Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε μια πολύ σημαντική νίκη ψυχολογίας στον 5ο αγώνα της χρονιάς στην καινούργια πίστα του Μαϊάμι. Οι Αμερικάνοι δημιούργησαν ένα ωραίο σκηνικό όμως τελικά η διαδρομή αυτή δεν έδωσε το δράμα και την ένταση που περιμέναμε.
Πιθανόν σ’ αυτό έπαιξε καθοριστικό ρόλο η πολύ υψηλή θερμοκρασία της ασφάλτου (52 βαθμοί Κελσίου) σε συνδυασμό με το πόσο γλιστρούσε η πίστα εκτός αγωνιστικής γραμμής.
Με τη θερμοκρασία στον αέρα στους 36 βαθμούς Κελσίου και την υγρασία πάνω από 90% ήταν εξουθενωτικό και πολύ δύσκολο για τους οδηγούς να βγάλουν τα 305km της διαδρομής.
Είναι χαρακτηριστικό των συνθηκών που επικρατούσαν το γεγονός ότι ο ταχύτερος γύρος επετεύχθη με τη σκληρή γόμα (C2) που ήταν η πιο αργή από τις τρεις διαθέσιμες. Αυτό δεικνύει το πόσο ακραία ήταν η προσπάθεια των οδηγών και πόσο σημαντική η διαχείριση των ελαστικών.
Είναι χαρακτηριστική η εικόνα του Φερστάπεν εξαντλημένου μετά τον αγώνα όπου ακούμπησε στο έδαφος έως ότου έρθει η ώρα ν’ ανέβουν στο βάθρο. Λίγο πριν τον αγώνα είχε τοπικές μπόρες που ανέβασαν την υγρασία και τη δυσφορία.
Οι συνθήκες ήταν σάουνας. Παρά τις προβλέψεις για συνεχείς εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας, στην πραγματικότητα μόνο μια φορά χρειάστηκε η παρέμβαση της Mercedes AMG με τον Μπερν Μεϊλάντερ.
Οι Ferrari εκκινούσαν από την πρώτη σειρά αλλά ο Φερστάπεν που βρίσκονταν 3ος έκανε καλύτερη εκκίνηση. Κατάφερε να περάσει το Σάινθ στην έξοδο της πρώτης στροφής.
Η λογική ότι ο Ισπανός έπρεπε να προκαλέσει σύγκρουση δεν συνάδει με το πνεύμα του αθλητισμού και της F1. Ο Λεκλέρκ κατάφερε στους πρώτους δυο γύρους να ανοίξει τη διαφορά πάνω από 1 sec και έτσι ο Φερστάπεν δεν είχε DRS. Ο αγώνας βρήκε ρυθμό καθώς όλοι τηρούσαν στάση αναμονής: «Γύρω – Γύρω» χωρίς ιδιαίτερες προσπάθειες για διεκδίκηση θέσης.
Όπως είχε φανεί από τις κατατακτήριες δοκιμές οι Ferrari είχαν βάλει πιο πολύ φτερό ποντάροντας σε κράτημα στις στροφές, ενώ οι Red Bull λιγότερο ποντάροντας σε τελική ταχύτητα. Η μεγαλύτερη κλίση στις αεροτομές είχε ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση, καλύτερο κράτημα, άρα μεγαλύτερη φθορά των ελαστικών.
Το ήξερε αυτό ο Φερστάπεν και περίμενε! Δεδομένου ότι οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα (εκτός από Ράσελ, Λατίφι και Φέτελ) και εν τέλει ο αγώνας έβγαινε με μια αλλαγή όπως φάνηκε ο Ολλανδός περίμενε να φθαρούν τα ελαστικά του Λεκλέρκ.
Ο Μονεγάσκος γύριζε στο 1:34 έως τον 6ο γύρο όπου άρχισε να αντιμετωπίζει εκτεταμένη φθορά στο εμπρός δεξί ελαστικό που καταπονείται περισσότερο στη συγκεκριμένη πίστα. Τα επόμενα περάσματά του ήταν από μισό έως ένα δευτερόλεπτο πιο αργά.
Ο Φερστάπεν που δεν είχε το ίδιο θέμα άδραξε την ευκαιρία και με την βοήθεια του DRS τον πέρασε στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού. Ο Λεκλέρκ προσπάθησε να κρατηθεί αλλά δεν μπορούσε ν’ απειλήσει. Αυτό γιατί η Ferrari υστερούσε σε τελική ταχύτητα κατά 9km/h.
Στον 24ο γύρο σε σύνολο 57 γύρων ο Μονεγάσκος μπήκε στα πιτ για αλλαγή ελαστικών. Ο γύρος πριν μπει ήταν στο 1:33.1 και ο πρώτος με τη σκληρή ήταν που δεν είχε ακόμη ζεσταθεί καλά ήταν στο 1:33.3.
