Είδε κι αποείδε ο Χάμιλτον πιέζοντας το Φερστάπεν και άλλαξε τακτική: Με φρέσκα ελαστικά έφτασε πίσω του και τον πέρασε σα σταματημένο.
Ήταν μια στρατηγική ήττα για τη Red Bull, η σημερινή, στην πίστα του Μοντμελό. Ο Μαξ Φερστάπεν εκκινούσε από τη 2η θέση και πήρε το προβάδισμα από τον poleman Λιούις Χάμιλτον στην πρώτη στροφή. Διατηρούσε το προβάδισμα χωρίς να μπορεί να ανοίξει τη διαφορά η οποία ήταν σταθερά κάτω από τα 1.5sec. Παρά τη φιλότιμη προσπάθεια του απίθανου Τσουνότα (σ.σ.: ούτε αυτός, ούτε ο Μαζεπίν ανήκουν στη F1) που κατάφερε αντί να βγάλει εκτός πίστας το μονοθέσιο να βγάλει το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Φερστάπεν διατήρησε την πρωτοπορία και στην επανεκκίνηση. Στη Red Bull τράβηξαν το Φερστάπεν για το πρώτο του πιτ στοπ στον 25ο γύρο. Του έβαλαν τη μέση γόμα ενώ είχαν και φρέσκη μαλακή γόμα με την οποία είχαν ρυθμό ανάλογο των Mercedes.
Με τη μέση γόμα ο Φερστάπεν δεν μπορούσε να πάει όσο γρήγορα πήγαινε ο Χάμιλτον. Ο Βρετανός καθυστέρησε να κάνει για την πρώτη του αλλαγή. Όταν μπήκε στον 29ο γύρο, έβαλε τη μέση γόμα και η διαφορά ανάμεσά τους έφτασε τα 6 sec. Την κατάπιε μέσα σε 5 γύρους έφτασε πίσω από το Φερστάπεν και άρχισε να πιέζει.
Ήταν όμως σαφές πως δεν μπορούσε να περάσει. Αυτό οφείλεται στη φύση της πίστας: Γρήγορες καμπές, δεν μπορείς να πλησιάσεις το προπορευόμενο μονοθέσιο γιατί η ακάθαρτη ροή αέρα από τους στροβιλισμούς που προκαλεί, σε αποσταθεροποιεί. Πρέπει να έχεις μεγάλη διαφορά σε μηχανική πρόσφυση για να κολλήσεις πίσω από τον άλλο σε αργά σημεία που η αεροδυναμική δεν παίζει τόσο ρόλο. Στη Mercedes είδαν ότι δεν μπορεί να περάσει στα ίσα ο Χάμιλτον το Φερστάπεν και έκαναν την ανάγκη φιλότιμο.
Έβαλαν τον Βρετανό μέσα για 2η αλλαγή στον 43ο γύρο. Αιφνιδίασαν τους ανθρώπους της Red Bull που δεν αντέδρασαν αμέσως χάνοντας το περιθώριο. Αν είχαν προσπαθήσει να βάλουν το Φερστάπεν στον επόμενο γύρο να βάλει τη μαλακή γόμα ίσως τα κατάφερναν ίσως όχι. Προτίμησαν να παίξουν με την συντηρητική επιλογή τον άφησαν έξω πρωτοπόρο με το Χάμιλτον 23 sec πίσω. Ο Βρετανός έπρεπε να μαζέψει αυτή τη διαφορά σε 22 γύρους. Την μάζεψε σε 16 ενόσω τα ελαστικά του Φερστάπεν έφταναν πλέον σε οριακό σημείο. Έτσι ο Χάμιλτον, τον έφτασε και τον πέρασε εύκολα. Ο Ολλανδός μετέπειτα έβαλε το φρέσκο σετ μαλακής γόμας που είχε διαθέσιμο και πήρε το βαθμό ταχύτερου γύρου μειώνοντας την απώλεια σε 6 βαθμούς. Ο Χάμιλτον όμως πήρε μια ψυχολογική νίκη που προφανώς θα κοστίσει στο Φερστάπεν. Ο Ολλανδός έχασε παρότι αλάνθαστος σήμερα, αυτό πονάει πολύ.
Δεν ξέρω ποιος ήταν πιο απογοητευτικός σήμερα ο Μπότας ή ο Πέρεζ. Ο Φινλανδός έμεινε κολλημένος πίσω από τη Ferrari του Λεκλέρκ στο πρώτο μέρος του αγώνα, το ίδιο ο Μεξικάνος πίσω από τη McLaren του Νόρις. Αμφότεροι είχαν μέτριο ρυθμό και εκνεύρισαν την ομάδα με την απόδοσή τους. Ο Μπότας μάλιστα παρά τις συνεχείς επισημάνσεις ότι ο Χάμιλτον διεκδικούσε τη νίκη, δεν διευκόλυνε ως όφειλε τον teammate του. Παρότι τον άφησε, του κόστισε πρώτα 2-3sec πράγμα αδιανόητο τη στιγμή που ο Χάμιλτον τα έδινε όλα για να καλύψει τη διαφορά από το Φερστάπεν. Σίγουρα θα συζητηθεί αυτό στην απενημέρωση της Γερμανικής ομάδας απόψε.
Είναι άξιο απορίας γιατί δεν έκαναν νωρίτερα 2ο πιτ στοπ στον Πέρεζ οι άνθρωποι της Red Bull. Ο Μεξικάνος πάντως δεν είχε το ρυθμό να μαζέψει τη διαφορά από το Λεκλέρκ. Ο Μονεγάσκος οδήγησε αλάνθαστα, σταθερά και καθώς στη Ferrari βρήκαν λύση στα προβλήματα ρυθμού με τη μέση γόμα (σ.σ: στο Πορτιμάο ταλαιπωρήθηκαν μ’ αυτό) κατάφερε να δώσει στην ομάδα του, 12 πολύτιμους βαθμούς με την 4η θέση. Τόσους πήραν και οι δυο McLaren μαζί, έτσι η Ferrari με τους 6 βαθμούς του Σάινθ μείωσε για πρώτη φορά τη βαθμολογική διαφορά στη μάχη για την 3η θέση του πρωταθλήματος. «Η 4η θέση ήταν για μας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ήμασταν ανταγωνιστικοί μ’ αυτούς που θεωρούμε αντίπαλους φέτος και το μονοθέσιο πολύ καλό. » τόνισε ο Λεκλέρκ.
Στο πρωτάθλημα οδηγών ο Χάμιλτον προηγείται με 94 βαθμούς και ακολουθεί ο Φερστάπεν με 80 βαθμούς. Μπότας (47), Νόρις(41), Λεκλέρκ (40), Πέρεζ (32).
Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Mercedes προηγείται με 141 βαθμούς και ακολουθεί η Red Bull με 112. Η McLaren έχει 65, η Ferrari 60 και η Alpine 15.
Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας ο νικητής Λιούις Χάμιλτον πανηγύρισε: «Νιώθω σπουδαία, νιώθω ότι θα τα καταφέρω ξανά. Τον κυνηγούσα, έφτανα πίσω του, αλλά δεν μπορούσε να πλησιάσω αρκετά. Ρισκάραμε και μας βγήκε. Ήταν φοβερή μέρα».
Από την πλευρά του ο Φερστάπεν συμπλήρωσε: «Από τη στιγμή που επέλεξαν να κάνουν κι άλλη αλλαγή ήξερα ότι είχα χάσει καθώς ήδη ταλαιπωρούμουν με τα ελαστικά. Είναι πιο γρήγοροι δεν ξέρω αν θα είχαμε καταφέρει κάτι ακόμη κι αν ακολουθούσαμε στο δεύτερο πιτ στοπ. Έκανα ότι μπορούσα. Δεν είμαστε στο σημείο που θέλουμε».
Επόμενος αγώνας το GP του Μονακό (23/5) που δεν έγινε πέρυσι λόγω πανδημίας.
Διαβάστε επίσης:
F1 Ισπανία: Ποιος από τους τρεις έχει πλεονέκτημα;