• AUTO

    F1 Ιταλίας: Vrooom!


    Το Autodromo Nazionale di Monza είναι γνωστό ως ο Ναός της Ταχύτητας, στο Ιταλικό Grand Prix του 2003, ο άτυχος Μ.Σουμάχερ με τη Ferrari σημείωσαν το ρεκόρ της υψηλότερης μέσης ταχύτητας με 247.585 km/h.

    Προς τιμήν τους τα φετινά τρόπαια που θα απονεμηθούν στους τρεις οδηγούς και στον εκπρόσωπο της νικήτριας ομάδας την Κυριακή ονομάζονται “VROOOM”.

    Από το 2021, το τρόπαιο για το Ιταλικό Grand Prix, σχεδιάζεται από έναν καλλιτέχνη μέσω συνεργασίας με την Pirelli HangarBicocca.

    Φέτος, η αποστολή ανατέθηκε στον Αντρέα Σάλα, έναν πολύ γνωστό δημιουργό στον κόσμο της σύγχρονης τέχνης, του οποίου το έργο βρίσκεται σε σημαντικά μουσεία και ιδιωτικές συλλογές.

    Αντικείμενό του η σχέση μεταξύ τέχνης και ιστορίας του ιταλικού σχεδιασμού και της βιομηχανικής παραγωγής.


    Το έργο τέχνης που σχεδίασε, με τίτλο VROOOM, αντιπροσωπεύει, σε αφηρημένη μορφή, τη μακρά ιστορία των ελαστικών Pirelli, σε συνδυασμό με επιδράσεις ταχύτητας και επιτάχυνσης.

    Το κύριο μέρος του τροπαίου, είναι κατασκευασμένο από Valchromat με βάση από χρωμιοποιημένο αλουμίνιο. Έχουν παραχθεί τέσσερα για τους τρεις οδηγούς και τον εκπρόσωπο του κατασκευαστή που θα βρεθούν στο βάθρο.

    Μιλώντας σχετικά ο Σάλα τόνισε: «Το όνομα VROOOM αποτυπώνει αυτό που ήθελα την εικόνα της Formula 1 που έχω πάντα στο μυαλό μου από τότε που ήμουν παιδί: την εκκίνηση, τα μονοθέσια παραταγμένα στο grid, τα φώτα να σβήνουν και το σπριντ μέχρι την πρώτη στροφή. Το τρόπαιο μετατρέπει αυτή τη στιγμή – το σημείο εκκίνησης, το σπριντ, την ταχύτητα – σε γλυπτό».

    Η νίκη του Νόρις στην Ολλανδία σηματοδοτεί το τέλος της κυριαρχίας για τη Red Bull.

    Πολύ γρήγορα η Formula 1 πέρασε από την εποχή που ο Φερστάπεν κέρδισε με 21 δευτερόλεπτα διαφορά από το δεύτερο, στην εποχή που χάνει με 23 δευτερόλεπτα διαφορά. Η διαφορά που είχε η McLaren από τη Red Bull όταν έπεσε η καρό σημαία στο Ζάντφορτ (22.9sec) είναι η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί φέτος.

    Η Ferrari είχε καλό ρυθμό στην Ολλανδία και ο Λεκλέρκ που ανέβηκε στο βάθρο άφησε υποσχέσεις για τον εντός έδρας αγώνα των κόκκινων που έχει μοναδικό χαρακτήρα.

    Η πιο σημαντική αλλαγή για το φετινό ιταλικό Grand Prix αφορά στην άσφαλτο.

    Η πίστα έχει ξεκινήσει μια διαδικασία ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεών της, με στόχο να εξασφαλίσει το μέλλον της και μέρος του πρώτου σταδίου αυτού του έργου έχει είναι η πλήρης ανακατασκευή ολόκληρου του οδοστρώματος.

    Επιπλέον, έχουν αλλάξει μερικές από τις υπόγειες διαβάσεις: αυτή στο Santa Maria delle Selve και οι δύο στην ευθεία μεταξύ της στροφής Ascari και της Parabolica, μαζί με την κατασκευή μιας εντελώς νέας που συνδέει την είσοδο Vedano με την Parabolica, με στόχο να κρατήσει τους πεζούς μακριά από τα οχήματα.

    Επιπλέον, έχουν ανακαινιστεί τα δίκτυα συλλογής και αποχέτευσης νερού της πίστας. Στις αρχές Αυγούστου μια ομάδα μηχανικών της Pirelli πραγματοποίησε επιθεώρηση της νέας επιφάνειας, μοιραζόμενη τα δεδομένα με τη FIA και τις ομάδες για να προετοιμαστούν καλύτερα ενόψει του αγώνα.

    Όπως συμβαίνει συνήθως με τη νέα άσφαλτο, η επιφάνεια είναι πιο λεία και πιο σκούρα στο χρώμα. Αυτός ο τελευταίος παράγοντας θα έχει αντίκτυπο στη θερμοκρασία της πίστας, η οποία εάν λάμπει ο ήλιος θα μπορούσε να ξεπεράσει τους 50 °C.

    Θεωρητικά, η νέα επιφάνεια θα προσφέρει περισσότερη πρόσφυση, κάτι που θα επηρεάσει την απόδοση των ελαστικών και το εύρος λειτουργίας τους. Είναι πολύ πιθανό η βελτίωση κρατήματος της πίστας να είναι πολύ υψηλή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, καθώς οι διάφορες κατηγορίες αγώνων υποστήριξης θα βάζουν λάστιχο στην αγωνιστική γραμμή.

    Στη Μόντσα, τα μονοθέσια συνήθως κινούνται με ελάχιστες κλίσεις στις αεροτομές προκειμένου να ευνοηθεί η τελική ταχύτητα. Στοιχείο κρίσιμο για να υπερασπιστείς τη θέση σου στο τέλος της ευθείας. Το κινητό στοιχείο της πίσω αεροτομής (Drag Reduction System) έχει μικρή αποδοτικότητα γιατί η αεροτομή έχει πολύ μικρή κλίση.

    Παραταύτα υπάρχουν 2 ζώνες DRS για να διευκολύνουν τα προσπεράσματα. Η πίστα της Μόντσα έχει μερικά χαρακτηριστικά που δεν απαντώνται αλλού: Με μήκος 5.793m και μόλις 11 στροφές κυριαρχείται από τρεις μεγάλες ευθείες.

    Η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η πρόσφυση κατά την έξοδο από τα δύο σικέιν είναι οι παράγοντες που δοκιμάζουν περισσότερο τα ελαστικά. Επιπλέον, δεν πρέπει να υποτιμηθούν τα πλευρικά φορτία στις γρήγορες στροφές, όπως η Παραμπόλικα που πλέον φέρει το όνομα του Μίκαελ Αλμπορέτο και η Curva Grande.


    Για τον φετινό αγώνα, η Pirelli έχει επιλέξει τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας: C3, C4, C5. Ο χρόνος που απαιτείται για την πραγματοποίηση μιας αλλαγής είναι ένας από τους μεγαλύτερους της χρονιάς, οπότε, θεωρητικά, η στρατηγική με ένα pit stop είναι η πιο γρήγορη.

    Στις ελεύθερες δοκιμές, θα είναι σημαντικό να αξιολογηθεί η επίδραση που έχει η νέα επιφάνεια στη συμπεριφορά των ελαστικών ύστερα από αρκετούς γύρους τόσο από άποψη απόδοσης, όσο και φθοράς.

    Πέρσι, η στρατηγική αγώνα ήταν μονόδρομος: 17 από τους 20 οδηγούς εκκίνησαν με τη μέση γόμα, ενώ τρεις έβαλαν τη σκληρή. Οι 14 οδηγοί έκαναν μόνο ένα pit stop και έξι πραγματοποίησαν δυο.

    Το Grand Prix της Ιταλίας είναι σταθερά στο πρόγραμμα από την ίδρυσή του, καθιστώντας τον φετινό αγώνα την 75η έκδοση. Διεξάγεται πάντοτε στη Μόντσα με εξαίρεση τον αγώνα του 1980, ο οποίος διεξήχθη στην Imola.

    Οι M.Σουμάχερ και Χάμιλτον έχουν κερδίσει πέντε φορές ο καθένας. Όσον αφορά στις pole ο Χάμιλτον προηγείται με 7. Η Ferrari έχει τις περισσότερες νίκες με 19 η τελευταία ήταν το 2019 με το Λεκλέρκ.

    Η κόκκινη ομάδα έχει επίσης τις περισσότερες pole με 23 και τα περισσότερα βάθρα (17).

    Αριθμοί και στοιχεία

    7. Ο Σάινθ έχει γιορτάσει τα γενέθλιά του στην πίστα 7 φορές. Φέτος, θα γίνει 30 ετών την Κυριακή του Ιταλικού Grand Prix. Πέρυσι αναμφίβολα ήταν τα καλύτερα γενέθλιά του σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο όπου ο Ισπανός πέτυχε την pole position το Σάββατο και την τρίτη θέση στο βάθρο την Κυριακή, μετά από μονομαχία με τον Λεκλέρκ.

    69. Ο αριθμός των ζώων από το ζωολογικό κήπο του Μιλάνου που στεγάστηκαν στο πάρκο της Μόντσα κατά τη διάρκεια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου, όταν η πόλη βομβαρδίστηκε.

    107 αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 έχουν διεξαχθεί στην Ιταλία, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα. Ακολουθούν στη λίστα αυτή Βρετανία και Γερμανία με 79, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν 77 (ο αριθμός θα αυξηθεί σε 79 φέτος μετά τους αγώνες στο Όστιν και στο Λας Βέγκας). Μέχρι σήμερα, η Μόντσα έχει φιλοξενήσει 73 αγώνες, 31 έχουν διεξαχθεί στην Ίμολα ενώ από ένας αγώνας έχει διεξαχθεί στην Πεσκάρα το 1957 και στο Μουτζέλο το 2020, με τον τελευταίο να συμπίπτει με την 1000η εμφάνιση της Ferrari σε Grand Prix.

    140 Ο αριθμός των ημερών που χρειάστηκαν για την ανακαίνιση της πίστας με κόστος 36 εκατομμύρια ευρώ. Η πίστα ανακατασκευάστηκε για πρώτη φορά από το άνοιγμα της εγκατάστασης το 1922, με 78.000 τετραγωνικά μέτρα νέας ασφάλτου, καθιστώντας την υπερσύγχρονη.
    732 εκτάρια είναι το μέγεθος του Πάρκου της Μόντσα, όπου βρίσκεται η πίστα. Αυτός ο πράσινος χώρος περιβάλλεται από έναν αρχικό τοίχο μήκους περίπου 14km. Το πάρκο βρίσκεται βόρεια της πόλης του Μιλάνου.


    ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 16ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1 ΚΑΙ ΑΝΤ1+

    Στο Formula 1 Show που ξεκινά μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα οι απεσταλμένοι του ΑΝΤ1 στη Μόντσα, Μαρία Ανδρεάδη, Μαρία Θωμά, Πάνος Σεϊτανίδης θα μας μεταφέρουν τον παλμό της πίστας με αποκλειστικά θέματα και συνεντεύξεις από την καρδιά της δράσης.

    Μεταξύ άλλων μη χάσετε μια αποκλειστική συνέντευξη του επικεφαλής της McLaren, Ζακ Μπράουν. Στην παρουσίαση της εκπομπής θα βρίσκονται οι Τάκης Πουρναράκης και Κώστας Λεώνης με καλεσμένο τον οδηγό αγώνων και ηθοποιό Γιώργο Αμούτζα.

    Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης.

    Διαβάστε επίσης:

    Ιδού το νέο MG ZSMax HYBRID+!

    F1: Ο Φράνκο Κολαπίντο στη Williams

    Smart #5: Tο πρώτο μεσαίου μεγέθους SUV στην ιστορία της φίρμας!



    ΣΧΟΛΙΑ