Η πρώτη εικόνα από τα σημερινά ελεύθερα είναι της Mercedes του Αντονέλι στα προστατευτικά λάστιχα της Παραμπόλικα. Η δεύτερη εικόνα είναι της Mercedes του Χάμιλτον στην κορυφή των χρόνων. Στα τρία χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω ο Νόρις και στο δέκατο πίσω ο Σάινθ.
Τρεις ομάδες στο ίδιο δέκατο μετά από μια τεράστια προσπάθεια να βρουν τα όρια του νέο ασφαλτοτάπητα αλλά και του ρυθμού βελτίωσης του κρατήματος. Όλοι οι οδηγοί προβληματίστηκαν με τα όρια πρόσφυσης και είχαμε πάρα πολλά λάθη και εξόδους σε όλα τα σημεία φρεναρίσματος.
Η Red Bull ήταν ταχύτερη στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο FP1 αλλά δεν μπόρεσαν να κάνουν το ίδιο στη συνέχεια. Υπήρχε πρόβλημα στο κιβώτιο του Πέρεζ, χρειάστηκε αλλαγή έτσι ο Μεξικάνος οδηγός έχασε πολύτιμο χρόνο στην πίστα. Η τελική του επίδοση πάντως δε διαφέρει από αυτή του Φερστάπεν πρέπει όμως να τονιστεί ότι ο Ολλανδός δε χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα όπως ο Μεξικάνος.
Οι 20 οδηγοί προσπάθησαν να αξιολογήσουν την εντελώς νέα επιφάνεια της πίστας, η οποία αποδεικνύεται σημαντικά πιο γρήγορη από την παλαιά: Υπάρχει διαφορά ενός δευτερολέπτου μεταξύ των FP1 από το 2023, και έξι δέκατα συγκρίνοντας τα FP2.
Ο Χάμιλτον ήταν ο ταχύτερος συνολικά με 1’20”738, ακολουθούμενος από το Νόρις, ο οποίος ήταν μόλις τρεις χιλιοστά πίσω. Επιβεβαιώνοντας πόσο μικρές είναι οι διαφορές, οι πέντε ταχύτεροι, που πέρασαν κάτω από το 1’21”, είχαν διαφορά μόλις 154 χιλιοστά του δευτερολέπτου: πίσω από δύο πρώτους ήταν οι Σάινθ (Ferrari, 1’20”841), Πιάστρι (McLaren, 1’20”858) και Λεκλέρκ (Ferrari, 1’20”892).
Ο Αντονέλι από την άλλη συμπλήρωσε μόνο πέντε γύρους πριν συγκρουστεί Αντίθετα ο Φράνκο Κολαπίντο στο ντεμπούτο του με τη Williams ήταν αξιοπρεπής αποφεύγοντας τα λάθη. Μπόρεσε δε να βάλει σημαντικό αριθμό γύρων.
Η σκληρή γόμα C3 δεν αξιολογήθηκε από τους οδηγούς. Ο Τσουνόντα (Racing Bulls) ήταν ο μόνος οδηγός που χρησιμοποίησε τη σκληρή στο FP1. Oι άλλοι 19 οδηγοί προτίμησαν να εξοικονομήσουν το σετ, πιθανότατα για την Κυριακή. Έτσι, η μέση και η μαλακή γόμα έκαναν το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς, με τη C4 να προτιμάται σε προσομοιώσεις αγώνα και το C5 σε προσομοιώσεις δοκιμών.
Προσπαθώντας να δώσει εξηγήσεις ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Υπήρξαν πολλά ενδιαφέροντα σημεία. Το μεγάλο ερωτηματικό ήταν η κατάσταση της εντελώς νέας επιφάνειας της πίστας, η οποία είναι η κύρια αλλαγή αυτού του Ιταλικού Grand Prix.
Από όσα είδαμε σήμερα, μπορούμε να πούμε ότι τα αποτελέσματα των προηγούμενων προσομοιώσεων επιβεβαιώθηκαν, είχαμε υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι αυτή η πίστα απαιτεί χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο, μπορεί να έχει εντείνει το φαινόμενο της παραμόρφωσης λόγω υπερθέρμανσης που ήταν αρκετά έντονο στις δυο πιο μαλακές γόμες που χρησιμοποιήθηκαν.
Προφανώς, δεν έχουμε πραγματικές ενδείξεις σχετικά με τη σκληρή γόμα καθώς μόνο ένας οδηγός την χρησιμοποίησε για να ολοκληρώσει μόνο 17 γύρους. Ωστόσο, αυτό είναι μια σαφής ένδειξη της κατεύθυνσης προς την οποία θα κινηθούν οι ομάδες σχετικά με τη χρήση ελαστικών για το υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου. Σε αυτή την πίστα, το μήκος του pit lane και ο χρόνος που απαιτείται για την αλλαγή ελαστικών σημαίνει ότι μια στρατηγική δύο στάσεων έρχεται με αρκετή χρονική επιβάρυνση, οπότε το πιο πιθανό σενάριο είναι οι ομάδες να προσπαθήσουν να διαχειριστούν τη μέση και τη σκληρή γόμα έτσι ώστε να κάνουν μόνο μία αλλαγή κρατώντας το δεύτερο σκληρό σετ ελαστικών για την περίπτωση που η πτώση απόδοσης θα είναι πολύ μεγάλη στον αγώνα.
Θα πρέπει να δούμε πώς θα εξελιχθεί το κράτημα στην πίστα από αύριο το πρωί, όσο περισσότερους γύρους κάνουν τα μονοθέσια της Formula 1 και των άλλων κατηγοριών και το οδόστρωμα στρώνεται με λάστιχο. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που πρέπει να λάβουμε υπόψη είναι οι θερμοκρασίες. Ήταν πολύ υψηλές σήμερα σήμερα με την πίστα να φτάνει τους 54 °C, περίπου την ώρα του μέσου του αγώνα την Κυριακή. Τέτοιες υψηλές θερμοκρασίες θα έχουν περαιτέρω επιπτώσεις στη φθορά. Η πίστα είναι πιο γρήγορη από πέρσι και έγινε ακόμα πιο γρήγορη κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών, πιο πολύ κατά τη διάρκεια του FP1, λίγο λιγότερο στο FP2. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί αύριο, ξεκινώντας από το FP3».
Οι χρόνοι στο FP2 ήταν:
Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για αύριο στις 17:00 ώρα Ελλάδος.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τα νέα πονταρίσματα των αναλυτών σε ΔΕΗ, ΟΤΕ και Motor Oil
- Χριστίνα Αλεξοπούλου για διαγραφή Σαμαρά: «Ανθέλληνες υπάρχουν πολλοί, Σαμαράς όμως ένας!»
- Διατροφικές διαταραχές: Νέο, θεραπευτικό πρωτόκολλο δίνει ελπίδες για πλήρη ίαση
- Λίβανος: Χτύπημα του Ισραήλ σε πυκνοκατοικημένη περιοχή φαίνεται να σκότωσε τον επικεφαλής του γραφείου Τύπου της Χεζμπολάχ