Ποιο Μονακό, ποιο Άμπου Ντάμπι και ποια Σιγκαπούρη; Viva Las Vegas!
Η Liberty Media ανέλαβε τις τύχες του σπορ το 2017 από τότε πολλά έχουν αλλάξει προς το καλύτερο. Οι Αμερικάνοι πήραν το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της εταιρείας που κατέχει τα εμπορικά δικαιώματα της F1 (FOM) για ένα ποσό κοντά στα 4.5 δις δολάρια πριν 7 χρόνια. Πέρυσι δέχτηκαν πρόταση να πουλήσουν σε ένα fund από τη Σαουδική Αραβία για 20 δις δολάρια. Για να τετραπλασιάσουν την αξία των μετοχών έχουν κάνει σοβαρές επενδύσεις και στοχευμένα βήματα.
Πρώτη τους κίνηση ήταν το άνοιγμα του σπορ στα social media. Δεύτερη κίνηση ήταν η συνεργασία με το Netflix και η παραγωγή του ντοκυμαντέρ «Drive to Survive» το οποίο σύστησε τη F1 σ’ ένα διαφορετικό κοινό, διευρύνωντας έτσι τη συνολική βάση. Τρίτη κίνηση ήταν η χρηματοδότηση τα χρόνια της πανδημίας ώστε να διεξαχθούν οι αγώνες. Η Liberty Media αναγκάστηκε να καλύψει χασούρα πάνω από 1 δις δολάρια το 2020 και το 2021.
Τέταρτη κίνηση ήταν η διεξαγωγή επιπλέον αγώνων στις ΗΠΑ, χώρα προέλευσης της Liberty Media αλλά και κορυφαία αγορά για τους χορηγούς και τους κατασκευαστές που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα. Πρώτα έγινε αγώνας στο Μαϊάμι και φέτος διοργανώθηκε αγώνας στο Las Vegas.
Η ιδιαιτερότητα του αγώνα στο Las Vegas είναι ότι διοργανώνεται από την ίδια τη Liberty Media. Στη σύγχρονη εποχή της F1 για πρώτη φορά διοργανώνει αγώνα η εταιρεία που κατέχει τα δικαιώματα και δεν το αναθέτει σε τοπικό οργανωτή.
Η διοργάνωση γίνεται μέσω της Las Vegas Grand Prix, επικεφαλής της οποίας είναι η Renee Wilm. Πέρυσι η F1 αγόρασε ένα οικόπεδο ανάμεσα στις Harmon Avenue και Koval Lane και έφτιαξε κτίριο για πιτ και πάντοκ. Η επένδυση αυτή μόνο ξεπέρασε τα 500 εκ. ευρώ, καθώς το εμβληματικό κτίριο είναι 4οροφο, εμβαδού 300.000 τετραγωνικών ποδών.
Η τελική διαδρομή επιλέχτηκε μετά από 30 διαφορετικά σχέδια. Διέρχονταν δε από το Sphere το οποίο από μόνο του ήταν μια τεράστια ατραξιόν. Επενδύθηκαν άλλα 500 εκ. για την οργάνωση του αγώνα. Το σύνολο της επένδυσης άγγιξε το 1 δις!
To μέσο εισιτήριο κόστιζε 1700 δολάρια η τιμή αυτή ήταν 6 φορές πάνω από το μέσο όρο των αγώνων. Στον αγώνα βρέθηκαν 315.000 θεατές κάποιοι από αυτούς επέλεξαν VIP φιλοξενία με κόστος που ξεπερνούσε τα 10.000 ευρώ ανά άτομο.
Τα ξενοδοχεία ήταν όλα γεμάτα, αν και μερικά από αυτά αναγκάστηκαν να ρίξουν τις τιμές προς το τέλος. Στα εστιατόρια οι κρατήσεις είχαν γίνει μήνες πριν και οι μεταφορές τις μέρες του αγώνα χτύπησαν κόκκινο. Όλα αυτά συνιστούν ένα τζίρο που άγγιξε τα 2 δις ευρώ.
Πρόκειται για τον πιο ακριβό αγώνα που έχει γίνει ποτέ στην ιστορία του θεσμού με μεγάλη διαφορά. Πόσο μάλλον που το αγωνιστικό κομμάτι ήταν συγκλονιστικό και έδωσε μάχη ως το πέσιμο της καρό σημαίας. Την ίδια στιγμή εκατοντάδες VIP συνωστίζονταν για μια θέση μπροστά στην κάμερα. Η F1 έφτιαξε νέο σημείο αναφοράς στην πρωτεύουσα της αμαρτίας, στο μεγαλύτερο θεματικό πάρκο στον πλανήτη, που πλέον έχει και δεύτερο θέμα εκτός του τζόγου: Την ταχύτητα!
Διαβάστε επίσης:
Toyota C-HR: Από 29χ. ξεκίνησαν οι πωλήσεις
Οδηγούμε το Honda Civic e:HEV!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συνελήφθη κι άλλος αστυνομικός της Βουλής για ενδοοικογενειακή βία
- Κυριάκος Μητσοτάκης: «Η Ελλάδα κάνει σταθερά βήματα προόδου» – Τι είπε για τον εθισμό των νέων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
- Βασίλης Κικίλιας: Ισχυρή σύσταση για αντιολισθητικές αλυσίδες σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές καθ’ όλη τη διάρκεια των εορτών
- Καιρός: Νέο έκτακτο δελτίο επιδείνωσης – Ισχυρές καταιγίδες, θυελλώδεις άνεμοι και χιόνια τη Δευτέρα και την παραμονή Χριστουγέννων