Ο Ολλανδός στάθηκε τυχερός απόψε, καθώς το αυτοκίνητο ασφαλείας, ανέτρεψε το προβάδισμα της Ferrari.

Ο αγώνας στο Λας Βέγκας ήταν συγκλονιστικός. Οι δυο Red Bull και η Ferrari του Λεκλέρκ έδωσαν μάχη για τη νίκη μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν στάθηκε διπλά τυχερός, στη 2η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 25ο γύρο. Πρώτον γιατί αυτή προκλήθηκε από τη σύγκρουσή του με το Ράσελ από την οποία βγήκε με πληγωμένη αεροτομή, η οποία όμως άντεξε ως το τέλος. Δεύτερον γιατί το αυτοκίνητο ασφαλείας μηδένισε τις διαφορές και τον έβαλε ξανά στο παιχνίδι με φρέσκα λάστιχα. Αντίθετα ο Λεκλέρκ ήταν άτυχος καθώς το αυτοκίνητο ασφαλείας ήρθε 4 γύρους μετά τη δική του μοναδική αλλαγή.

1

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στην εκκίνηση ο Λεκλέρκ είχε το προβάδισμα και ο Φερστάπεν ήταν δίπλα του. Ο Ολλανδός πήρε την εσωτερική, έσπρωξε το Μονεγάσκο προς τα έξω και πήρε το προβάδισμα. Ο Λεκλέρκ διαμαρτυρήθηκε, οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και έδωσαν ποινή 5 sec στο Φερστάπεν. Ο Ολλανδός τους έστειλε «χαιρετίσματα» αντιδρώντας στην απόφαση τους. Πίσω τους ο Αλόνσο βούτηξε στην εσωτερική έχασε τον έλεγχο έκανε τετακέ και χτύπησε με Μπότας, Πέρεζ. Βγήκε αυτοκίνητο ασφαλείας και στην επανεκκίνηση ο Νόρις έχασε τον έλεγχο και βρέθηκε εκτός πίστας, εγκαταλείποντας.

Ο Φερστάπεν παρότι πρώτος δεν μπόρεσε να απομακρυνθεί από το Λεκλέρκ o Mονεγάσκος κατάφερε μετά το 10ο γύρο να μπει σε ζώνη DRS και πέρασε τον Ολλανδό στον 16ο γύρο. Αμφότεροι είχαν εκκινήσει με τη μέση γόμα. Αμέσως μετά ο Φερστάπεν μπήκε στα πιτ και έβαλε τη σκληρή γόμα. Από το ρυθμό αγώνα ήταν σαφές ότι η σκληρή γόμα (C3) ήταν η πιο ισορροπημένη επιλογή για τις χαμηλές θερμοκρασίες (18 βαθμούς Κελσίου) που επικρατούσαν. Ο Φερστάπεν φάνηκε αμέσως να βολεύεται καλύτερα με τη σκληρή γόμα. Ο Λεκλέρκ καθυστέρησε 4 γύρους ν’ αλλάξει λάστιχα, καθώς ήταν σε στρατηγική μιας αλλαγής.

Το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας στον 26ο γύρο λόγω σύγκρουσης του Φερστάπεν με το Ράσελ έδωσε την ευκαιρία στις Red Bull να αλλάξουν ελαστικά χωρίς να χάσουν πολύ χρόνο. Για τον Πέρεζ που είχε λάστιχα 24 γύρων ήταν ένα ανέλπιστο δώρο αυτό. Ο Μεξικάνος βρέθηκε να διεκδικεί τη νίκη έτσι. Ο Λεκλέρκ δεν άλλαξε λάστιχα, ήταν πρώτος αλλά τον πέρασε ο Φερστάπεν. Μετέπειτα άρχισε να τον πιέζει και ο Πέρεζ. Ο Μονεγάσκος κρατούσε τη Ferrari μπροστά από τη Red Bull αλλά κάποια στιγμή ένα λάθος στα φρένα τον έφερε πίσω. Κατάφερε όμως να κρατηθεί κοντά στον Μεξικάνο και τον πέρασε εκ νέου στον τελευταίο γύρο. Ο Λεκλέρκ πήρε έτσι τους 18 βαθμούς της 2ης θέσης και έτσι η Ferrari μείωσε τη διαφορά της από τη Mercedes στους 4 βαθμούς στο πρωτάθλημα κατασκευαστών ενώ απομένουν  44 να μοιραστούν στον τελευταίο αγώνα στο Άμπου Ντάμπι την ερχόμενη Κυριακή 26/11.

Ο Φερστάπεν πήρε την 18η φετινή του νίκη, αυτό αποτελεί ρεκόρ όλων των εποχών. Έφτασε δε τις 53 νίκες ισοφαρίζοντας στην 3η θέση της σχετικής λίστας όλων των εποχών το Φέτελ. Θα έχει την ευκαιρία να τον περάσει στη Γιας Μαρίνα την ερχόμενη Κυριακή. Μόνο οι Σουμάχερ (91 νίκες) και Χάμιλτον (103 νίκες) έχουν περισσότερες εμφανίσεις στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Η τελική κατάταξη ήταν:

Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Μαξ Φερστάπεν τόνισε: «Ήταν ένας δύσκολο αγώνας. Προσπάθησα να περάσω μπροστά στην αρχή. Νομίζω ότι και οι δύο φρενάραμε αρκετά αργά, μετά καταλήξαμε λίγο έξω, οπότε οι αγωνοδίκες μου έδωσαν ένα πέναλτι για αυτό. Φυσικά, αυτό μας έριξε λίγο πίσω, έπρεπε να περάσω αρκετά μονοθέσια και μετά εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας ξανά. Το DRS εδώ ήταν πολύ ισχυρό, οπότε ακόμα και όταν έπαιρνες το προβάδισμα, αν ο αντίπαλος από πίσω παρέμενε στο DRS, θα είχε ακόμα την ευκαιρία να σε περάσει ξανά. Νομίζω ότι ήταν πολύ διασκεδαστικός αγώνας. Ελπίζω να το απόλαυσαν όλοι είμαι ήδη ενθουσιασμένος που θα επιστρέψω εδώ τον επόμενο χρόνο και ελπίζω να  να κάνω κάτι παρόμοιο».

Από την πλευρά του ο Λεκλέρκ ήταν απογοητευμένος με τη 2η θέση: «Ειλικρινά, το απόλαυσα τόσο πολύ. Είμαι φυσικά απογοητευμένος που τερμάτισα δεύτερος, αλλά στο τέλος αυτό ήταν το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε. Στην αρχή ήταν πολύ δύσκολο γιατί νομίζω ότι ο Μαξ από την εσωτερική γλίστρησε και με οδήγησε έξω. Αλλά μετά είχαμε τον ρυθμό, τον πέρασα. Ήμασταν πολύ δυνατοί συνολικά, οπότε ήταν ένας πολύ καλός αγώνας. Ήμασταν λίγο άτυχοι με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Δεν άλλαξα λάστιχα διατήρησα την πρώτη θέση και αυτό ήταν δύσκολο με τα παλαιότερα ελαστικά προς το τέλος. Δεύτερη θέση μετά από πολλές μάχες, ειλικρινά, το απόλαυσα».

Ο Πέρεζ με τους βαθμούς της 3ης θέσης εξασφάλισε τη 2η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών, αυτό το πετυχαίνει πρώτη φορά η Red Bull. Επόμενος αγώνας την επόμενη Κυριακή στο Άμπου Ντάμπι για το φινάλε της χρονιάς.

Διαβάστε επίσης

F1 Las Vegas: Οι Ferrari έκαναν το 1 – 2!