H μπίλια κάθισε για 4η φορά στον άσσο απόψε στη ρουλέτα του Βέγκας. Εκεί όπου οι χαμηλές θερμοκρασίες βοήθησαν τις Mercedes να κάνουν το 1-2 καθώς δεν υπερθέρμαιναν τα λάστιχα.
Εκεί όπου ο Φερστάπεν όρισε την τύχη του, τερματίζοντας μπροστά από το Νόρις. Οι δέκα βαθμοί της 5ης θέσης ήταν αρκετοί για στεφθεί για 4η συνεχή φορά πρωταθλητής ο Ολλανδός.
Την ίδια στιγμή η μάχη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών φούντωσε καθώς η Ferrari υπολείπεται μόνο 24 βαθμούς από τη McLaren και την κορυφή ενώ απομένουν 103 βαθμοί να μοιραστούν στους δυο τελευταίους αγώνες σε Κατάρ (1/12) και Άμπου Ντάμπι (8/12).
Η τέταρτη επίσκεψη της Formula 1 στο Λας Βέγκας ανέδειξε για 3η φορά πρωταθλητή. Τις προηγούμενες φορές ήταν ο Κέκε Ρόσμπεργκ και ο Νέλσον Πικέ στη θέση του Φερστάπεν. Ο αγώνας κατέληξε σε θρίαμβο για τη Mercedes ήταν η 3η νίκη του Russell σε 126 εκκινήσεις, η δεύτερη της σεζόν μετά την πρώτη του στο Σπίλμπεργκ. Η Mercedes ήταν ταχύτερη σε όλες τις περιόδους του Σαββατοκύριακο. Πέτυχε για 60ή φορά το 1-2 η προηγούμενη ήταν στη Βραζιλία πριν από δύο χρόνια, και πάλι με τον Ράσελ μπροστά από τον Χάμιλτον.
Πλέον με τέσσερις τίτλους, ο Φερστάπεν έπιασε τους Φέτελ και Προστ στην τέταρτη θέση της λίστας των πολυπρωταθλητών όλων των εποχών. Στην πρώτη θέση με επτά τίτλους βρίσκονται οι Σουμάχερ και Χάμιλτον και ακολουθεί ο Φάντζιο με πέντε τίτλους. Αυτή είναι η δεύτερη φορά που ο Φερστάπεν κερδίζει τον τίτλο Σάββατο, αφού το είχε κερδίσει πέρυσι στον αγώνα Sprint στη Λουσαΐλ. Είναι ο όγδοος τίτλος οδηγών για τη Red Bull, όλοι υπό την ηγεσία του Χόρνερ, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της ομάδας από την πρώτη της σεζόν, το 2005. Η ομάδα είναι τέταρτη σε πρωταθλήματα οδηγών πίσω από Ferrari (15), McLaren (12) και Mercedes (9).
Οι θερμοκρασίες ήταν ελαφρώς υψηλότερες στον αγώνα, σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες στους 18/17 °C σε αέρα και οδόστρωμα αντίστοιχα. Στη γραμμή εκκίνησης, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε τη μέση γόμα. Υπήρχαν τέσσερις οδηγοί που επέλεξαν διαφορετικά: ο Αλόνσο έβαλε τη μαλακή γόμα, οι Πέρεζ, Μπότας και Κολαπίντο τη σκληρή. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί έκαναν δύο αλλαγές, προτιμώντας να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα ελαστικά, ειδικά τα δύο σετ σκληρής γόμας που είχαν κρατήσει για τον αγώνα, αντί να προσπαθήσουν να τα διαχειριστούν, ειδικά στο πρώτο μέρος.
Μετά το τέλος του αγώνα ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν δήλωσε: «Ήταν μια μεγάλη σεζόν, ξεκινήσαμε καταπληκτικά, σχεδόν σαν να είμαστε μόνοι μας, αλλά μετά είχαμε δυσκολίες. Ωστόσο, ως ομάδα, κρατηθήκαμε ενωμένοι, συνεχίσαμε να δουλεύουμε για βελτίωση και πετύχαμε τη νίκη. Είμαι απίστευτα περήφανος για όλους, για όσα έχουν κάνει για μένα. Αυτή τη στιγμή αισθάνομαι πολύ ανακουφισμένος, κατά κάποιο τρόπο, αλλά και περήφανος.
Σίγουρα δεν περίμενα να γίνω τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής! Ήμουν χαρούμενος που έφτασα στη F1, στα 17 μου αρκούσε που ήμουν εκεί και ονειρευόμουν πιθανόν νίκες ή να ανέβω στο βάθρο, ξέρεις – τα φυσιολογικά πράγματα που και αυτά είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθούν. Μετά απλά μπήκα σε αυτό το ρυθμό, μετά από μερικά δύσκολα χρόνια, όπου συνεχίζαμε να προσπαθούμε. Το 2022 με τις αλλαγές στους κανονισμούς είχαμε το κορυφαίο μονοθέσιο, ξεκινήσαμε και όπως είπα είναι απίστευτο, να στέκομαι εδώ ως τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής».
Η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών είναι:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι:
Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή 1/12 το GP του Κατάρ.
Διαβάστε επίσης:
F1 Λας Βέγκας: Ο Ράσελ στην pole!
Στην Ελλάδα το Hyundai Inster!