Η θρυλική βρετανική ομάδα με 8 τίτλους κατασκευαστών και 12 τίτλους οδηγών παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο. Θα επιστρέψει στην κορυφή;

Το πέσιμο της καρό σημαίας στη Μόντσα, πέρυσι βρήκε το Ρικιάρντο να παίρνει την πρώτη του νίκη από το Μονακό το 2018, ήταν η τελευταία του χρονιά στην Red Bull. Ακόμη πιο σπουδαίο όμως ήταν πως ο Νόρις τερμάτισε πίσω του, η McLaren είχε να δει νίκη από το 2012 ενώ το 1-2 το είχαν πετύχει για τελευταία φορά στον Καναδά το 2010. Παρά ταύτα η McLaren έχασε την 3η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών από τη Ferrari που παρουσίασε εντυπωσιακή άνοδο πέρυσι ανεβαίνοντας από την 6η θέση το 2020 στην 3η θέση το 2021.

1

Το φετινό μονοθέσιο της McLaren
Το φετινό μονοθέσιο της McLaren

Το φετινό μονοθέσιο της McLaren είναι εναρμονισμένο στις αλλαγές των κανονισμών. Χρησιμοποιεί υβριδική μηχανή Mercedes και ελαστικά Pirelli. Ο θερμικός κινητήρας είναι 1.6lt υπερτροφοδοτούμενος με όριο περιστροφής τις 15000rpm. Το ελάχιστο βάρος της υβριδικής μηχανής είναι 150kg. Συνολικά το μονοθέσιο έχει υποχρεωτικά βάρος πάνω από 795kg (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού αλλά χωρίς καύσιμο, το καύσιμο στην εκκίνηση ζυγίζει 110kg).  Η ανάρτηση μπροστά είναι με pullrod ενώ πίσω με pushrod το αντίθετο απ’ ότι επέλεγαν τα προηγούμενα χρόνια στην ομάδα.

Οδηγοί στην ομάδα θα είναι και φέτος ο Λάντο Νόρις και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο. O επικεφαλής της ομάδας Αντρέα Σέιντ τόνισε: «Δουλέψαμε πολύ πάνω στην MCL36, για να αποκτήσουμε κάποιο πλεονέκτημα αξιοποιώντας την ευκαιρία που δίνουν τα νέα μονοθέσιο. Στόχος μας να μειώσουμε την απόσταση από τους κορυφαίους. Ταυτόχρονα γίνονται επενδύσεις σε υποδομές απαραίτητες για να είμαστε ανταγωνιστικοί σε κορυφαίο επίπεδο.

Είναι ξεκάθαρο από την πολυπλοκότητα της εμπρός πτέρυγας πως και φέτος το μονοθέσιο της McLaren θα επηρεάζεται έντονα όταν πλησιάζει προπορευόμενο.

Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Τζέιμς Κι πρόσθεσε: «Ξεκινήσαμε από λευκό χαρτί να φτιάξουμε μια καλή βάση για τη φετινή και τις επόμενες σεζόν. Ξέρουμε ότι μόλις αρχίζουμε να βρίσκουμε απόδοση γι’ αυτούς τους κανονισμούς. Θα γίνει πόλεμος στις βελτιώσεις καθώς προσπαθούμε να βρούμε νέους τρόπους παραγωγής κάθετης δύναμης από το φαινόμενο Venturi που θα εκμεταλλεύεται η διαμόρφωση του πατώματος.

Από την πλευρά του ο Λάντο Νόρις οδηγός της ομάδας είπε: «Πέρυσι ήταν η καλύτερη χρονιά μου στη F1 ως τώρα και είμαι περήφανος για όσα πέτυχα ως οδηγός και όσα πετύχαμε ως ομάδα. Είμαι ενθουσιασμένος που μπαίνουμε στη νέα εποχή της F1. Παίζει ρόλο η πολυετής ανανέωση του συμβολαίου μου ως το 2025».

Ο άλλος οδηγός της ομάδας Ντάνιελ Ρικιάρντο πρόσθεσε: «Πάντα πριν την έναρξη της νέας σεζόν υπάρχει μια νευρικότητα, όμως αυτή αυξάνεται πολύ λόγω των νέων κανονισμών. Έχοντας πρότερη εμπειρία από αλλαγές, ξέρω καλά πως ν’ αξιοποιήσω την ενέργειά μου, για να προσαρμοστώ στο νέο μονοθέσιο. Θα χρειαστεί διαφορετικός τρόπος οδήγησης και διαφορετικός τρόπος ν’ αγωνιστώ. Έμαθα πολλά για την ομάδα το 2021 και αυτό θα με βοηθήσει να προσαρμοστώ στα νέα δεδομένα».

Είναι εντυπωσιακή η διαφορά στο πλάτος του σώματος ανάμεσα στις Aston Martin και McLaren, δεδομένου ότι χρησιμοποιούν την ίδια υβριδική μηχανή (Mercedes). Προφανώς μια από τις δυο σχεδιαστικές ομάδες έχει κάνει λάθος στο δρόμο που πήρε και σύντομα θα βρεθεί σε αδιέξοδο.

Η McLaren θα κάνει τηλεοπτικό γύρισμα στη Βαρκελώνη τις επόμενες μέρες πριν το τριήμερο δοκιμών εξέλιξης που είναι προγραμματισμένο για τις 23-25/2. Εκεί θα διαπιστώσουν αν όλα δουλεύουν σωστά στο μονοθέσιό τους.

Διαβάστε επίσης:

Ιδού το νέο Kia Sportage

Aston Martin F1: Ιδού η AMR22!