Οι οδηγοί έφτασαν στα ανθρώπινα όρια, καθώς οι υποχρεωτικές αλλαγές ελαστικών για λόγους ασφαλείας έδωσαν φρενήρη ρυθμό στον αγώνα.

O χθεσινός αγώνας θα μείνει στην ιστορία για την πίεση που ασκήθηκε στους οδηγούς κατά τη διάρκεια του. Το ύψος των κερμπ προκαλούσε χτυπήματα στα ελαστικά, όπως διαπιστώθηκε από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Οι οργανωτές παρενέβηκαν αλλάζοντας τα όρια της πίστας και η FIA σε συνεργασία με την Pirelli έβγαλαν μια οδηγία ότι το ανώτατο όριο χρήσης των ελαστικών θα ήταν οι 18 γύροι. Καθότι ο αγώνας διαρκούσε 57 γύρους, αυτό οδήγησε νομοτελειακά σε 3 τουλάχιστον αλλαγές ελαστικών.

Με τη μαλακή γόμα όπως φάνηκε από τον αγώνα Sprint του Σαββάτου, να μην αποτελεί αξιόπιστη λύση για πολλούς γύρους, οι οδηγοί περιορίστηκαν στη χρήση της μέσης και της σκληρής γόμας. Απ’ αυτές διέθεταν όλα κι όλα πέντε σετ από την αρχή του τριημέρου τα οποία εξάντλησαν καθώς κανείς δεν χρειάζονταν να διαχειριστεί τα ελαστικά ούτε να τα προφυλάξει βάση της ταχύτερης στρατηγικής. Όλοι πήγαιναν τέρμα γκάζι συνέχεια, με αποτέλεσμα αρκετοί οδηγοί να φτάσουν στα όρια τους.

Ο Σάρτζαντ εγκατέλειψε από εξάντληση, ο Οκόν έκανε εμετό ενόσω οδηγούσε από την ένταση, ο Στρολ βρέθηκε στο ιατρείο της πίστας, ο Πιάστρι δεν μπορούσε να σταθεί όρθιος μετά τον τερματισμό. Οι περισσότεροι οδηγοί ήταν σε οριακή κατάσταση.

Ο αγώνας εκκίνησε με δράμα καθώς στην πρώτη στροφή συγκρούστηκαν οι Mercedes μεταξύ τους. Ο Ράσελ εκκινούσε δεύτερος, ο Χάμιλτον τρίτος αλλά είχε βάλει τη μαλακή γόμα στην εκκίνηση έναντι της μέσης που είχαν οι υπόλοιποι οδηγοί γύρω του. Αυτό του έδωσε καλύτερη πρόσφυση και στην πρώτη στροφή βρέθηκαν μαζί Χάμιλτον, Ράσελ, Φερστάπεν με τον Ολλανδό από την εσωτερική, τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή από την εξωτερική και το Ράσεν ανάμεσά τους.

Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing, David Beckham and Red Bull Racing Team Principal Christian Horner  

Ο Ράσελ δεν είχε που να πάει, ο Χάμιλτον όταν έστριψε χτύπησε με τον πίσω δεξιά τροχό του, τον εμπρός αριστερά του Ράσελ. Αρχικά αντέδρασε «με πέταξε έξω ο teammate μου» αλλά μετέπειτα παραδέχτηκε το λάθος που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη και ανέλαβε την ευθύνη. Αντίθετα ο Ράσελ μπόρεσε να συνεχίσει και κατάφερε από τελευταίος να ανέβει 4ος εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα της Mercedes.

Πιο μπροστά ο Φερστάπεν έκανε ένα μοναχικό αγώνα σημειώνοντας σχετικά εύκολα την 14η νίκη του σε 17 αγώνες. Οι McLaren των Πιάστρι και Νόρις που εκκινούσαν από την 6η και 10η θέση αντίστοιχα ανέβηκαν στις θέσεις 2 και 3 χάρη στην ταχύτητα των πορτοκαλί μονοθεσίων. Ο Νόρις βρέθηκε να διαμαρτύρεται στο τέλος ζητώντας να τον αφήσουν να επιτεθεί στον Πιάστρι.

Η βρετανική ομάδα όμως επέλεξε να σιγουρέψει τους 33 βαθμούς που την έφεραν μια αναπνοή (-11β.) από την Aston Martin στη μάχη της 4ης θέσης στους κατασκευαστές. Αντίθετα η Ferrari που δεν τα πήγε καλά σ’ αυτό τον αγώνα έχασε έδαφος (8 β.) στη μάχη της 2ης θέσης έναντι της Mercedes που πλέον αύξησε τη διαφορά στους 28 βαθμούς.  Οι κόκκινοι διέγνωσαν ένα πρόβλημα στο σύστημα τροφοδοσίας της Ferrari του Σάινθ (διαρροή καυσίμου) μια ώρα πριν την εκκίνηση, δεν προλάβαιναν να το διορθώσουν καθώς χρειάζονταν αφαίρεση της υβριδικής μηχανής και έτσι αποφάσισαν να μην εκκινήσει το μονοθέσιο του Ισπανού.

Ο Λεκλέρκ με την άλλη Ferrari έκανε ένα μοναχικό αγώνα, εκκίνησε και τερμάτισε 5ος χωρίς να είναι σε θέση να διεκδικήσει κάτι περισσότερο. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον έφτασε και τον πέρασε ο Ράσελ που είχε βρεθεί τελευταίος μετά τη σύγκρουση με το Χάμιλτον στον 1ο γύρο. Αξιοσημείωτη η προσπάθεια των Alfa Romeo απαλλαγμένοι από το άγχος φθοράς των ελαστικών οι Μπότας και Ζου έφεραν τα δυο μονοθέσια στους βαθμούς στην 8η και 9η θέση. Για πρώτη φορά τερμάτισαν και οι δυο στη δεκάδα παίρνοντας 6 πολύτιμους βαθμούς για την ομάδα που πέρασε τη Haas και ανέβηκε στην 8η θέση των κατασκευαστών.

Μετά το τέλος του αγώνα ο Φερστάπεν εξέφρασε την επιθυμία για ακόμη περισσότερες νίκες, έχει 14 σε 17 αγώνες φέτος: «Ξεκαθάρισα τον αγώνα από το πρώτο μέρος. Μετά διαχειρίστηκα το ρυθμό και άλλαζα ελαστικά τη σωστή στιγμή. Οι McLaren ήταν γρήγορες σήμερα, πίεζαν, οπότε ήταν σκληρός αγώνας. Θα απολαύσω λίγο την κατάκτηση του τίτλου, αλλά απομένουν μερικοί αγώνες που θέλω να κερδίσω».

Επόμενος αγώνας στις 22/10 είναι το Αμερικάνικο GP στο Ώστιν του Τέξας. Ακολουθούν Μεξικό (29/10), Βραζιλία (5/11), Λας Βέγκας (18/11) και Άμπου Ντάμπι 26/11.

Η τελική κατάταξη ήταν:

Δείτε πώς διαμορφώνονται οι χάρτες των αποτελεσμάτων για δήμους και περιφέρειες

Διαβάστε επίσης:

F1 Κατάρ: Νίκη Πιάστρι, τίτλος για το Φερστάπεν!

Porsche, Duotone: Φόρος τιμής στο “Pink Pig”

Jeep Avenger 1.2lt/100PS!