Πολύ ζέστη στη Μόντσα σήμερα με τη θερμοκρασία αέρα στους 28 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 41 βαθμούς Κελσίου. Κυρίαρχο στοιχείο στις κατατακτήριες δοκιμές ήταν η στρατηγική που επέλεξαν οι περισσότεροι οδηγοί δεδομένου ότι είχαν ποινές να εκτίσουν.
Προφανώς το σετάρισμα είναι διαφορετικό, πρέπει να ποντάρεις σε τελική ταχύτητα και όχι σε κράτημα αν εκκινείς από πιο πίσω στο ναό της ταχύτητας.
Υπάρχουν τόσες πολλές ποινές καθώς πλέον φτάσαμε στον 16ο αγώνα της χρονιάς σε σύνολο 22 οπότε η αξιοπιστία είναι καθοριστικός παράγοντας.
Ποινές
Οδηγός | Ομάδα | Αλλαγές | Ποινή |
Φερστάπεν | Red Bull | Θερμικό κινητήρα | 5 θέσεις |
Οκόν | Alpine | Θερμικό κινητήρα | 5 θέσεις |
Πέρεζ | Red Bull | Θερμικό κινητήρα (1η φορά) | 10 θέσεις |
Σουμάχερ | Haas | Θερμικό κινητήρα, κιβώτιο | 15 θέσεις |
Μπότας | Alfa Romeo | Θερμικό κινητήρα, turbo, MGU-H | 15 θέσεις |
Μάγκνουσεν | Haas | Θερμικό κινητήρα, turbo, MGU-H | 15 θέσεις |
Σάινθ | Ferrari | Κιβώτιο, MGU-K, ηλεκτρονικά, μπαταρία | Από το τέλος |
Χάμιλτον | Mercedes | Υβριδική μηχανή | Από το τέλος |
Τσουνόντα | AlphaTauri | Υβριδική μηχανή και ποινή αθλητική | Από το τέλος |
Το ξεκίνημα του Q1 βρήκε όλους τους οδηγούς να χρησιμοποιούν την μαλακή γόμα της Pirelli που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η C4. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι δυο Haas, οι δυο Aston Martin και ο Λατίφι με τη Williams. Αντίθετα ο Νικ ντε Βρις που αντικατέστησε τον Άλμπον (σκωληκοειδίτιδα) κατάφερε να προκριθεί στο Q2. O 27χρονος Ολλανδός οδηγός που φέτος είναι ο 3ος οδηγός της Mercedes κλήθηκε να αντικαταστήσει τον Ταϊλανδό. Τα κατάφερε με επιτυχία καθώς πέρασε στο Q2. Ταχύτερος στο Q1 ήταν ο Φερστάπεν.
Τα πράγματα άλλαξαν στο Q2 με το Σάινθ να γίνεται ο πρώτος οδηγός που σπάει το φράγμα του 1:21 με τη Ferrari. Ο Λεκλέρκ προσπάθησε ν’ ακολουθήσει ήταν 2ος αλλά ήταν φανερό πως το μονοθέσιο του ήταν νευρικό στις γρήγορες στροφές. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι ντε Βρις, Οκόν, Μπότας, Ζου, Τσουνόντα. Στην τελική δεκάδα μπήκαν Mercedes, Red Bull, Ferrari, McLaren, o Αλόνσο με την Alpine και ο Γκασλί (νικητής το 2020) με Alpha Tauri.
Στο ξεκίνημα του Q3 ταχύτερος όλων μπροστά στους τιφόζι στην κατάμεστη Μόντσα ήταν ο Σάινθ με το Λεκλέρκ να ακολουθεί. Ο Φερστάπεν περιορίστηκε στην 3η θέση. Στο 2ο και καθοριστικό γύρο ο Λεκλέρκ έκανε αυτό που έπρεπε και πήρε την pole για την Ferrari με χρόνο 1:20.1 και διαφορά 145 χιλιοστά από το Φερστάπεν. Ήταν η 22η φορά που μια Ferrari πήρε την pole στη Μόντσα. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους η περσινή pole του Μπότας ήταν στο 1.19.5 Ο Φερστάπεν κατάφερε να σημειώσει τον 2ο καλύτερο χρόνο και μετά την εφαρμογή των ποινών θα εκκινήσει 4ος, πίσω από Ράσελ και Νόρις. Οπότε μένει να δούμε αν οι δυο τους θα μονομαχήσουν για τη νίκη.
Τρίτος σήμερα ήταν ο Σάινθ ο οποίος θα εκκινήσει από τις πίσω θέσεις. Βγαίνοντας από το μονοθέσιο με την κίτρινη φόρμα ο Λεκλέρκ έδωσε το έναυσμα στους τιφόζι να ξεσπάσουν σε πανηγυρισμούς που εντάθηκαν ακόμη περισσότερο όταν μίλησε Ιταλικά. Η Red Bull υστερούσε σε τελική ταχύτητα, είναι προφανώς επιλογή να έχει περισσότερη κάθετη δύναμη. Ο Φερστάπεν στις δηλώσεις του τόνισε ότι αυτό είναι καλύτερο για τη στρατηγική αγώνα. Μένει να το δούμε στην πράξη. Ο Σάινθ δεσμεύτηκε ότι θα κάνει ότι μπορεί για να φτάσει γρήγορα στις εμπρός θέσεις από το τέλος που θα εκκινήσει (18ος).
Οπότε αύριο θα δούμε το Λεκλέρκ με το Ράσελ στην πρώτη σειρά και το Νόρις με το Ρικιάρντο στη δεύτερη καθώς ο Σάινθ, Πέρεζ Χάμιλτον πάνε πίσω. Ο Φερστάπεν εκκινεί 7ος.
Συνολικά οι χρόνοι σήμερα ήταν:
Ο αγώνας αύριο είναι προγραμματισμένος για τις 16:00 (απευθείας ΕΡΤ, Cosmote). Μια ώρα νωρίτερα στις 15:00 ξεκινά η ειδική εκπομπή Formula 1 στην ΕΡΤ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Τη Δευτέρα το μεσημέρι θα συμμετάσχει στην εκδήλωση του Bloomberg στην Αθήνα
- Πολυτεχνείο: Σε εξέλιξη η μεγάλη πορεία στην Αθήνα(Upd)
- Τα νέα πονταρίσματα των αναλυτών σε ΔΕΗ, ΟΤΕ και Motor Oil
- Χριστίνα Αλεξοπούλου για διαγραφή Σαμαρά: «Ανθέλληνες υπάρχουν πολλοί, Σαμαράς όμως ένας!»