Απομένουν 3 αγώνες για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος και η F1 πάει σ’ έναν καινούργιο προορισμό, στη Μέση Ανατολή.

Οι τρεις τελευταίοι αγώνες του πρωταθλήματος είναι στην ίδια περιοχή, Κατάρ, Σαουδική Αραβία και ΗΑΕ γειτνιάζουν. Η F1 με τον αγώνα αυτής της Κυριακής (16:00 απευθείας ΕΡΤ, Cosmote) ολοκληρώνει μια τριπλέτα συνεχόμενων αγώνων σε δυο ηπείρους: Μεξικό, Βραζιλία, Κατάρ. Οι δυο μονομάχοι του τίτλου κέρδισαν ο καθένας από έναν αγώνα και τώρα ερίζουν για τον τρίτο.

Ο Φερστάπεν κέρδισε στο Μεξικό, ο Χάμιλτον στην Βραζιλία και η διαφορά ανάμεσά τους περιορίστηκε στους 14 βαθμούς με τον Ολλανδό να προηγείται. Απομένουν δε 78 βαθμοί να μοιραστούν στους τρεις τελευταίους αγώνες, οπότε όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά. Είναι η πρώτη επίσκεψη της F1 στο Λοσάιλ. To βασικό χαρακτηριστικό της πίστας είναι η αλληλουχία γρήγορων στροφών. Οι κλίσεις στις αεροτομές θα είναι οι μέγιστες όμως αυτό θα εξαρτηθεί από το πόσες στροφές τελικά θα εξαρτώνται από την ελκτική ή την αεροδυναμικά παραγόμενη πρόσφυση.

Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Mercedes έχει προβάδισμα 11 βαθμών έναντι της Red Bull ενώ στη μάχη της 3ης θέσης η Ferrari πήρε μια σοβαρή ανάσα 31.5 βαθμών από τη McLaren. Η βρετανική εταιρεία συμπληρώνει 900 GP αυτή την Κυριακή. Ο αγώνας στο Λοσάιλ είναι η 74η διαφορετική τοποθεσία όπου γίνεται GP και το Κατάρ γίνεται η 33η χώρα που φιλοξενεί αγώνα F1.

Ο μόνος από τους 20 οδηγούς που έχει αγωνιστεί στο Λοσάιλ είναι ο Πέρεζ το 2008 -2009 στο ασιατικό GP2. Η πίστα λειτουργεί από το 2004 και είναι γνωστή για τους αγώνες Moto GP.  O αγώνας εκκινεί στις 17:00 τοπική ώρα και η δύση του ηλίου είναι στις 16:44. Θα διεξαχθεί υπό το φως των προβολέων.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

