Ο Λεκλέρκ κατάφερε να κερδίσει εντός έδρας κάνοντας ένα πιτ στοπ λιγότερο.

Έγραψε ιστορία ο 26χρονος Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari που πήρε την 7η νίκη της καριέρας του και δεύτερη στη Μόντσα μετά το 2019. Η Ιταλική ομάδα είδε το Σάινθ να τερματίζει 4ος δίνοντας πολύτιμους βαθμούς στη μάχη των κατασκευαστών. Ο αγώνας σε μεγάλο βαθμό κρίθηκε σε δυο σημεία: Στην εκκίνηση και στην πρόωρη είσοδο του Νόρις για αλλαγή ελαστικών στον 15ο γύρο. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο Νόρις εκκίνησε καλά, έχασε όμως την 1η θέση στα φρένα για το δεύτερο σικέιν από τον Πιάστρι. Ο Βρετανός σήκωσε το πόδι από το γκάζι για να μη χτυπήσουν έτσι ο Λεκλέρκ βρήκε την ευκαιρία και τον πέρασε επίσης ανεβαίνοντας δεύτερος. Ο Πιάστρι νωρίτερα είχε «σπρώξει» αριστερά το Ράσελ για να βρεθεί δίπλα στο Νόρις στην πρώτη στροφή. Ο Ράσελ έχασε τα φρένα πίσω από τη McLaren και μαζί την ευκαιρία για ένα καλό αγώνα.

1

AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY – SEPTEMBER 01: Charles Leclerc, Ferrari SF-24, 1st position, Oscar Piastri, McLaren MCL38, 2nd position, and Lando Norris, McLaren MCL38, 3rd position, on their slow down lap during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Sunday September 01, 2024 in Monza, Italy. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

Ο Νόρις προσπαθούσε εις μάτην να περάσει τη Ferrari είδε και αποείδε ώσπου από την ομάδα τον κάλεσαν πρόωρα στα πιτ στον 14ο γύρο σε σύνολο 53. Ο Βρετανός που είχε εκκινήσει όπως όλοι οι πρωτοπόροι με τη μέση γόμα έβαλε τη σκληρή γόμα και κατάφερε να βρεθεί μπροστά από το Λεκλέρκ που μπήκε ένα γύρο αργότερα προσπαθώντας ανεπιτυχώς να καλύψει το undercut (προσπέρασμα μέσα από τα πιτ). Ο Μονεγάσκος οδηγός μάλιστα διαμαρτυρήθηκε στη Ferrari για την απώλεια της θέσης. Ο Πιάστρι αντέδρασε στην είσοδο του Λεκλέρκ μπαίνοντας και αυτός στον 16ο γύρο. Όλοι τους τώρα με φρέσκο σετ ελαστικών άρχισαν να πιέζουν. Ο Νόρις και ο Πιάστρι άρχισαν να κάνουν ταχύτερους γύρους, ο Λεκλέρκ δεν παρασύρθηκε από το ρυθμό τους. Οι McLaren έφθειραν τα λάστιχά τους, ειδικά το εμπρός αριστερό έτσι αρχικά ο Νόρις στον 32ο γύρο και μετέπειτα ο Πιάστρι στον 38ο γύρο μπήκαν στα πιτ για δεύτερη φορά και έβαλαν το δεύτερο σετ σκληρή γόμας που είχαν.

AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY – SEPTEMBER 01: Charles Leclerc, Ferrari SF-24, battles with Oscar Piastri, McLaren MCL38 during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Sunday September 01, 2024 in Monza, Italy. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

Στη Ferrari δεν το έκαναν, ο Λεκλέρκ έμεινε στην πίστα όπως και ο Σάινθ που είχε αλλάξει ελαστικά 4 γύρους μετά το Μονεγάσκο στον 19ο γύρο. Κανένας οδηγός δεν είχε δοκιμάσει την σκληρή γόμα στα ελεύθερα. Όλοι πήγαιναν ψάχνοντας τα όρια. Στη Ferrari αποφάσισαν να ρισκάρουν και στην περίπτωση του Λεκλέρκ δικαιώθηκαν κερδίζοντας τον αγώνα. Οι ταχύτατες McLaren κατάφεραν να μαζέψουν τη διαφορά από το Σάινθ, ο οποίος έπαιξε γενναία άμυνα δίνοντας χρόνο στο Λεκλέρκ. Ο Ισπανός τερμάτισε τελικά 4ος.

AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY – SEPTEMBER 01: Team members of Scuderia Ferrari celebrate at Charles Leclerc, Ferrari SF-24, 1st position, crosses the finish line during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Sunday September 01, 2024 in Monza, Italy. (Photo by Simon Galloway / LAT Images)

Στις πρώτες του δηλώσεις ο νικητής έπλεε σε πελάγη ευτυχίας: «Είναι ένα απίστευτο συναίσθημα, στην πραγματικότητα πίστευα ότι η πρώτη φορά θα ένιωθα έτσι κερδίζοντας εδώ, μετά τη δεύτερη φορά – αν υπήρχε δεύτερη φορά – δεν θα ένιωθα τόσο ξεχωριστή, αλλά Θεέ μου, τα συναισθήματα στους τελευταίους γύρους, είναι ακριβώς τα ίδια όπως το 2019. Παρατηρώντας τις εξέδρες είναι απίστευτο, το Μονακό και η Μόντσα είναι οι δύο αγώνες που θέλω να κερδίζω κάθε χρόνο. Προφανώς θέλω να κερδίσω όσο το δυνατόν περισσότερους αγώνες και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το συντομότερο δυνατό, αλλά αυτοί είναι οι δύο πιο σημαντικοί αγώνες της σεζόν και κατάφερα να τους κερδίσω φέτος. Είναι τόσο, τόσο ξεχωριστό. Το μονοθέσιό μας λειτουργούσε αρκετά καλά σε μια πίστα όπως η Μόντσα. Αμφιβάλλω αν θα είναι το ίδιο για το υπόλοιπο της σεζόν. Πιστεύω ακόμα ότι η McLaren είναι φαβορί, αλλά έχουμε κάνει ένα βήμα μπροστά αυτό είναι σίγουρο. Το Μπακού είναι μια αρκετά ωραία πίστα για μένα, μου αρέσει αρκετά και έχω υπάρξει αρκετά ανταγωνιστικός στο παρελθόν εκεί, οπότε ποιος ξέρει; Ίσως μπορούμε να καταφέρουμε κάτι ξεχωριστό και εκεί» κατέληξε ο Μονεγάσκος.

AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY – SEPTEMBER 01: Oscar Piastri, McLaren F1 Team, 2nd position, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, 1st position, Lando Norris, McLaren F1 Team, 3rd position, and the Ferrari trophy delegate during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Sunday September 01, 2024 in Monza, Italy. (Photo by Steven Tee / LAT Images)

Από την πλευρά του ο Πιάστρι ήταν σκασμένος: «Δεν θα σας πω ψέματα, πονάει πολύ. Σήμερα κάναμε πολλά πράγματα σωστά. Υπήρχαν πολλά ερωτηματικά σχετικά με την στρατηγική που θα ακολουθούσαμε στον αγώνα. Από τη θέση που βρισκόμασταν με τα ελαστικά να φαίνονται έτσι, το να κάνουμε μια στάση στα πιτ φαινόταν πολύ ριψοκίνδυνο, αλλά τελικά ήταν σωστό. Είμαι πολύ χαρούμενος με τον ρυθμό, με τον αγώνα που κατάφερα να κάνω, απλά όταν τερματίζεις δεύτερος πονάει.
Πίστευα ότι το να πιάσω το Λεκλέρκ θα ήταν δύσκολο αλλά πίστευα ότι θα ήταν δυνατόν. Με τον ρυθμό που είχα στην αρχή, νομίζω ότι τον μάζευα δύο δευτερόλεπτα στο γύρο. Ο Στρολ οδηγούσε σαν πρωτάρης αυτό μου κόστισε μερικά δευτερόλεπτα. Είναι οδυνηρό, αλλά απλά τελικά δεν ήταν αρκετά αυτά που έκανα».

AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY – SEPTEMBER 01: Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, 1st position, lifts the winners trophy during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Sunday September 01, 2024 in Monza, Italy. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)

Ο Νόρις ήταν λακωνικός και προβληματισμένος για τη συνέχεια: «Προφανώς, αν μπορούσα να γυρίσω το χρόνο πίσω, θα έκανα τα πράγματα λίγο διαφορετικά, αλλά αυτό είναι. Ο Όσκαρ έκανε καλό αγώνα και ο Σαρλ επίσης. Ο Σαρλ κέρδισε με δύο δευτερόλεπτα στο τέλος – το γεγονός ότι προηγήθηκε πιθανώς του έδωσε δύο δευτερόλεπτα στην αρχή του αγώνα. Ο Σαρλ απλά έκανε καλό αγώνα, έκαναν κάτι με τη στρατηγική που εμείς δεν θα μπορούσαμε να πετύχουμε σήμερα. Αξιολογήσαμε τη μια αλλαγή αλλά δεν μπορούσαμε να το υλοποιήσουμε. Η φθορά μας ήταν πολύ υψηλή στα μπροστινά ελαστικά και αυτό είναι πιθανώς ένα μικρό αδύναμο σημείο μας αυτή τη στιγμή. Όσον αφορά στα πίσω ελαστικά, είμαστε πολύ δυνατοί – νομίζω γι’ αυτό είμαστε τόσο καλοί σε άλλους αγώνες. Αλλά σήμερα δεν ήταν θέμα φθοράς των πίσω ελαστικών, ήταν φθορά των μπροστινών. Παλέψαμε πολύ και ξεκάθαρα ο Σαρλ και η Ferrari ήταν καλύτεροι από εμάς σήμερα, αυτό έκρινε τον αγώνα. Περιμέναμε να είναι κάποιος άλλος πολύ καλός στα ελαστικά και αποδείχτηκε ότι ήταν οι Ferrari. Αν υπάρχει κάποιος που προτιμώ να κερδίσει, είναι η Ferrari στη Μόντσα, οπότε καλή δουλειά για αυτούς». O Νόρις στον 53ο γύρο με το πέσιμο της καρό σημαίας σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και πήρε αυτό τον βαθμό. Ο Μάγκνουσεν που χτύπησε τον Τσουνόντα πήρε 2 ακόμη βαθμούς ποινής και χάνει τον επόμενο αγώνα.

Η τελική κατάταξη σήμερα ήταν:

Στο πρωτάθλημα οδηγών ο Νόρις μείωσε τη διαφορά του από το Φερστάπεν στους 62 βαθμούς.


Αντίστοιχα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η McLaren είναι μόλις 8 βαθμούς πίσω από τη Red Bull.

Επόμενος αγώνας στις 15/9 το GP του Αζερμπαϊτζάν στο Μπακού.

AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY – SEPTEMBER 01: Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, 1st position, celebrates on the podium during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Sunday September 01, 2024 in Monza, Italy. (Photo by Sam Bagnall / LAT Images)

Διαβάστε επίσης:

Διάβασε τα χείλη μου: είναι το όραμα και το πρόγραμμα

Πολωνία: Η χώρα τίμησε την 85ή επέτειο από την εισβολή της ναζιστικής Γερμανίας και το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου

Παραολυμπιακοί Αγώνες 2024: Έγραψε ιστορία ο Πολυχρονίδης κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στα μπότσια