στέφανο Ντομενικάλι, τόνισε: «Η πανδημία προκάλεσε αναστάτωση στον κόσμο και η Formula 1 δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί απ’ αυτό. Λάβαμε τα απαραίτητα μέτρα πέρυσι, μεταφέροντας τις αλλαγές κανονισμών για το 2022. Είμαστε πολύ περήφανοι για τη συνεργασία μας με την Pirelli και ευγνώμονες για την εποικοδομητική τους προσέγγιση αυτή την εποχή αλλαγών. Η Pirelli αντιλαμβάνεται πλήρως το στρατηγικό ρόλο που έχουν τα ελαστικά στη F1 και είμαστε βέβαιοι ότι θα δουλέψουν πολύ σκληρά ώστε τα προϊόντα τους, να συνεχίσουν να προσφέρουν την καλύτερη ισορροπία μεταξύ απόδοσης και αντοχής, στο νέο τεχνικό πλαίσιο. Ανυπομονούμε για το ξεκίνημα της σεζόν φέτος και βέβαια για τα μονοθέσια που θα διαμορφώσουν οι αλλαγές τεχνικών κανονισμών το 2022, σε συνδυασμό με τα νέα ελαστικά 18 ιντσών».
Αντίστοιχα ο πρόεδρος FIA, Ζαν Τοντ συμπλήρωσε: « Θέλω να ευχαριστήσω την Formula 1 και την Pirelli για τη συνεργασία τους, την ευελιξία και την δέσμευσή τους, στο άθλημα μας κατά τη διάρκεια της πιο δύσκολης περιόδου. Η COVID-19 μας έθεσε σημαντικές προκλήσεις σε όλες τις παραμέτρους της δουλειάς μας. Δουλεύοντας από κοινού με λογική και σύνεση, μπορέσαμε να διασφαλίσουμε ότι μακροπρόθεσμα δεν θα επηρεαστεί η σταθερότητα και η δύναμη της Formula 1. Η αλλαγή σε ζάντες και ελαστικά 18 ιντσών σίγουρα θα έχει ως αποτέλεσμα μια πιο θελκτική εικόνα για τα μονοθέσια της Formula 1. Επίσης αποτελεί μια σημαντική τεχνολογική πρόκληση, που απαιτεί σημαντικές επενδύσεις και εξέλιξη από την πλευρά της Pirelli, ώστε να συνεχίσουν να φτιάχνουν ελαστικά που αποδίδουν στο υψηλότερο επίπεδο. Τούτων δοθέντων και δεδομένης της απαραίτητης αναβολής εφαρμογής των νέων τεχνικών κανονισμών για ένα χρόνο λόγω πανδημίας, είναι λογικό να επεκτείνουμε ανάλογα και την προμήθεια ελαστικών».
Διαβάστε επίσης:
F1, Aston Martin: Με όνομα βαρύ και ιστορία!