Έκπληκτος άκουσα τον Vural Ak πρόεδρο της οργάνωσης (Intercity) του Τουρκικού GP 2020 να κάνει λόγο σε σχετική συνέντευξη Τύπου για 100 χιλιάδες θεατές στο Τουρκικό GP και για επιδότηση εισιτηρίου.

Είναι αλήθεια πως ζούμε σε μια περίεργη χρονιά και η F1 έχει πετύχει ένα μικρό θαύμα διοργανώνοντας μέχρι σήμερα επτά αγώνες σε Αυστρία (2), Ουγγαρία, Αγγλία (2), Ισπανία, Βέλγιο. Φέτος είναι προγραμματισμένοι συνολικά 17 αγώνες, ακολουθούν: Μόντσα (6/9), Τοσκάνη (13/9), Σότσι (27/9), Νίρμπουργκρινγκ (11/10), Πορτιμάο (25/10), Ίμολα (1/11), Instabul Park (15/11), Σακχίρ (29/11 και 6/12) και Γιας Μαρίνα (13/12).

 

Είναι απόφαση της F1 να δοκιμάσει την παρουσία θεατών από το Νίρμπουργκρινγκ. Προφανώς δεν θέλουν να ρισκάρουν τη μετάδοση του ιού, πρώτον στα μέλη των ομάδων και της διοργάνωσης και δεύτερον ανάμεσα στους θεατές. Γι’ αυτό σχεδιάζονται ειδικές απομονωμένες κοινότητες θεατών (bubbles): Οι θεατές της κερκίδας Νο 1 θα είναι μόνο εκεί. Όσοι μπαίνουν στα πάντοκ, θα είναι μόνο εκεί. Οι κάτοχοι paddock club θα περιορίζονται σ’ αυτούς τους χώρους. Μικρές απομονωμένες κοινότητες θεατών είναι το σχέδιο που επεξεργάζονται σε συνεργασία με τις κατά τόπους αρχές. Διαφορετικές ώρες και μέσα μεταφοράς θα εξασφαλίζουν την απομόνωση κάθε ομάδας ανθρώπων. Μετά, εφόσον όλα πάνε καλά και κορονοϊού επιτρέποντος θα έχει θεατές και σε Πορτιμάο, Ίμολα, Instabul Park.

Στο ερώτημα πόσους, δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση αλλά οι 100.000 που είπε ο Τούρκος οργανωτής είναι εκτός πραγματικότητας. Αυτό προκύπτει από το ρεπορτάζ μου. Το Instabul Park πράγματι χωράει 220χ θεατές και ο βασικός λόγος που βγήκε από το πρόγραμμα της F1 μετά το 2011, ήταν αυτός: Σ’ όλους τους αγώνες ήταν απελπιστικά άδειο.

 

Προφανώς με το εισιτήριο γενικής εισόδου στις 30 λίρες (3.5 ευρώ) η προσέλευση θα είναι μεγάλη. Οι οργανωτές πουλάνε με 90 λίρες αριθμημένη θέση στην κερκίδα για το τριήμερο. Προφανώς και δεδομένου πως ένα αντίστοιχο εισιτήριο εντός Ευρώπης κοστίζει από 100 -300 ευρώ η Formula 1 αποκλείεται να επιτρέψει τέτοια υποβάθμιση του προϊόντος της. Το μόνο που μπορεί να κάνουν οι οργανωτές είναι να επιδοτήσουν τα εισιτήρια, αλλά αυτό είναι πολιτική και όχι επιχειρηματική απόφαση.

 

Το Instabul Park ανήκει στο Εμπορικό Επιμελητήριο Κωνσταντινούπολης και προφανώς οι οργανωτές θα δώσουν γη και ύδωρ για να επιστρέψουν μόνιμα στο πρόγραμμα της F1. Δεν θα πόνταρα εναντίον τους, αλλά για το ότι θα τους επιτραπεί να έχουν 100χ θεατές φέτος, γελάνε και οι βάρκες στο Βόσπορο. Το 10 -20 χιλιάδες για το 3ημερο είναι ένα νούμερο που μπορεί να ευοδωθεί αν και εφόσον. Τώρα αν θα τους επιτρέψει η F1, να επιδοτήσουν το εισιτήριο, μένει να το δούμε…