Αμέσως από τη Red Bull τράβηξαν μέσα το Φερστάπεν στον 26ο γύρο για να σιγουρέψουν ότι δε θα χάσει έδαφος. Ο Λεκλέρκ κινήθηκε στο 1:33 έως το 32ο γύρο και μετά έπεσε στο 1:32 ως τον 40στο γύρο όπου η σύγκρουση Γκασλί – Νόρις (έκανε λάθος ο Βρετανός) έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Οι Φερστάπεν, Λεκλέρκ και Σάινθ έχοντας ακόμη ζωή στα ελαστικά τους και ενώ απέμεναν 17 γύροι κάποιοι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο μόνος που έβαλε τη μέση γόμα χωρίς να κινδυνεύει να χάσει θέση ήταν ο Πέρεζ καθώς οι υπόλοιποι ήταν πολύ πίσω.
Όμως ο Μεξικάνος δεν κατάφερε να περάσει το Σάινθ που έπαιξε σωστά άμυνα στην επανεκκίνηση και ως ότου τα σκληρά ελαστικά του πιάσουν ξανά θερμοκρασία λειτουργίας. Όταν έγινε αυτό δεν μπορούσε ο Μεξικάνος να απειλήσει παρά την υπεροχή της Red Bull σε τελική ταχύτητα.
Η Ferrari ήταν πιο ευάλωτη με τη μέση γόμα, γιατί πίεζε τα ελαστικά περισσότερο. Τα πίεζε περισσότερο γιατί είχε βάλει περισσότερο φτερό στις αεροτομές ποντάροντας στο κράτημα. Αυτό κόστισε τον αγώνα.
Ο Λεκλέρκ στους τελευταίους γύρους κατέβηκε στο 1:31 προσπαθώντας να περάσει το Φερστάπεν. Ήταν ξεκάθαρο πως η Ferrari βολεύοντας καλύτερα με αυτά τα ελαστικά.
Αλλά ο Ολλανδός οδηγώντας αλάνθαστα και εκμεταλλευόμενος το πλεονέκτημα της τελικής ταχύτητας έπαιξε άμυνα και πήρε μια νίκη που του επέτρεψε να μειώσει τη διαφορά από την κορυφή κατά 8 βαθμούς καθότι σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο (1:31.361) τρεις γύρους πριν το τέλος.
Ο ταχύτερος γύρος του Λεκλέρκ αντίστοιχα ήταν στο 1:31.488 αλλά ο Μονεγάσκος δεν είχε άδεια πίστα μπροστά του.
Πίσω από τα τέσσερα μονοθέσια των δυο κορυφαίων ομάδων τερμάτισαν τα δυο Mercedes. Ο Χάμιλτον έχασε έδαφος στην εκκίνηση και το ανέκτησε σταδιακά, τερματίζοντας τελικά στην θέση που εκκινούσε (6ος).
Ατυχώς για τον πρωταθλητή αυτός που τερμάτισε μπροστά του ήταν ο Ράσελ με την άλλη Mercedes ο οποίος εκκινούσε 12ος. Ο Βρετανός πέρα από ικανός στάθηκε και τυχερός.
Εκκίνησε με τη σκληρή γόμα, έπαιξε άμυνα και το αυτοκίνητο ασφαλείας ήρθε γι’ αυτόν την ιδανική στιγμή: Ο Ράσελ άλλαξε ελαστικά έβαλε τη μέση γόμα ενόσω ο ρυθμός αγώνα ήταν οριοθετημένος και βρέθηκε πίσω από το Χάμιλτον.
Εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητα της μέσης γόμας και τον πέρασε. Ο Χάμιλτον γκρίνιαζε ότι η στρατηγική δε στάθηκε καλή μαζί του. Πιθανόν να πρέπει να ασχολείται περισσότερο μαζί της αντί με τα κοσμήματα.
Στη βαθμολογία των οδηγών ο Λεκλέρκ προηγείται με 104 βαθμούς και ακολουθεί ο Φερστάπεν με 85. Παρότι ο Ολλανδός έχει πάρει 3 νίκες, έχει και δυο εγκαταλείψεις. Ακολουθούν Πέρεζ (66β.), Ράσελ (59β.), Σάινθ (53β.). Στους κατασκευαστές η Ferrari προηγείται με 157 βαθμούς και ακολουθούν Red Bull (151β.) και Mercedes (95β.).
Επόμενος αγώνας το Ισπανικό GP στις 22/5.
Διαβάστε επίσης:
F1 Μαϊάμι: Ο Λεκλέρκ στην pole!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Εγκρίθηκαν άλλοι επτά νέοι επίτροποι – Αναλαμβάνουν τον Δεκέμβριο
- Live – O Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για τις μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη
- Ισραήλ: Την Πέμπτη η συνάντηση Νετανιάχου – Χόκσταϊν για πιθανή κατάπαυση του πυρός στον Λίβανο
- Λίντα ΜακΜαν: Η εκλεκτή του Τραμπ για το υπουργείο Παιδείας