Σε μια πίστα που στέγνωνε ο Αλόνσο εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και πήρε τη 2η θέση. Από το τέλος εκκινεί ο Λεκλέρκ.

Η πίστα Ζυλ Βιλνέβ επιφύλασσε μια δυνατή πρόκληση για τους 20 οδηγούς. Η βροχή σταμάτησε όταν ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές και οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τα βρόχινα ελαστικά στο Q1. Στο Q2 έβαλαν τα ενδιάμεσα ελαστικά όπως και στο Q3. Στο τέλος του Q3 o Ράσελ ρίσκαρε με τα σλικ ελαστικά αλλά οι συνθήκες δεν ήταν ακόμη κατάλληλες για να κάνει τη διαφορά.

Προφανώς το κράτημα στην πίστα βελτιώνονταν κάθε στιγμή απαιτούνταν όμως και ιδιαίτερη ικανότητα για να αποφύγεις το λάθος και να εκμεταλλευτείς όλη τη διαθέσιμη πρόσφυση. Ένα λάθος που έκανε ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari στην τελευταία στροφή πιέζοντας στο όριο στον τελευταίο γύρο. Ο Ισπανός καθότι ο Λέκλερκ είχε σταματήσει (άλλαξε όλα τα εξαρτήματα της υβριδικής μηχανής και εκκινεί 19ος) ήθελε να πάρει την pole για τη Ferrari. Έχασε όμως στιγμιαία το πίσω μέρος στην τελευταία στροφή και μαζί μ’ αυτό και μισό δευτερόλεπτο που τον έφερε στην 3η θέση. Πάντως ακόμη και χωρίς το λάθος δύσκολα θα μπορούσε ν’ απειλήσει το Φερστάπεν που ήταν σε δικό του ρυθμό. Ενδεικτική είναι και η διαφορά από τον δεύτερο Αλόνσο στα 6 δέκατα.

Ο Ισπανός πρωταθλητής και νικητής στο Μόντρεαλ το 2006 έκανε έναν αλάνθαστο γύρο στο Q3 με την Alpine, που τον έφερε στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Μένει να δούμε αν θα μπορέσει να κρατηθεί εκεί σήμερα υπό την πίεση του συμπατριώτη του Κάρλος Σάινθ αλλά και του Λιούις Χάμιλτον που εκκινεί 4ος. Πιο πίσω οι δυο Haas έκαναν την έκπληξη και από την 3η σειρά της εκκίνησης ελπίζουν να βαθμολογηθούν.

Οι τρεις πρώτοι στις κατατακτήριες δοκιμές: Σάινθ, Φερστάπεν, Αλόνσο.

 Οι συνθήκες χτες ήταν πολύ δύσκολες καθώς έκανε κρύο η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν στους 16 βαθμούς Κελσίου και η θερμοκρασία αέρα στους 13 βαθμούς Κελσίου. Για τους οδηγούς ήταν μια πρόκληση και μια σπαζοκεφαλιά να φέρουν τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας και να τα διατηρήσουν εντός αυτής για τον γρήγορο γύρο τους.

Σήμερα στον αγώνα τα πράγματα θα είναι διαφορετικά. Καταρχάς δεν προβλέπεται βροχή αλλά το οδόστρωμα θα γλιστρά αρκετά καθώς έχει ξεπλυθεί η γόμα. Καθότι η χρονική επιβάρυνση ενός πιτ στοπ είναι μικρότερη από κάθε άλλη πίστα μπορεί να δούμε αρκετές παραλλαγές στρατηγικής. Η λογική λέει μια αλλαγή ελαστικών αλλά μια πιθανή εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας μπορεί ν’ αλλάξει τα δεδομένα.

Ο Σάινθ έκανε λάθος στον κρίσιμο γύρο στην τελευταία στροφή χάνοντας το πίσω μέρος της Ferrari

Πιθανόν οι περισσότεροι οδηγοί να εκκινήσουν με τη μέση γόμα για να έχουν διευρυμένες επιλογές. Αλλά για το Λεκλέρκ π.χ. που εκκινεί από την 19η θέση ίσως έχει νόημα η σκληρή γόμα για να βρεθεί πιο μπροστά όταν οι υπόλοιποι θα μπουν στα πιτ για σκληρή. Εκεί αν βοηθηθεί από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας και βρεθεί με την πιο γρήγορη γόμα στο φινάλε μπορεί να βρεθεί σε θέση να πλησιάσει την κορυφή και να μειώσει τις απώλειες στη βαθμολογία από τον Φερστάπεν. 

Ο Ζακ Βιλνέβ πρωταθλητής F1 το 1997 και γιος του Ζυλ Βιλνέβ νικητή στο Μόντρεαλ το 1978 δίδει το τρόπαιο της pole στον Φερστάπεν

Για τον Ολλανδό πρωταθλητή που πήρε την 15ηpoleτης καριέρας του, βασικό είναι να μείνει μακριά από προβλήματα και κακοτοπιές και να τερματίσει. Θα έχει ενδιαφέρον πάντως η αντίδραση του Φερστάπεν αν τυχόν ο Αλόνσο αποφασίσει να ρισκάρει με τη μαλακή γόμα στην εκκίνηση ώστε να βρεθεί επικεφαλής στον πρώτο γύρο. Σίγουρα ο Φερστάπεν δεν θα έχει τη βοήθεια του Πέρεζ που είχε έξοδο στο Q2, τράκαρε την Red Bullκαι εκκινεί 13ος. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο άμυνα θα παίξει όταν και αν φτάσει ο Λεκλέρκ πίσω του. Έξοδο είχε και ο Άλμπον με τη Williams στο Q2 καθώς ακόμη ήταν οριακή η χρήση των ενδιάμεσων ελαστικών.

Η σημερινή σειρά εκκίνησης είναι:

Ο αγώνας εκκινεί στις 21:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote. Μια ώρα νωρίτερα στις 20:00 στο InstagramLiveμε τον Πάνο Σεϊτανίδη θα αναλύσουμε όλα τα δεδομένα ενόψει του Καναδικού GP. Αν θέλετε να το παρακολουθήσετε μπορείτε να συντονιστείτε σ’ ένα από τα δυο προφίλ: @pournarakisή @seitanf1. Σας περιμένουμε!

 

Διαβάστε επίσης:

F1 Καναδάς: Ταχύτερος ο Φερστάπεν!

F1 Μπακού: No fighting!