Το Καναδικό GP θα συζητηθεί αρκετά για 3 λόγους:
- Επική μάχη Αλόνσο – Χάμιλτον για τη δεύτερη θέση
- Βγήκε η στρατηγική της Ferrari
- Απίστευτη βελτίωση της
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φερστάπεν να διατηρεί την πρώτη θέση από την αρχή ως τέλος χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Ο Ολλανδός οδηγός είχε το ρυθμό να φτιάξει μια διαφορά ασφαλείας που μετά διατήρησε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.
Είναι αλήθεια όμως πως η συνήθης διαφορά του από την Aston Martin και τη Mercedes έπεσε στο μισό. Πίσω από το Φερστάπεν δόθηκε πραγματική μάχη ανάμεσα στο Χάμιλτον και τον Αλόνσο για τη 2η θέση.
Ο Χάμιλτον κατάφερε να περάσει τον Ισπανό στην εκκίνηση και έμεινε μπροστά του για αρκετούς γύρους. Η ροή του αγώνα διακόπηκε από αυτοκίνητο ασφαλείας στον 12ο γύρο όταν ο Ράσελ χτύπησε στον τοίχο και γέμισε την πίστα συντρίμμια.
Ο Βρετανός έχασε την ψυχραιμία του και τον ρυθμό του μετά την εκκίνηση, καθώς ο Χάμιλτον πέρασε τον Αλόνσο και αυτός έμεινε πιο πίσω.
Οι τρεις πρώτοι που είχαν εκκινήσει με τη μέση γόμα (C4), έσπευσαν στα πιτ όπου έβαλαν τη σκληρή γόμα (C3). Δεν άλλαξε κάτι στη σειρά: Φερστάπεν, Χάμιλτον, Αλόνσο.
Υπήρξε όμως μια ένταση στην έξοδο εκεί που ο Αλόνσο θεατρινίστικα έπαιξε με το τιμόνι τη στιγμή που ο Χάμιλτον έβγαινε μπροστά του. Όταν απομακρύνθηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 17ο γύρο ήταν σαφές ότι η Aston Martin βολεύονταν καλύτερα με τη σκληρή γόμα.
Ο Αλόνσο μπήκε στη ζώνη DRS του Χάμιλτον και τον πέρασε στα φρένα για το τελευταίο σικέιν. Μια καθαρή μάχη με το Χάμιλτον να τοποθετεί το μονοθέσιό του στο μέσο του δρόμου και τον Αλόνσο να βουτάει από την εσωτερική. Ο Βρετανός προσπάθησε να μείνει πίσω του, αλλά εις μάτην. Η Aston Martin είχε τη δυναμική να κρατηθεί σε απόσταση ασφαλείας.
Στη Mercedes άλλαξαν τακτική έβαλαν το Χάμιλτον μέσα για μια ακόμη αλλαγή στον 40στο γύρο. Καθότι δεν είχαν άλλο σετ σκληρής γόμας του έβαλαν τη μέση γόμα. Η αλλαγή της Mercedes πυροδότησε την αντίδραση και των προπορευόμενων.
Ο Αλόνσο μπήκε στον 41ο γύρο και έβαλε σκληρή γόμα, ο Φερστάπεν ακολούθησε στον 42ο γύρο επιλέγοντας τη σκληρή γόμα. Ο Χάμιλτον πίεσε προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί την ταχύτητα της μέσης γόμας, πλησίασε στο δευτερόλεπτο αλλά δεν μπόρεσε να πάρει DRS.
Πίσω από τους τρεις πρώτους τερμάτισαν στις θέσεις 4 και 5 οι δυο Ferrari των Λεκλέρκ – Σάινθ. Οι κόκκινοι εκκινούσαν από τις θέσεις 10 – 11 και για πρώτη φορά εδώ και καιρό έκαναν μια επιλογή στρατηγικής που τους βγήκε: Εκκίνησαν με τη μέση γόμα και όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, παρέμειναν στην πίστα, δεν μπήκαν για αλλαγή ελαστικών.
Εκμεταλλεύτηκαν τους γύρους του αυτοκινήτου ασφαλείας προστάτεψαν τα λάστιχά τους και έκαναν μια και μοναδική αλλαγή στον 38ο γύρο ο Σάινθ και στον επόμενο ο Λεκλέρκ.
Έβαλαν τη σκληρή γόμα και πήγαν ως το τέλος χωρίς να κοντράρει ο ένας τον άλλο καθώς υπήρχε σαφή εντολή από την ομάδα.
Έτσι για πρώτη φορά μετά από καιρό η Ferrari παρουσίασε μια συγκροτημένη εικόνα σε αγώνα πήρε τους 22 βαθμούς και εκμεταλλεύτηκε τη δυναμική του μονοθεσίου της. Πιο πίσω δόθηκε τεράστια μάχη για τις υπόλοιπες θέσεις.
Ο Πέρεζ δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί την ταχύτητα της Red Bull ο ρυθμός του για έναν ακόμη αγώνα ήταν κακός και περιορίστηκε στην 6η θέση χωρίς να μπορέσει ν’ απειλήσει τις Ferrari. Είναι ξεκάθαρο ότι τόσο αυτός όσο και ο Στρολ (9ος με την άλλη Aston Martin) δεν έχουν το ρυθμό των Φερστάπεν και Αλόνσο αντίστοιχα.
Ο Άλεξ Άλμπον έφερε την αναβαθμισμένη Williams στην 7η θέση. Μετά την πρεμιέρα στο Μπαχρέιν όπου είχε πάρει το βαθμό της 10ης θέσης ήταν η πρώτη φορά που ο Ταϊλανδός βρέθηκε στους βαθμούς.
Η Williams έχει νέο αεροδυναμικό πακέτο με βελτιώσεις σ’ όλα τα σημεία. Ο Άλμπον ήταν ο μόνος που είχε αυτή την αναβάθμιση ο Σάρτζαντ είχε το παλιό πακέτο. Ο Αμερικάνος έμεινε με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή.
Ο Άλμπον πήρε τις ψήφους του οδηγού της ημέρας από τους φιλάθλους της F1 για την προσπάθειά του. Ο Ταϊλανδός έδωσε τρομερή μάχη με τους Οκόν, Στρολ και Μπότας που τον πίεζαν ασφυκτικά.
Ήταν η 41η νίκη του Φερστάπεν με τη Red Bull που έφτασε τις 100 χτες ως ομάδα: «Φυσικά είμαι πολύ χαρούμενος που κέρδισα εδώ στον Καναδά. Ωστόσο, δεν ήταν ένας εύκολος ή απλός αγώνας, ήταν αρκετά δύσκολο να φέρεις και να διατηρήσεις τα ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία. Αυτή είναι η 100η μας νίκη και είναι μια απίστευτη στιγμή για την ομάδα, η σκληρή δουλειά δεν σταματά εδώ όμως, ο νέος στόχος είναι 200 νίκες!
Από τότε που ήμουν μικρό παιδί στα καρτ, πάντα ονειρευόμουν να γίνω οδηγός της Formula 1 αλλά δεν θα φανταζόμουν ποτέ ότι θα κερδίσω τόσους πολλούς αγώνες, ώστε να ισοφαρίσω τον Άιρτον Σένα είναι απίστευτο και νιώθω πραγματικά περήφανος για αυτό. Ας ελπίσουμε ότι θα έχουμε πολλές περισσότερες νίκες στο μέλλον, δεν θέλω να σταματήσω τώρα».
Από την πλευρά του ο Αλόνσο συμπλήρωσε: «Ήταν ένα υπέροχο αποτέλεσμα για την Aston Martin ένα ακόμη βάθρο. Νομίζω ότι ήταν ο πιο ανταγωνιστικός μας αγώνας μέχρι σήμερα και οι αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο λειτουργούν καλά. Έχασα τη θέση από το Χάμιλτον στην αρχή, αλλά είχαμε καλό ρυθμό και μετά από μάχη πήραμε ξανά τη δεύτερη θέση. Ο Λιούις πίεζε στο τέλος και έπρεπε να τον κρατήσουμε σε απόσταση και να μην κάνουμε λάθη. Ελπίζουμε να ασκήσουμε μεγαλύτερη πίεση στο Μαξ στην Αυστρία».
Ο Χάμιλτον ήταν λίγο απογοητευμένος με την 3η θέση: «Το να έχουμε σταθερότητα και να ανεβαίνουμε ξανά στο βάθρο εδώ είναι φανταστικό. Είναι μεγάλη τιμή να ανεβαίνω στο βάθρο με άλλους δύο παγκόσμιους πρωταθλητές. Δεν είχαμε τον ρυθμό σήμερα να τους κοντράρουμε. Δυσκολευόμαστε ιδιαίτερα για πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών. Έχουμε ακόμη πολλή δουλειά να κάνουμε ωστόσο, σιγά σιγά πλησιάζουμε αυτούς που βρίσκονται μπροστά. Πιστεύω ότι θα φτάσουμε εκεί σε κάποιο στάδιο, πάμε προς τη σωστή κατεύθυνση».
Η τελική κατάταξη ήταν:
Μετά την 6η του νίκη σε 8 αγώνες ο Φερστάπεν έχει 195 βαθμούς, ο Πέρεζ 126 βαθμούς, ο Αλόνσο 117 βαθμούς και ο Χάμιλτον 102. Στους κατασκευαστές προηγείται η Red Bull με 321 βαθμούς και ακολουθούν Mercedes με 167, Aston Martin με 154 και Ferrari με 122. Επόμενος αγώνας στην έδρα των Ταύρων το Αυστριακό GP στις 2/7.
Διαβάστε επίσης:
F1 Καναδά: Μεικτές συνθήκες, Φερστάπεν στην pole!
To Ford Ranger Raptor στο Ράλι Ντακάρ!
──────────────────
Εκλογές 2023
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!