Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η F1 θα έχει αγώνα στην πολιτεία της Φλόριντα, στο κοσμοπολίτικο Μαϊάμι.
Το Μαϊάμι είναι ο 76ος προορισμός για τη F1, στα 72 χρόνια ιστορία της. Έντεκα από αυτούς ήταν στις ΗΠΑ. Για όσους αναρωτιόνται πιθανόν, η εταιρεία που κατέχει τα εμπορικά και τηλεοπτικά δικαιώματα της F1, ονομάζεται Liberty Media και είναι αμερικανικών συμφερόντων.
Εξ’ ου και μετά το GP του Τέξας στο Ώστιν, έχουμε το GP της Φλόριντα στο Μαϊάμι και του χρόνου το GP της Νεβάδα στο Λας Βέγκας. Τρία GP σε μια χώρα (ΗΠΑ) είναι κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της F1. Έχουμε δει στο παρελθόν πολλές φορές δυο GP σε μια χώρα (Ιταλία, Γερμανία) αλλά τρία όχι.
Οι λόγοι που η Liberty Media προωθεί τόσο τη F1 στη χώρα της είναι:
- Το καλό στον τόπο μας (προβολή, τουρισμός, οικονομικό αποτύπωμα)
- Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη είναι must για τους χορηγούς του πρωταθλήματος.
- Λόγω χαμηλής απήχησης υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια βελτίωσης.
Το Grand Prix στο Μαϊάμι θα διεξαχθεί στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο της πόλης που βρίσκεται τριγύρω από το Ηard Rock Stadium στην περιοχή Miami Gardens. Είναι η έδρα των Miami Dolphins και της κολεγιακής ομάδας ποδοσφαίρου, το κεντρικό στάδιο της πόλης. Το Μαϊάμι βρίσκεται στον ίδιο παράλληλο με την Νότια Αίγυπτο, έχει εύκρατο τροπικό κλίμα, εξαιρετικά ήπιους χειμώνες και μέση ετήσια θερμοκρασία 22 βαθμούς Κελσίου. Δύσκολα δηλαδή πουλάς τζάκια και μπουφάν στην περιοχή.
Η F1 φτάνει εκεί έχοντας δυο διεκδικητές του τίτλου: Λεκλέρκ και Φερστάπεν. Αμφότεροι έχουν από δυο νίκες, στους τέσσερις πρώτους αγώνες και θέλουν να φτάσουν τις τρεις. Ο Λεκλέρκ θα έχει νέα υβριδική μηχανή, χωρίς αυτό να αποτελεί πλεονέκτημα σε σχέση με την Ίμολα. Εκεί οι κόκκινοι δεν βρήκαν το ιδανικό σετάρισμα με αποτέλεσμα να χάσουν έδαφος. Η πίστα το Μαϊάμι είναι χαμηλής προς μέσης κλίσης στις αεροτομές λόγω των μεγάλων ευθειών, πιθανόν οι αναπηδήσεις δεν θα είναι τόσο έντονες. Η McLaren σίγουρα θέλει να συνεχίσει τις καλές εμφανίσεις επί Αμερικανικού εδάφους έχει κερδίσει στις 6 από τις 11 τοποθεσίες που έχει γίνει αγώνας στο παρελθόν ενώ στην Aston Martin ευελπιστούν σε μια καλή εμφάνιση.
Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τα μεσάνυχτα του Σαββάτου και ο αγώνας για τις 22:30 την Κυριακή το βράδυ.
Υπό το πρίσμα των ελαστικών
- Για το πρώτο πολυαναμενόμενο αγώνα στους δρόμους του Μαϊάμι, η Pirelli επέλεξε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της: Η C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα. Αυτός ο συνδυασμός είναι ο πιο συνηθισμένος κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά και αυτός που ταιριάζει στις περισσότερες περιπτώσεις.
- Η διαδρομή των 5.41km του Διεθνούς Αυτοκινητοδρομίου στο Μαϊάμι βρίσκεται στον περιβάλλοντα χώρο του σταδίου Hard Rock των Miami Gardens, έδρα των Miami Dolphins. Περιλαμβάνει 19 στροφές, τρεις ευθείες, υψομετρικές διαφορές και ένα σικέιν. Οι τελικές ταχύτητες αναμένεται να ξεπεράσουν τα 320km/h και αντίστοιχα η μ.ω.τ υπολογίζεται σε 223km/h. Οι οδηγοί θα κινούνται με τέρμα γκάζι περίπου στο 58% του γύρου. Οι στροφές 11 και 17 είναι σημεία που ευνοούν τα προσπεράσματα. Υπάρχουν 3 ζώνες DRS.
- Είναι η 11η διαφορετική τοποθεσία που φιλοξενεί Grand Prix στις ΗΠΑ και εντελώς καινούργια για όλους. Η Pirelli χρειάστηκε να βασιστεί σε δεδομένα προσομοίωσης για να επιλέξει το συνδυασμό γομών. Αξιολογήθηκε ότι τα ελαστικά από το μέσον της γκάμας ταιριάζουν καλύτερα για τον αγώνα των 57 γύρων. Η άσφαλτος είναι λεία και προσφέρει ικανοποιητική πρόσφυση ενώ οι δυνάμεις που θα ασκούνται στα ελαστικά δεν ξεφεύγουν από το μέσο όρο της χρονιάς.
- Η νέα άσφαλτος πιθανόν θα έχει ως αποτέλεσμα να δούμε γρήγορα σημαντική βελτίωση του κρατήματος της διαδρομής. Σίγουρα σ’αυτό θα παίξουν ρόλο και οι αγώνες υποστήριξης Porsche Challenge and W Series. Ο καιρός είναι απρόβλεπτος με τις θερμοκρασίες κοντά στους 20 βαθμούς Κελσίου και μεγάλη πιθανότητα βροχής και αέρα αυτή την εποχή στην Φλόριντα.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε:
«Υπάρχει μεγάλος ενθουσιασμός για το πρώτο Grand Prix στο Μαϊάμι. Η πίστα έχει κάποιες ομοιότητες μ’ αυτή της Τζέντα, μολονότι υπάρχουν κάποια πιο αργά και τεχνικά σημεία, απ’ ότι στη Σαουδική Αραβία: Ειδικά στον τομέα από την στροφή 11 ως την στροφή 16.
Η υπόλοιπη διαδρομή είναι πολύ γρήγορη, η φορά της είναι αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού και αυτό πιέζει περισσότερο τα ελαστικά που βρίσκονται στη δεξιά πλευρά του μονοθεσίου.
Αναμένουμε θεαματική βελτίωση του κρατήματος της πίστας και σχετικά λεία επιφάνεια λόγω της νέας ασφάλτου. Η διαδρομή θα έχει καθαριστεί με νερό υπό υψηλή πίεση, οπότε θα προσφέρει σχετικά καλή πρόσφυση από την αρχή.
Καθότι πρόκειται για γρήγορη πίστα τα μονοθέσια θα έχουν χαμηλή ή μέση κλίση στις αεροτομές, αυτό πιθανόν θα προκαλεί γλιστρήματα στις γρήγορες καμπές ειδικά με τις πιο σκληρές γόμες.
Για κάθε νέα πίστα επικρατεί συντηρητική προσέγγιση στην επιλογή γομών οπότε θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο κοντά στην πραγματικότητα βρίσκονται οι προσομοιώσεις.»
Διαβάστε επίσης:
Μια βόλτα στο κάστρο της Μεθώνης!
H αντοχή στο χρόνο αναδεικνύει την αξία!
Ολοκληρώθηκε ο Ποδηλατικός Γύρος!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τζερόμ Πάουελ: Δύσκολη απόφαση η σημερινή μείωση επιτοκίων – Θα είμαστε πιο προσεκτικοί πλέον
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED