Όλα συγκλίνουν προς την μητέρα των μαχών στο Άμπου Ντάμπι στις 12/12. Ο τίτλος θα μείνει ανοιχτός ως την τελευταία στροφή του τελευταίου αγώνα. Ο Χάμιλτον με δυο σερί νίκες σε Βραζιλία και Κατάρ κατάφερε να μειώσει τη διαφορά των 21 βαθμών σε 8 και πλέον πάει με άλλο αέρα, ψυχολογία στην Σαουδική Αραβία στις 5/12. Σήμερα ο αγώνας ήταν εύκολος για τον Βρετανό οδηγό που εκκινούσε από την pole, δεν απειλήθηκε και δεν πιέστηκε σε κανένα σημείο.
Ενενήντα λεπτά πριν την εκκίνηση οι αγωνοδίκες ορθώς επέβαλλαν ποινή 5 θέσεων στο Φερστάπεν ο οποίος δεν μείωσε ταχύτητα παρά τη διπλή κίτρινη σημαία στις κατατακτήριες δοκιμές. Έτσι ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας βρέθηκε να εκκινεί 7ος. Στην πρώτη στροφή έστριψε 4ος, καθώς στάθηκε τυχερός πέρα από ικανός. Ο Γκασλί που είχε πέσει 3ος πίσω από τον Αλόνσο έκανε ένα «Σαραβάκο» στην έξοδο της στροφής 16 για να μη φανεί ότι τον αφήνει να περάσει και ο Ολλανδός βρέθηκε 3ος στον 3ο γύρο. Ο Αλόνσο δεν αποτέλεσε εμπόδιο και έτσι μόλις στον 5ο γύρο ο Φερστάπεν ήταν πίσω από το Χάμιλτον. Αμφότεροι με μέση γόμα, αλλά ήταν ξεκάθαρο πως ο Βρετανός ήλεγχε τη διαφορά και την αύξανε σταδιακά.
Η πρώτη αλλαγή ελαστικών ήρθε για το Φερστάπεν στον 18ο γύρο, ο Ολλανδός έβγαλε τη μέση και έβαλε τη σκληρή γόμα. Ο Χάμιλτον γκρίνιαζε στους μηχανικούς του «μη μου αλλάξετε ακόμη λάστιχα είναι μια χαρά» αλλά στη Mercedes παίζοντας ασφάλεια του έβαλαν επίσης τη σκληρή γόμα στον 19ο γύρο. Ο Βρετανός και μ’ αυτό το λάστιχο είχε την άνεση να αυξήσει τη διαφορά ως τα 10 sec. Την ίδια στιγμή στη Mercedes είχαν «ξεχάσει» το Μπότας με τη μέση γόμα μέχρι που το εμπρός αριστερά ελαστικό – αυτό που καταπονείται περισσότερο στην συγκεκριμένη πίστα – κλάταρε. Στόχευαν σε στρατηγική μιας αλλαγής με το Φινλανδό, παρότι η Pirelli είχε πει πως είναι μεγάλο ρίσκο και τον άφησαν για 34 γύρους από τους 57 με τη μέση γόμα. Ακατανόητα πράγματα από τους πρωταθλητές!
Μετά από 34 γύρους με τη μέση γόμα ο Μπότας είχε κλατάρισμα.
Ο Αλόνσο που είχε βάλει τη σκληρή γόμα στον 24ο γύρο έφτασε μια χαρά μ’ αυτή στον τερματισμό, οδηγώντας αλάνθαστα. Ο Ισπανός κατάφερε να τερματίσει 3ος επωφελούμενος από το λάθος των ανθρώπων της Mercedes να κρατήσουν τη μέση γόμα για 34 γύρους αλλά και αυτό της Red Bull να κάνει δυο πιτ στοπ και στον Πέρεζ, τον έβαλε στον 20στο γύρο και μετέπειτα στον 42ο γύρο μαζί με τον Φερστάπεν. Αμφότεροι έβαλαν μέση γόμα, όπως και ο Χάμιλτον στον 43ο γύρο και πήγαν μ’ αυτή άλλους 14 γύρους ως το φινάλε. Προφανώς ο Πέρεζ που εκκινούσε 11ος και κάνοντας ένα πιτ στοπ παραπάνω έχασε άλλα 24 sec δεν κατάφερε να πιάσει τον Αλόνσο που εκκινούσε 3ος. Τα απανωτά κλαταρίσματα της σκληρής γόμας στις Williams οδήγησαν σε εγκατάλειψη του Λατίφι, οι αγωνοδίκες υιοθέτησαν στρατηγική εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και ο αγώνας τελείωσε κάπου εκεί με το Φερστάπεν να κάνει άλλο ένα πιτ στοπ. Έβαλε μαλακή γόμα και σημείωσε τον ταχύτερο γύρο παίρνοντας έναν ακόμη βαθμό. Έτσι η διαφορά του από το Χάμιλτον είναι στους 8 βαθμούς.
Ο Αλόνσο είχε να βρεθεί στο βάθρο από το Ουγγρικό GP του 2014, τότε ήταν 2ος για λογαριασμό της Ferrari. Πέρασαν επτά χρόνια από τότε και ο 40χρονος σήμερα, πρωταθλητής κατάφερε να επιστρέψει με την Alpine.
Στη μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών η Mercedes διατηρεί προβάδισμα μόλις 5 βαθμών έναντι της Red Bull κι αν συνεχίσει έτσι ο Μπότας δεν τα βλέπω καλά τα πράγματα. Η Ferrari έχει διαφορά 39,5 βαθμούς από τη McLaren λογικά έχει καθαρίσει με την 3η θέση, ενώ η Alpine με πήρε προβάδισμα 25 βαθμών από την Alpha Tauri στη μάχη της 5ης θέσης.
Επόμενος αγώνας στις 5/12 το GP της Σαουδικής Αραβίας στη Τζέντα. Εκεί δίνεται ένας αγώνας δρόμου για να ολοκληρωθεί η πίστα και παραμένει άγνωστο αν θα προλάβουν να τα έχουν όλα στη θέση τους σε 10 μέρες.
Η τελική κατάταξη σήμερα ήταν:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν