Για πρώτη φορά στην ιστορία της υβριδικής εποχής της Formula 1, οι Mercedes δεν είχαν τη δυναμική να διεκδικήσουν τη νίκη σ’ έναν αγώνα όπου δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα. Ούτε λάθος στη στρατηγική έκαναν, ούτε μηχανικό πρόβλημα υπήρχε, ούτε κάποια ατυχία στις κατατακτήριες δοκιμές που να τους έφερε πίσω στη σειρά εκκίνησης.
Όπως επαναλαμβάνουν όλα τα στελέχη της ομάδας σε όλους τους τόνους, η Red Bull είναι πιο γρήγορη. Χαρακτηριστική η επισήμανση του Τότο Βολφ: «Η Red Bull είχε ξεκάθαρα το ταχύτερο μονοθέσιο. Δεν είχαμε το ρυθμό ώστε να ασκήσουμε πίεση μέσω στρατηγικής στο Μαξ, μπορούσε να καλύψει ότι επιλογή κι αν κάναμε». Ο Βολφ αποκάλυψε πως έχουν σταματήσει την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου και έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους, στο 2022. Εκεί οι αλλαγές στους κανονισμούς και κυρίως τα νέα ελαστικά 18 ιντσών αλλάζουν τα δεδομένα και σύμφωνα με τον επικεφαλής της Mercedes είναι καθοριστικής σημασίας, να έχουν ένα σωστό σχέδιο για τη νέα χρονιά. Τι σημαίνει όμως αυτό πρακτικά;
Το μονοθέσιο που χρησιμοποιεί σήμερα η Mercedes δημιουργήθηκε το 2019. Αγωνίστηκε για πρώτη φορά το 2020 και σάρωσε. Ελέω πανδημίας και για λόγους περιορισμού του κόστους, διατηρήθηκε και φέτος. Οι περιορισμοί στους προϋπολογισμούς που έχουν τεθεί από φέτος δεν επιτρέπουν να εξελίσσεις ταυτόχρονα δυο μονοθέσια. Δεδομένων των πολύ μεγάλων αλλαγών που έρχονται το 2022 και καθώς η εξέλιξη θα παγώσει ως το 2025, ειδικά όσον αφορά στις υβριδικές μηχανές, είναι κομβικό να επιλέξεις που θα δαπανήσεις τα χρήματά σου. Πρώτη πριν ακόμη ξεκινήσει το πρωτάθλημα ήταν η Haas που είπε ότι δε θα εξελίξει το φετινό μονοθέσιο. Εν συνεχεία η μια μετά την άλλη, οι ομάδες ακολούθησαν αυτή την επιλογή. Πρόσφατα το ίδιο ανακοίνωσαν οι McLaren, Ferrari, γι’ αυτό και η τόσο μεγάλη – απογοητευτική διαφορά από τις Mercedes/Red Bull στο χθεσινό αγώνα, που μετριόταν σε γύρους.
Δεδομένου λοιπόν ότι η Mercedes έχει στρέψει την προσοχή της στο νέο μονοθέσιο αφήνοντας στην ίδια κατάσταση την W12 πρέπει να θεωρείται βέβαιο πως η Red Bull και ο Φερστάπεν θα πάρουν τον τίτλο; Ο Βολφ τόνισε: «Βλέπουμε πως η Red Bull εξελίσσει ακόμη με καλό ρυθμό το μονοθέσιό της. Εμείς έχουμε επικεντρωθεί στο 2022 αλλά αυτό δε σημαίνει ότι το πρωτάθλημα τελείωσε. Θα παλέψουμε με κάθε όπλο που έχουμε η μάχη δεν τελείωσε». Προφανώς, η μάχη θα δοθεί τόσο στην πίστα όσο και εκτός. Π.χ. η απόφαση της FIA να οριοθετηθεί η ταχύτητα στα πιτ στοπ για λόγους ασφαλείας, προφανώς πλήττει περισσότερο τη Red Bull που κάνει τις ταχύτερες αλλαγές ακόμη και κάτω από 2 sec.
Ο επόμενος αγώνας είναι στην ίδια πίστα, αυτή την Κυριακή 4/7 και λογικά τίποτα δεν εμποδίζει το Φερστάπεν να πάρει ακόμη μια νίκη. Ήδη έχει βαθμολογικό προβάδισμα 18 βαθμών. Ειδικά στον επικείμενο αγώνα θα είναι διαθέσιμες οι πιο μαλακές γόμες της Pirelli C3, C4, C5 σε αντίθεση με το χθεσινό αγώνα όπου ήταν η C2,C3,C4. Η μέχρι τώρα εξέλιξη του πρωταθλήματος έχει δείξει πως στη Mercedes δεν τα πάνε καλά με τη C5, γόμα. Προφανώς απέχουμε ακόμη από το να χρίσουμε τον Φερστάπεν πρωταθλητή, καθώς δεν ξέρουμε πότε θα σταματήσει η Red Bull την εξέλιξη του δικού της μονοθεσίου, αλλά αυτή τη στιγμή υπάρχει μια δυναμική υπέρ του 23χρονου Ολλανδού.
Διαβάστε ακόμη:
F1 Στυρία: Εύκολη νίκη του Φερστάπεν!
F1, Στυρία: Ταυρομαχία στις Άλπεις!
F1, Στυρία: Ο Φερστάπεν στην pole!
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΣΕΘ: Ηλεκτρονικός διαγωνισμός για προμήθεια «έξυπνων εισιτήριων»
- Ελλάς Βερόνα: Ενδιαφέρον από Αμερικανούς επενδυτές για την ιταλική ομάδα που ιδρύθηκε από Έλληνες φοιτητές
- Μπόρις Τζονσον: Aισιόδοξος για τις προθέσεις Τραμπ σε σχέση με το Ουκρανικό και το ΝΑΤΟ
- Καλαφάτης: Το σκεπτικό του Αντώνη Σαμαρά δεν αφορά την Νέα Δημοκρατία