Η εικόνα του Κυριακάτικου αγώνα θα μας προϊδεάσει για την εξέλιξη του πρωταθλήματος: Θα έχουν κυριαρχία ή μονομαχία;

Μετά από 4 αγώνες σε πίστες όπου δεν βρίσκονται συχνά (Τζέντα, Μελβούρνη, Ίμολα, Μαϊάμι) ομάδες και οδηγοί πάνε σε μια πίστα που την ξέρουν απέξω και ανακατωτά. Η πίστα του Μοντμελό ως πεδίο δοκιμών και εξέλιξης δεν έχει μυστικά από οδηγούς και μηχανικούς. Εκεί έκαναν φέτος τις πρώτες δοκιμές, εκεί κάνουν χρόνια τώρα. Ο λόγος απλός η πίστα είναι εύκολα προσβάσιμη από το διεθνές αεροδρόμιο της Βαρκελώνης που είναι γρήγορα προσβάσιμο από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Η περιοχή έχει άφθονα καταλύματα τριγύρω. Έχει ήπιο κλίμα και χάραξη που περιέχει τα πάντα: Μεγάλη ευθεία, γρήγορες καμπές, αργές στροφές, εναλλαγές πορείας. Ότι πρέπει για δοκιμές δηλαδή! Ο πρώτος αγώνας στη συγκεκριμένη πίστα, έγινε πίσω στο 1991 και από τότε βρίσκεται 32 συναπτά έτη στο πρόγραμμα. Το φετινό θα είναι το 52ο  Ισπανικό GP.

Από έξι νίκες έχουν ο άτυχος Μ.Σουμάχερ και ο Λιούις Χάμιλτον που έχει κερδίσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια σερί στη Βαρκελώνη. Από τους υπόλοιπους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση ο Αλόνσο έχει πάρει δυο νίκες μάλιστα αυτή του 2013 είναι η τελευταία του έως σήμερα. Ο Φέτελ έχει κερδίσει μια φορά και ο Φερστάπεν πήρε στο Μοντμελό την 1η νίκη της καριέρας του, στον πρώτο του αγώνα για λογαριασμό της Red Bull το 2016 όταν οι Mercedes τράκαραν μεταξύ τους.

Ο Γιος Φερστάπεν φτάνει στην πίστα παρέα με το γιό του Μαξ Φερστάπεν.

Στη βαθμολογία προηγείται ο Λεκλέρκ με 104 βαθμούς και ακολουθεί ο Φερστάπεν με 85. Ο Ολλανδός έχει κερδίσει στους 3 από τους 5 αγώνες φέτος, αλλά στους άλλους δυο έχει εγκαταλείψει. Τόσο η Ferrari όσο και οι άλλες ομάδες θα παρουσιάσουν στη Βαρκελώνη πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεων. Μένει να δούμε ποιος θα έχει βελτίωση και ποιος θα έχει τη μεγαλύτερη βελτίωση. Ο αγώνας θα εκκινήσει στις 16:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote.

Η πίστα έχει δυο ζώνες DRS. Στο παρελθόν τα προσπεράσματα δεν ήταν εύκολα, η σημερινή μορφή των μονοθεσίων όμως διευκολύνει τις μονομαχίες. Μένει να δούμε τι θα γίνει στην πράξη.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

  • Η Pirelli φέρνει τα πιο σκληρά ελαστικά από τη γκάμα του 2022 στον αγώνα που είναι χορηγός ονόματος. Η C1 γόμα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C2 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C3 η P Zero κόκκινη/μαλακή. Είναι μια επιλογή ξεκάθαρη, όπως και πέρυσι, παρότι έχουμε νέα γενιά ελαστικών. Οι απαιτήσεις της πίστας στη Βαρκελώνη είναι γνωστές από τις δοκιμές εξέλιξης και τους προηγούμενους αγώνες. Η παρατεταμένη στροφή 3 όπως και η στροφή 9 αλλά και όλες οι άλλες στροφές προκαλούν υψηλά ενεργειακά φορτία στα ελαστικά.
  • Οι ομάδες βρίσκονταν στη Βαρκελώνη το Φεβρουάριο, πριν 3 μήνες, για χειμερινές δοκιμές. Παραταύτα από τότε υπάρχουν τρεις σημαντικές διαφορές που πρέπει να ληφθούν υπόψη: Πρωτίστως, οι ομάδες επικεντρώθηκαν τότε στις μεσαίες γόμες της γκάμας και όχι στη σκληρή. Δευτερευόντως έκανε πολύ περισσότερο κρύο και επιπλέον τα νέα μονοθέσια ήταν με βασικές προδιαγραφές χωρίς εξέλιξη. Από τότε η απόδοσή τους έχει βελτιωθεί σημαντικά και έχει ενδιαφέρον να δούμε πόση ακόμη βελτίωση θα γίνει με τις προγραμματισμένες αναβαθμίσεις.

  • Καθότι η πίστα της Βαρκελώνης χρησιμοποιείται συνέχεια δεν θα δούμε θεαματική βελτίωση του κρατήματος της αγωνιστικής γραμμής εντός του τριημέρου, παρότι υπάρχει φορτωμένο πρόγραμμα από αγώνες υποστήριξης. Όσον αφορά στις συνθήκες, ζέστη και ξηρασία θα προσθέσουν στις απαιτήσεις που τίθενται στα ελαστικά. Η πίστα δεν έχει αλλάξει από πέρυσι, απλά η στροφή 10 έχει τροποποιηθεί λίγο, αυξάνοντας ελάχιστα το συνολικό μήκος γύρου.
  • Πέρυσι ο νικητής ακολούθησε στρατηγική δυο αλλαγών, αυτή είναι η κλασσική προσέγγιση στη Βαρκελώνη. Ο οδηγός της Mercedes Λιούις Χάμιλτον, πήρε τη νίκη εκκινώντας από την pole με στρατηγική μαλακής/μέσης/μέσης γόμας. Η τακτική μαλακή/μέση/μαλακή γόμα υιοθετήθηκε από τους οδηγούς που τερμάτισαν από την 2η ως την 8η θέση.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: “Είναι δύσκολο να πει κανείς για τη Βαρκελώνη, κάτι που δεν έχει ήδη ειπωθεί. Πιθανόν είναι η πιο γνωστή πίστα στο πρόγραμμα για τους οδηγούς, καθώς η πολυποίκιλη χάραξή της την καθιστά ιδανικό πεδίο δοκιμών. Έχει λίγο απ’ όλα, με το πολύ τεχνικό τρίτο κομμάτι, να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την φθορά των ελαστικών.

Ως αποτέλεσμα οι ομάδες έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν σε τι επίπεδο βρίσκεται το μονοθέσιό τους σε σχέση με το ξεκίνημα της σεζόν. Οι καιρικές συνθήκες θα είναι πιο ζεστές, πιθανόν θα δούμε περισσότερα χιλιόμετρα με τη σκληρή γόμα απ’ ότι το χειμώνα. Ίσως  αυτό το ελαστικό να αποδειχτεί κλειδί στον αγώνα. Στο παρελθόν η Βαρκελώνη ήταν παραδοσιακά αγώνας δυο αλλαγών θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν με τη νέα γενιά ελαστικών μπορεί κάποιος να πετύχει με μια αλλαγή.”

Ο τοπικός ήρωας Κάρλος Σάινθ θέλει νίκη και μόνο μπροστά στους συμπατριώτες του. Παρότι βρίσκεται στη F1 από το 2015 δεν έχει ακόμη καταφέρει ν’ ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου κάτι που τον γεμίζει αγωνία. Μιλώντας ενόψει του αγώνα τόνισε: «Είναι σίγουρα μια πίστα που γνωρίζουμε πολύ καλά και νομίζω ότι όλοι οι οδηγοί την απολαμβάνουν.

Η διάταξή της προσφέρει ένα συνδυασμό στροφών υψηλής, μεσαίας και χαμηλής ταχύτητας που καθιστά δύσκολη την επίτευξη της σωστής ισορροπίας του μονοθεσίου σε έναν ολόκληρο γύρο. Νομίζω ότι οι στροφές 3 και 9 είναι οι πιο συναρπαστικές. Στη στροφή 3, μια δεξιά παρατεταμένη υψηλής ταχύτητας οι πλευρικές φορτίσεις παραμένουν ψηλά για πολλά δευτερόλεπτα.

Η στροφή 9 είναι μια απαιτητική ανηφορική στροφή υψηλής ταχύτητας εκεί πιστεύω ότι θα είμαστε ταχύτεροι στις κατατακτήριες. Η πίστα έχει χαρακτήρα, ανυπομονώ να οδηγήσω το νέο μονοθέσιο εδώ σε συνθήκες αγώνα. Στόχος να πάρουμε το μέγιστο από το μονοθέσιο και να κερδίσουμε το Grand Prix.

Το γεγονός ότι είναι ο εντός έδρας αγώνας μου τον κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό λόγω όλων των φιλάθλων και της υποστήριξης που έχω. Μετά από δύο χρόνια με λίγους ή καθόλου οπαδούς στην πίστα, είμαι πολύ χαρούμενος που φέτος η πίστα θα είναι εντελώς γεμάτη.

Το να μπορώ να έχω ξανά το “Κερκίδα CS 55” είναι επίσης πολύ σημαντικό για μένα, καθώς έχει γίνει μεγάλη παράδοση και μου επιτρέπει να αλληλεπιδράσω λίγο πιο κοντά με τους θαυμαστές μου. Ωστόσο, ξέρω ότι θα λάβουμε τεράστια υποστήριξη από κάθε κερκίδα στην πίστα και μπορώ να εγγυηθώ στους οπαδούς τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια από εμένα και από ολόκληρη την ομάδα, για να τους χαροποιήσουμε!».

Διαβάστε επίσης

Αποκαλυπτήρια για το Raptor στη χώρα μας!