  •  Για το πρώτο Grand Prix στο Κατάρ που θα διαρκέσει 57 γύρους επιλέχθηκε η γόμα C1 ως P Zero λευκή/σκληρή, η C2 ως P Zero κίτρινη/μέση και η C3 ως P Zero κόκκινη μαλακή. Αυτή είναι η 5η και τελευταία φορά φέτος, που χρησιμοποιούνται οι τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της Pirelli.
  • Τα δεδομένα και οι προσομοιώσεις των ομάδων δείχνουν πως η πίστα του Λοσάιλ φθείρει πολύ τα ελαστικά. Υπάρχουν πολύ απαιτητικές στροφές, παρόμοιες με αυτές σε Σίλβερστον, Μουτζέλο και αρκετά τραχιά άσφαλτος. Η πρόσφυση μπορεί επίσης να επηρεαστεί από την άμμο που προέρχεται από την έρημο η οποία περιβάλλει την πίστα. Καθώς το Κατάρ είναι εντελώς νέος προορισμός για τη Formula 1, η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας: Είναι βέβαιο ότι μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν στην ποικιλία απαιτήσεων της πίστας Λοσάιλ.
  • Η ευθεία εκκίνησης τερματισμού έχει μήκος λίγο πάνω από ένα χιλιόμετρο, ενώ η υπόλοιπη πίστα είναι μια γρήγορη αλληλουχία 16 στροφών. Οπότε τα ελαστικά δουλεύουν σκληρά, συνεχώς. Αυτό θα οδηγήσει σε μια αναμενόμενα υψηλή φθορά.
  • Η πίστα έχει την άσφαλτο που στρώθηκε εκεί το 2004. Προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και είναι πια αρκετά τραχιά. Έτσι προκαλεί φθορά αλλά και πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.
  •  Παρότι σε πολλά σημεία έχει τοποθετηθεί τεχνητό γκαζόν ώστε να συγκρατεί την άμμο της ερήμου, η άσφαλτος έχει πολύ σκόνη και αυτό επηρεάζει την πρόσφυση.
  • Οι στροφές από την 12 έως την 14 αποτελούν μια τριπλέτα δεξιάς κατεύθυνσης που μοιάζει με μια παρατεταμένη στροφή υψηλών πλευρικών φορτίσεων που φτάνουν τα 5.2g. Υπό αυτή την έννοια θυμίζει την περίφημη στροφή 8 στην Τουρκία μόνο που έχει αντίθετη φορά.
  • Ο αγώνας στο Κατάρ θα είναι ένας από τους τέσσερις φετινούς που θα διεξαχθούν βράδυ, υπό το φως των προβολέων. Αυτό σημαίνει πως η διακύμανση της θερμοκρασίας του οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του grand prix θα διαφέρει από το σύνηθες ενός απογεύματος. Υπάρχει πιθανότητα μεγάλης πτώσης της θερμοκρασίας καθώς στην έρημο η θερμοκρασιακή διαφορά ανάμεσα στη μέρα και στη νύχτα είναι μεγάλη. Παρότι ο αγώνας γίνεται στις 17:00 ώρα τοπική (16:00 ώρα Ελλάδος) δυο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών (FP1, FP3) θα διεξαχθούν στη ζέστη της ημέρας. Οπότε μόνο το FP2 και οι κατατακτήριες δοκιμές θα δώσουν μια πραγματικά αντιπροσωπευτική εικόνα για τις συνθήκες αγώνα.
  • Δεν υπάρχουν αγώνες υποστήριξης στο πρόγραμμα και η πίστα δεν έχει χρησιμοποιηθεί πολύ τελευταία. Αυτό σημαίνει πως δεν θα υπάρχει στρωμένη γόμα στο οδόστρωμα προτού αρχίσουν οι ελεύθερες δοκιμές. Οπότε οι οδηγοί στην αρχή θα αντιμετωπίσουν ολισθηρό οδόστρωμα και μετά θα βελτιωθεί πολύ έντονα το κράτημα της πίστας. Επίσης η άσφαλτος θα χάνει το κράτημά της όταν ο αέρας φέρνει άμμο στην πίστα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε:

«Το Κατάρ θα δώσει μια νέα πρόκληση σε ένα μοναδικό σημείο με ιδιαίτερο χαρακτήρα, αδημονούμε γι’ αυτή την πρώτη μας επίσκεψη. Πηγαίνοντας σε μια νέα πίστα δεν βαδίζουμε στο άγνωστο. Στηριζόμαστε στις προσομοιώσεις αλλά και στις πληροφορίες που συλλέξαμε ώστε να διαλέξουμε γόμες. Δεν είχαμε την ευκαιρία να μετρήσουμε την τραχύτητα της ασφάλτου με τα όργανά μας, αλλά ο οργανωτής μας έδωσε πολύ χρήσιμες πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά της πίστας.

Απ’ ότι εκτιμούμε τα πιο σκληρά ελαστικά της γκάμας μας, θα ταιριάξουν καλά στη Λοσάιλ που έχει τραχιά άσφαλτο και απαιτητικές στροφές. Καθώς δεν έχουμε αγωνιστεί ξανά εκεί η αληθινή εικόνα για το πως δουλεύουν τα ελαστικά, θα φανεί αφότου φτάσουμε στην πίστα».

Διαβάστε επίσης: