Για να συμβεί αυτό στο Λας Βέγκας πρέπει να τερματίσει μπροστά από το Νόρις. Ακόμη όμως και ακριβώς πίσω του να τερματίσει αν ο Νόρις βρίσκεται από την 4η θέση και κάτω ο Φερστάπεν είναι πρωταθλητής.
Επίσης πρωταθλητής αναδεικνύεται αν δεν βαθμολογηθεί ο Νόρις. Στους κατασκευαστές τα πράγματα είναι πιο ρευστά καθώς η McLaren έχει ένα προβάδισμα 36 βαθμών από τη Ferrari και 49 από τη Red Bull.
Αυτό το Σαββατοκύριακο η Formula 1 επιστρέφει στο Λας Βέγκας για 4η φορά στην ιστορία της.
Μετά από δύο αγώνες που διεξήχθησαν σε μια διαδρομή που είχε χαραχτεί γύρω από το Caesars Palace το 1981 και το 1982 – είχαν νικήσει ο Άλαν Τζόουνς και ο Μικέλε Αλμπορέτο – πέρυσι το Grand Prix βρήκε νέο σπίτι στην πρωτεύουσα της ψυχαγωγίας, με την πίστα να χρησιμοποιεί μέρος της διάσημης Λεωφόρου (Strip) από την οποία πήρε το όνομά της.
Το Grand Prix του Λας Βέγκας είναι ο τρίτος φετινός αγώνας που διεξάγεται στις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά το Μαϊάμι και το Όστιν.
Μετά την πίστα του Σπα που έχει μήκος 7.004 μέτρα, η πίστα της Νεβάδα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στο ημερολόγιο με 6.201 μέτρα. Διαθέτει 17 στροφές και ο αγώνας διαρκεί 50 γύρους.
Είναι μια πίστα υψηλών ταχυτήτων, με τρεις ευθείες και τελικές ταχύτητες που έφτασαν τα 350 km/h πέρυσι, με αρκετές ευκαιρίες προσπέρασης, ειδικά στη στροφή 14. Υπάρχουν δυο ζώνες DRS ανάμεσα στις στροφές 4 και 5 (ενεργοποίηση στην έξοδο της 2) και στις στροφές 13 – 14 (ενεργοποίηση στην έξοδο της 13).
Φέτος, η δράση στην πίστα ξεκινά με δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών την Πέμπτη, οδηγώντας στον αγώνα που θα διεξαχθεί Σαββατόβραδο (08:00 πρωί Κυριακής στην Ελλάδα). εξ ολοκλήρου υπό το φως των προβολέων.
Υπάρχουν και άλλοι νυχτερινοί αγώνες – Μπαχρέιν, Σαουδική Αραβία, Σιγκαπούρη, Κατάρ και Αμπού Ντάμπι – αλλά κανείς δεν παρουσιάζει τόσο μεγάλη πτώση της θερμοκρασίας μεταξύ ημέρας και νύχτας όσο ο αγώνας αυτού του Σαββατοκύριακου.
Αυτό οφείλεται στην τοποθεσία της πόλης, στην έρημο Μοχάβε. Oι άλλες τέσσερις διαδρομές βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τη θάλασσα. Επιπλέον, η ημερομηνία του Νοεμβρίου αποκλείει το συνηθισμένο καιρό της άνοιξης ή του καλοκαιριού που διεξάγονται τα περισσότερα Grand Prix.
Είναι επομένως πολύ πιθανό τα μονοθέσια να αντιμετωπίσουν θερμοκρασία αέρα περίπου 10°C και παρόμοιες θερμοκρασίες οδοστρώματος.
Όπως έχει γίνει κανόνας για τις διαδρομές σε δημόσιους δρόμους, η Pirelli έχει επιλέξει τις τρεις πιο μαλακές γόμες για τον αγώνα: την C3 ως σκληρή, την C4 ως μέση και την C5 ως μαλακή, όπως και το 2023. Η κύρια πρόκληση στο μέτωπο των ελαστικών θα είναι η διατήρησή τους στο παράθυρο βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας, ειδικά κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων και ιδιαίτερα στον εμπρός άξονα. Οι οδηγοί θα πρέπει να είναι προσεκτικοί για να φέρουν τα ελαστικά σε θερμοκρασία χωρίς να τα υπερθερμάνουν, αποφεύγοντας τυχόν μπλοκαρίσματα στα έντονα σημεία πέδησης, ιδιαίτερα στο τέλος των μεγάλων ευθειών, κατά μήκος των οποίων τα ελαστικά υπόκεινται σε περαιτέρω μείωση της θερμοκρασίας στην επιφάνειά τους. Επιπλέον, οι χαμηλές θερμοκρασίες οδηγούν σε μείωση της πρόσφυσης και αυτό μπορεί να προκαλέσει αύξηση της τοπικής παραμόρφωσης.
Αυτοί οι παράγοντες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επιτάχυνση της φθοράς. Νομοτελειακά αυτό θα επιφέρει στρατηγική δύο αλλαγών, η οποία ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή πέρυσι.
Ωστόσο, μια αλλαγή μπορεί να αποδειχτεί ανταγωνιστική, ειδικά αν ο οδηγός φέρνει σταδιακά τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής τους σε μια μεγάλη περίοδο.
Λόγω της δυσκολίας να φέρουν τα λάστιχα σε θερμοκρασία λειτουργίας, η πρώιμη είσοδος στα πιτ για να προσπαθήσεις να κερδίσεις θέσεις με παράκαμψη (undercut) δεν είναι πολύ αποτελεσματική. Στην πραγματικότητα, θεωρητικά, η παραμονή για περισσότερους γύρους στην πίστα, είναι καλύτερη επιλογή.
Το φετινό Grand Prix του Λας Βέγκας θα είναι ο 79ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Οδηγών που διεξάγεται στις ΗΠΑ, από τότε που προσμετράτε η σύγχρονη ιστορία της Formula 1 (1950).
Οι ΗΠΑ έτσι βρίσκονται μαζί με τη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία στη δεύτερη θέση της λίστας των χωρών που έχουν φιλοξενήσει τα περισσότερα Grand Prix.
Μόνο η Ιταλία με 107 αγώνες έχει φιλοξενήσει περισσότερα Grand Prix. Μέχρι σήμερα, έχουν χρησιμοποιηθεί 11 διαδρομές στις Ηνωμένες Πολιτείες: Όστιν (12 Grand Prix), Ντάλας (1), Ντιτρόιτ (7), Ινδιανάπολη (19), Λας Βέγκας (3), Λονγκ Μπιτς (8), Μαϊάμι (3), Φοίνιξ (3), Ρίβερσαϊντ (1), Σεμπρινγκ (1) και Γουάτκινς Γκλεν (20).
Οι δύο οδηγοί που βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των νικητών σε αγώνες που έχουν διεξαχθεί στις ΗΠΑ θα βρίσκονται στην πίστα αυτό το Σαββατοκύριακο στο Λας Βέγκας: Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν έχουν από έξι νίκες ο καθένας.
Μετά τη νίκη του Charles Leclerc στο Όστιν τον περασμένο μήνα, η Ferrari είναι η πιο επιτυχημένη ομάδα στις ΗΠΑ με 14 νίκες.
Πέρα από τη μάχη του πρωταθλήματος τα φώτα θα είναι στραμμένα και στις παράπλευρες εκδηλώσεις που ετοιμάζουν οι οργανωτές στο Λας Βέγκας. Η ατμόσφαιρα πάρτι θα κυριαρχεί και το ρυθμό θα δίνει ο dj Tiesto.
Τα διάσημα club ζητούν δεκάδες χιλιάδες ευρώ για ένα τραπέζι 6-8 ατόμων ενώ και η απλή είσοδος χρεώνεται 1000 ευρώ.
Όπως σωστά τόνισε ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν το συγκεκριμένο GP θα προσφέρει τόσο θέαμα όσο και άθλημα. Καθώς έχουμε 10 ώρες διαφορά με το Λας Βέγκας ο αγώνας εκκινεί στις 22:00 το Σαββατόβραδο τοπική ώρα, στις 08:00 το πρωί της Κυριακής στη χώρα μας και θα μεταδοθεί απευθείας από το ANT1+.
Στο Formula 1 Show που ξεκινά αποκλειστικά στο ANT1+ μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα μπορείτε να παρακολουθήσετε μεταξύ άλλων μια συνέντευξη του Λιούις Χάμιλτον για το πως η F1, κατέκτησε την Αμερική.
Η απεσταλμένη του ΑΝΤ1+ στο Λας Βέγκας, Μαρία Θωμά θα καταγράφει τις παρουσίες διάσημων στα πάντοκ και θα μεταφέρει τον παλμό. Στην παρουσίαση της εκπομπής και στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης.
Τις προσπάθειες των συναθλητών του, θα σχολιάζει ο οδηγός αγώνων, Τζώρτζης Μαρκογιάννης.
ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 22ου GRAND PRIX ΣΕ ANT1, ΑΝΤ1+
Διαβάστε επίσης:
Πλειστηριασμοί: Νέο σφυρί για Λαϊνόπουλο – Σε αναστολή τα ιμάτια του Παζαρόπουλου
Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»