Το Ιταλικό GP είχε το ίδιο αποτέλεσμα με τους 9 προηγούμενους αγώνες – κέρδισε ο Φερστάπεν – αλλά τελείως διαφορετική εξέλιξη.

Ο Ολλανδός χρειάστηκε να ιδρώσει τη μπαλακλάβα του για να περάσει τη Ferrari του Σάινθ που αποδείχτηκε πολύ σκληρός. Ο Ισπανός που εκκινούσε από την πρώτη θέση διατήρησε εύκολα το προβάδισμα στην 1η στροφή και παρά την πίεση του Φερστάπεν κρατιόταν στην πρώτη θέση.

1

Απέφυγε το λάθος έπαιξε σκληρή άμυνα όταν ο Φερστάπεν βούτηξε στα φρένα και τελικά κράτησε το προβάδισμα μέχρι να τον προδώσει η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών της SF23.


Ένα στιγμιαίο μπλοκάρισμα έδωσε τη δυνατότητα στο Φερστάπεν να βρεθεί δίπλα στο Σάινθ στην έξοδο του πρώτου σικέιν, να μείνει από την εξωτερική στην Curva Grande και να πάρει την εσωτερική για να περάσει στο δεύτερο σικέιν.

Ο Ολλανδός από κει και πέρα έκανε περίπατο στο πάρκο τερματίζοντας άνετα πρώτος, συνεπής στο ραντεβού με την ιστορία: Ποτέ ξανά κανείς οδηγός δεν έχει σημειώσει 10 συνεχόμενες νίκες.


Πίσω του δόθηκε μια επική μάχη ανάμεσα στη δεύτερη Red Bull του Σέρτζιο Πέρεζ και στις δυο Ferrari για τις δυο θέσεις του βάθρου. Χωρίς ξεκάθαρη στρατηγική η Ιταλική ομάδα άφησε τους οδηγούς της να μονομαχούν για θέση προς τέρψη θεατών και τηλεθεατών.

Αν όμως ο Βασέρ είχε φροντίσει εγκαίρως να αφήσει το Λεκλέρκ να περάσει πιθανόν ο Μονεγάσκος να είχε φτιάξει μια διαφορά που θα του επέτρεπε να κρατήσει πίσω του τον Πέρεζ.

Εν τέλει ο Λεκλέρκ περιορίστηκε στην 4η θέση πίσω από τον εξαιρετικό στην άμυνα Κάρλος Σάινθ που τα έδωσε όλα και δίκαια ανέβηκε για τη Ferrari στο βάθρο. Ήταν ένας από τους καλύτερους αγώνες στην καριέρα του Ισπανού που δίκαια πήρε την ψήφο των φιλάθλων ως «Οδηγός της Ημέρας».


Πίσω από τις δυο Red Bull και τις δυο Ferrari είχαμε φοβερές κόντρες για τους βαθμούς της δεκάδας. Οι δυο Mercedes συνέχισαν το ομοιόμορφο μοτίβο, που ξεκίνησαν οι Red Bull και συνέχισαν οι Ferrari με το Χάμιλτον να υιοθετεί εναλλακτική στρατηγική (εκκίνησε με τη σκληρή γόμα) πράγμα που τον έφερε εν τέλει στην 6η θέση.

Ο Χάμιλτον που χτύπησε τον Πιάστρι πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων γι’ αυτό, αλλά έφτιαξε τέτοια διαφορά που τελικά την εξέτισε χωρίς να χάσει θέση.

Ακόμη έναν αγώνα πολύ καλός ο Άλμπον πήρε τους 6 βαθμούς της 7η θέσης εκμεταλλευόμενος την τελική ταχύτητα της Williamς. Οι Νόρις, Αλόνσο και Μπότας συμπλήρωσαν την 10αδα. Επόμενος αγώνας το GP Σιγκαπούρης στις 17/9.

Η τελική κατάταξη ήταν:

Στη βαθμολογία προηγείται ο Φερστάπεν με 364 βαθμούς και ακολουθεί ο Πέρεζ με 219, ο Αλόνσο με 170 και ο Χάμιλτον με 164 βαθμούς. Στους κατασκευαστές η Red Bull έχει 583 βαθμούς, η Mercedes 273, η Ferrari 228 και η Aston Martin 217 βαθμούς.


Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής δήλωσε:

«Ποτέ δεν θα πίστευα ότι θα έφτανα τις 10 σερί νίκες. Χρειάστηκε να δουλέψουμε γι’ αυτό σήμερα και έτσι ήταν σίγουρα πολύ πιο διασκεδαστικό. Είχαμε καλό ρυθμό, ήμασταν καλοί στη διαχείριση των ελαστικών αλλά η Ferrari είχε καλύτερη πολύ τελική ταχύτητα.

Ήταν τόσο δύσκολο να πλησιάσω και να περάσω στη στροφή 1. Έπρεπε να αναγκάσω τον Σάινθ σε ένα λάθος και ευτυχώς ήρθε κάποια στιγμή που μπλόκαρε και είχα καλύτερη έξοδο από τη στροφή 2, έτσι πέρασα και έκανα τον δικό μου αγώνα.

Προσπάθησα να είμαι υπομονετικός. Ήταν ένας πολύ μακρύς αγώνας. Έβλεπα ότι δυσκολεύονταν πολύ με τα πίσω ελαστικά, οπότε έπρεπε απλώς να διαλέξω τη στιγμή που θα περάσω».


Από την πλευρά του ο Σάινθ συμπλήρωσε:

«Ήταν δύσκολος αγώνας. Είναι πάντα χαρά να κοντραριζόμαστε με τον Σαρλ όποτε έχουμε την ευκαιρία. Είναι σπουδαίος μαχητής όπως και ο Μαξ και ο Τσέκο. Διασκεδάσαμε εκεί έξω σήμερα και ελπίζω να σας άρεσε. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί άνθρωποι δεν απόλαυσαν αυτόν τον αγώνα.

Τα παιδιά στο pit wall ίσως έπαθαν ένα ή δύο έμφραγμα, οι τιφόζι πιθανώς επίσης, αλλά… για μένα, αυτή είναι η Formula 1, αυτό θα έπρεπε να είναι συνέχεια».

 

Διαβάστε επίσης:

Έβρος: Χωρίς ενεργά μέτωπα πυρκαγιάς

ΕΣΠΑ: Νέα προγράμματα χρηματοδότησης ΜμΕ το φθινόπωρο

11η Athens Flying Week: Άνοιξε τις πύλες του το μεγαλύτερο αεροπορικό σόου στη ΝΑ Ευρώπη