Βελτιωμένες οι Mercedes δείχνουν να μπαίνουν στο παιχνίδι, καθώς οδηγοί και μηχανικοί βρίσκουν τα πατήματά τους στο Hard Rock Stadium.
Η προσέγγιση μιας νέας πίστας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Δύσκολο να πει κανείς αν έχουν την ευχέρεια οι πιτσιρικάδες λόγω έφεσης στον προσομοιωτή ή οι πιο έμπειροι οδηγοί που έχουν δεκάδες φορές προσεγγίσει μια νέα πίστα. Θυμάμαι π.χ. πριν 15 χρόνια το Χάμιλτον στο Μόντρεαλ (2007) να παίρνει pole, νίκη, ταχύτερο γύρο σε μια πίστα που έβλεπε για πρώτη φορά. Από την άλλη χτες ήταν 3 δέκατα πίσω από τον ταλαντούχο team mate του Τζόρτζ Ράσελ. H W13 έχει αεροδυναμικές βελτιώσεις με νέα πίσω αεροτομή για μικρές κλίσεις, νέα εμπρός αεροτομή και νέα διαμόρφωση του πτερυγίου στο κάλυμμα της υβριδικής μηχανής.
Όπως έχουμε πει πολλάκις το πρόβλημα των Mercedes είναι σχεδιαστικό και εν τέλει καταλήγει στην απόσταση του κέντρου αεροδυναμικών πιέσεων από το κέντρο βάρους. Προφανώς το νέο αεροδυναμικό πακέτο μεταβάλλει το ζύγισμα, προς το καλύτερο όπως φάνηκε χτες. Αξίζει να τονιστεί πως οι αεροδυναμικές ρυθμίσεις στη συγκεκριμένη πίστα είναι ήπιες οπότε αντίστοιχα μειωμένο είναι το αεροδυναμικό φορτίο. Οπότε και οι αναπηδήσεις μειώνονται. Ταυτόχρονα η σχετικά υψηλή θερμοκρασία οδοστρώματος ευνοεί την διατήρηση των ελαστικών εντός του παραθύρου βέλτιστης λειτουργίας. Είναι ξεκάθαρο πως η διαφορά από την κορυφή μειώθηκε και η Mercedes θα είναι ξεκάθαρα 3η ομάδα σήμερα στις κατατακτήριες δοκιμές (23:00 απευθείας ΕΡΤ, Cosmote).
Αυτό που δεν είναι ξεκάθαρο είναι πόσο μειώθηκε η διαφορά. Μιλώντας σχετικά ο Ράσελ τόνισε: «Γνωρίζαμε ότι οι ζεστές συνθήκες στο Μαϊάμι θα ταίριαζαν καλύτερα στο μονοθέσιό μας – έχουμε υποφέρει για να διατηρήσουμε τη κατάλληλη θερμοκρασία στα ελαστικά σε προηγούμενους αγώνες, οπότε αυτό είναι ένας σημαντικός παράγοντας εδώ. Το μονοθέσιο λειτουργεί καλά αλλά είναι μόλις Παρασκευή, δεν παρασυρόμαστε. Ήταν ίσως η πιο παραγωγική Παρασκευή που είχαμε ως τώρα φέτος, από άποψη μάθησης. Γνωρίζουμε ότι οι αναπηδήσεις θα συνεχιστούν αλλά ίσως μειωθούν λίγο. Γενικά η πίστα αυτή μας ταιριάζει περισσότερο από την Ίμολα, νομίζω ότι είναι υπέροχη για τους οπαδούς».
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον συμπλήρωσε: «Σήμερα ήταν ελεύθερες δοκιμές ο καθένας κάνει κάτι διαφορετικό, χωρίς να δείχνει τον πραγματικό του ρυθμό, οπότε δεν θα παρασυρθούμε. Δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά στο μονοθέσιο, αλλά φαίνεται να είμαστε πιο γρήγοροι και προφανώς έχουμε βελτιωθεί κατά τόπους. Έχουμε ακόμα αναπηδήσεις, αλλά λίγο-λίγο, βελτιώνουμε. Ο αγώνας θα είναι σκληρός, ειδικά με τα ελαστικά να υπερθερμαίνονται και έχει πολύ ζέστη για τους οδηγούς, έχω ήδη χάσει μερικά κιλά σήμερα. Η ζέστη μου θυμίζει Κουάλα Λουμπάρ που είναι ακόμα νούμερο ένα όσον αφορά στη ζέστη, μετά Σιγκαπούρη και τώρα εδώ στο Μαϊάμι».
Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα στην Ίμολα, Μαξ Φερστάπεν δεν κατάφερε να σημειώσει χρόνο χτες στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών: «Δεν ήταν μια καλή μέρα για εμάς, θέλαμε να μάθουμε την πίστα και να είμαστε πλήρως κατατοπισμένοι, αλλά τα πράγματα δεν πήγαν όπως έπρεπε. Απλώς είχαμε κάποια προβλήματα με τα υδραυλικά, μόλις βγήκα δεν μπορούσα πραγματικά να στρίψω και επίσης τα φρένα μου πήραν φωτιά, οπότε υπήρξαν μερικά προβλήματα. Δεν έχουμε τον απαραίτητο όγκο δεδομένων για το μονοθέσιό μου θα είναι δύσκολο να βρούμε ρυθμό και σετάρισμα για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα, αλλά θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Φυσικά, θα προσπαθήσω να καλύψω αύριο το χαμένο έδαφος, θα δουλέψουμε πολύ σκληρά ως ομάδα για να ξεπεράσουμε τα προβλήματα και ελπίζω να είμαστε σε καλό σημείο στις κατατακτήριες δοκιμές». Ο Φερστάπεν που είχε επαφή με τον τοίχο στο FP1 χρησιμοποίησε νέο κιβώτιο στο μονοθέσιό του.
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Σαρλ Λεκλέρκ απέφυγε την επαφή με τον τοίχο: «Ήταν μια καλή μέρα. Επικεντρωθήκαμε στο να ανεβάσουμε το ρυθμό μας σιγά σιγά και μάθαμε αρκετά για τη νέα πίστα. Είναι πρόκληση και πολύ ωραίο να οδηγείς, με το αγαπημένο μου κομμάτι να είναι αυτό από τη στροφή 11 έως τη στροφή 16 στον δεύτερο τομέα. Τα πράγματα πήγαν ομαλά από την πλευρά μας και δοκιμάσαμε όλα όσα σχεδιάζαμε. Φαίνεται ότι όλοι είναι κοντά, αυτά θα δημιουργήσει ένα συναρπαστικό Σαββατοκύριακο. Υπάρχει υψηλό κράτημα στην αγωνιστική γραμμή και πολύ χαμηλό κράτημα εκτός αυτής, γεγονός που θα δυσκολέψει την προσπέραση. Τα ελαστικά φθείρονται πολύ, επομένως θα είναι σημαντική η διαχείρισή τους στη διάρκεια του αγώνα».
Προβλήματα αντιμετώπισαν στη Ferrari με το Σάινθ να συνεχίζει τις πιρουέτες. Ο Ισπανός οδηγός έχει ένα πολύ κακό σερί από την Αυστραλία και αυτό συνεχίστηκε χτες, πάλι βγήκε και χτύπησε τη Ferrari. Η έξοδος ήταν στο αργό κομμάτι της πίστας στη στροφή 14 στην είσοδο του αργού σικέιν. Ο οδηγός της Ferrari έχασε όλο το δεύτερο μέρος και επίσης στερείται σημαντικών πληροφοριών. Ο Μπότας δεν συμμετείχε καθόλου στο FP2 καθώς πλήγωσε την Alfa Romeo στο FP1 και οι μηχανικοί του προσπαθούσαν να το επισκευάσουν.
Όσον αφορά στα ελαστικά και δεδομένων των υψηλών θερμοκρασιών (έφτασε 60 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα στο FP1, δεν έπεσε κάτω από 40 βαθμούς καθόλου) όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό διάγραμμα της Pirelli κανείς δεν ασχολήθηκε με την γόμα C2 την πιο σκληρή από τις τρεις. Όλοι επικεντρώθηκαν στις δυο πιο μαλακές γόμες καθώς η διαφορά στο ρυθμό ήταν πολύ μεγάλη. Το εμπρός δεξί ελαστικό φθείρεται υπέρμετρα, είναι δύσκολο να αποφύγεις το λάθος και είναι πιθανό να έχουμε βροχή την Κυριακή. Αξίζει να περιμένουμε να δούμε πόσο θα βελτιωθεί το κράτημα της πίστας σήμερα και αύριο.
McLaren, Alpine και Alfa Romeo έδειξαν να βολεύονται στη συγκεκριμένη πίστα. Προφανώς αξίζει να δούμε αν στη McLaren έχουν λύσει όλα τα προβλήματα απαγωγής θερμότητας στα φρένα και στην υβριδική μηχανή. Ο Ζου πήγε καλά για την Alfa Romeo στα ελεύθερα μένει να δούμε αν θα καταφέρει να κρατηθεί στους βαθμούς την Κυριακή.
Οι χρόνοι στο FP2 ήταν:
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας